Anonym (Hur göra?) skrev 2016-07-31 14:25:36 följande:
Asdf hur mamman skulle göra när det tog slut mellan dem? Det tog inte slut, han ville inte bli ihop trots att hon var gravid. De var kk´s och han var klantig och använde inte kondom efter en kväll på krogen. Hon sa att hon åt p-piller och med sprit i kroppen valde han att lita på det. Nu vill han ta ansvar, mend et är svårt när mamman bor där hon bor.
Hon kunde ha stannat kvar i den lgh hon bodde i då hon blev gravid, ca 40 min bort från pappan. Hon valde att flytta och vi väljer att inte flytta efter för vi vill ha jobb.
Du skriver också att du kör hem när du slutar 22 efter att ha jobbat kväll. Ja, det skulle min man också göra, för då hade han börjat senare. Nu går han upp kl 5 för han börjar sitt jobb kl 6. Det innebär att han är alldeles för trött för att kunna köra säkert, det skulle inte jag heller klara. Jag hr svårt att ta dina inlägg på allvar tyvärr.
Barnet skulle troligen somna i bilen, men att bära in bonus innebär att bonus vaknar. DET skrev jag tidigare att det inte vore ett problem, då har jag hunnit sova några timmar så jag skulle kunna vara vaken med bonus en stund. Men då skulle mamman sen få problem (vilket vi ju eg inte behöver bry oss om, men vi bryr oss om bonus) för att bonus inte hinner vända tillbaka på dygnet tills förskoledags.
Ja, det hade varit bättre om vi haft längre umgängen men det går inte att lösa med våra jobb. Måndagar är sämre att vara ledig på, därför blev det fredagarna från början.
När skolan börjar får de troligen göra om umgänget så att det kanske bara blir på lov om det går att lösa med pappans jobb att ta semester då. Men det får vi ta då, hur vi ska lösa det nu är nog att krångla med för tillfället.
Det har strandat med den saken just nu så min man ska försöka få tag på de på familjerätten som de pratat med tidigare och se om de har någon idé. I morgon alltså.
Jag tycker inte alls att ni är lata och inte försöker som vissa vill påtala. Ni gör ert bästa och tänker även på att bonus ska må bra. Umgänge varannan helg till varje pris kan inte vara viktigare än att bonus mår bra. Vi vet ju inte när barnet ska upp på måndag morgon veckan efter. 60 mil för en och en halv dags umgänge låter inte bra i mina öron, man måste ju vara lite realistisk också. Det är 120 mil för 3 dagar per månad, tänk på det ni som gapar om att umgänget är så viktigt. Försök få längre umgänge vid jul och sommar plus nåt lov till och prata ofta med bonus i telefon tills ni någon bättre lösning dyker upp.