• Anonym (--)

Svårlöst problem

Julia1245 skrev 2016-07-31 08:39:50 följande:

Jag undrar också varför mannen inte kan vara vaken i 18 timmar ibland, det är väl många människor som är uppe t ex från kl 06 till midnatt på fredagar. Mamman får tugga i sig att han inte hämtar "vanlig tid".

Eller så får ni ha barnet mer sällan, men längre perioder under loven.

Hade gärna velat veta vilka orter ni bor på.

Anonym (Asdf) skrev 2016-07-31 08:22:24 följande:

Men har mannen någon funktionsnedsättning som inte klarar av att hålla igång 18 timmar i sträck ibland? Själv har jag barn på heltid och är ofta igång så länge utan problem. Eller jag blir ju lite trött. Men trötta är de flesta småbarnsföräldrar.

Sluta kommunicera med henne över telefon om det bara blir tjafs. Meddela helt enkelt att förutsättningarna ändrats och att umgänget nu kommer att vara lör-sön. Och att mannen kommer och hämtar henne kl9 på lördagmorgon eller 19 på fredagkväll. Eller vad som nu funkar för mannen.

Ps. Vad tycker du att mamman borde gjort istället för att flytta när det tog slut mellan dem?

Det är inte att vara vaken som är problemet, utan att han ska köra bil. Jag har inga problem att vara vaken 18 h, men skulle knappast sätta mig bakom ratten för en långtur sista timmarna då jag definitivt skulle vara en trafikfara. Det innebär inte att jag har nån funktionsnedsättning lixom.
  • Anonym (--)
    Anonym (Asdf) skrev 2016-07-31 09:59:58 följande:

Eh.. många som har aktiviteter på fredagkvällarna och som sedan kör hem. Själv jobbar jag ofta kväll. Slutar då kl22 och kör sedan hem. Tillhör vanligheterna för många. Är vissa sköra som silkespapper? Klarar man i te av att köra bil på fredagkväll klarar man nog inte av barn heller. Nä ställ in umgänget.

Eh... Ja många kör hem pä kvällen, inte alla har dock 60 mil att köra. Vissa är inte sköra som silkespapper, dom är bara inte idioter som utsätter både sig själva och andra för livsfara genom att ta risken att somma bakom ratten när de vet med sig att de är för trötta för att köra.
  • Anonym (--)
    Anonym (Asdf) skrev 2016-07-31 10:18:07 följande:

En vuxen människa utan kroniska sömnproblem somnar inte vid ratten kl22.. Mannen får väl se till att sova ordentligt under veckorna så att han är pigg på fredagarna. Eller kanske ställa in umgänget.

Vad bra att du kan bedöma och avgöra det, nu vet alla som är för trötta för att ande oss vata kapabla att köra bil i 60 mil efter en arbetsvecka och på 18 vakna timmat att det är fel på oss.

Läs inte tråden om du blir så irriterad av att folk inte tycker du kommer med skitta lösningar då.
  • Anonym (--)
    Anonym (Asdf) skrev 2016-07-31 11:03:42 följande:

Det är inget fel på er. Ni är bara lite klena. Som tur är är ni inte många. För om alla skulle vara som ni skulle samhället kollapsa.

Ja troligt att samhället kollapsar för att folk inte överskatat sin körförmåga. Du är medvetem om att ganska många skadas eller körs ihjäl pga att folk somnar bakom ratten? Så vitt jag vet finns det inget belägg för att så många personer om året skadas eller dör pga att någon inte har kört när hen varit trött. Eftersom detta är OT lämnar jag diskussionen nu.
Svar på tråden Svårlöst problem