räkor, vitlök & pasta?
Hjälp mig...
Ska bjuda på mat i morgon och detta är vad jag är sugen på. Men hjälp mig hur jag ska fixa ihop en hel middag?
Hjälp mig...
Ska bjuda på mat i morgon och detta är vad jag är sugen på. Men hjälp mig hur jag ska fixa ihop en hel middag?
Gör en pastasås eller köp färdig å blanda allt tillsammans med olika skaldjur
Typ en vit sås? Eller krossade tomater?
Och räkorna ska bara bli varma va? Inte koka.
Hjälp, jag har ju gått hotell och restaurang.*s*
Här kommer världens godaste recept: Fräs räkor i smör med vitlök och chili. Koka pasta under tiden. Häll i milda mini mat i räkorna. Krydda med chili, (gärna hackad chilifrukt), salt, peppar och lite mer vitlök tills du tycker att det smakar bra. Servera med nykokt pasta. Mums!
Istället för rent chilipulver är det gott med något som heter Mexicansk chilikrydda eller liknande. Det är jättegott! Krämigt och härligt blir detta!
Bonanza: Tack! Låter jättegott och väldigt enkelt. Precis nåt sånt jag letar efter.
Tacksam för fler förslag!
Inne pa Bonanzas spar faktiskt....men om du vill fa ännu en liten kick pa det sa kan du ha i lite vitt vin ocksa
Hur länge står sig vitt vin i kylen? Har en flaska som vi öppnade i Lördags?
Helt ok skulle jag gissa. Speciellt om du ska använda i mat.
Det är är mitt favoritrecept med räkor, vitlök och pasta:
Vitlöksräkor med pasta och fetaost:-
räkor
olivolja
vitlök
örter (typ basilika, oregano, timjan) helst färska
salt & peppar
spagetti
fetaost (kan uteslutas om man inte gillar det)
Fräs räkorna med vitlöken och örterna i en ordentlig skvätt olivolja.
Koka spagettin och häll i stekpannan med räkorna och blanda. Servera med tärnad fetaost och eventuellt vitlöksbröd.
Lagger till lite till pa bonanzas recept Prova lite riven parmesan ost i det oxa, blir jattegott!!