• Litet My

Mamman hindrar pappan från att träffa sonen

Låter som det som behövs är en ordentlig planering inför somrarna. Rent krasst gör hon som hon vill under sin umgängestid. Sommarumgänget gör man med fördel innan sommaren, förstår att det känns surt dock.

• Litet My
    Litet My skrev 2016-07-29 18:16:31 följande:

Låter som det som behövs är en ordentlig planering inför somrarna. Rent krasst gör hon som hon vill under sin umgängestid. Sommarumgänget gör man med fördel innan sommaren, förstår att det känns surt dock.

För att he ett konkret tips, be din sambo att boka ett samarbetsamtal på familjerätten på socialkontoret och försök att få ett umgängesschema. Det är kostnadsfritt, kan se problemet ut både mammans och pappans synvinkel.
  • Litet My
    Anonym (bibo) skrev 2016-07-29 22:43:23 följande:

Jag tror att det bästa ni kunnat göra var att ha bokat in veckor i förväg. Det gör vi med mamman till mina bonusar. Det är ju jättesvårt för mamman aä (eller oss) att boka in saker om man inte vet hur det ser ut... Nu får ni ta att det blir så här i sommar och planera bättre nästa år eller till jul eller vad som kommer näst.

Tråkigt att hon flyttat långt bort så att pappan inte kan få vara mer delaktig givetvis. Riktiga "skitmorsor" som gör så. Gagnar varken barnen eller pappan utan bara mamman. Riktigt elakt.

Men nu är det ju tyvärr så här så om ni inte kan flytta närmre (vilket jag förstår) så får pappan göra det bästa av det som är. Planera!!

Som ny bonusförälder så stötta din sambo men var i bakgrunden. Inget blir bättre av att lägga sig i mot mamman. Det föder bara mer osämja. Finns däri bakrunden oxh stötta på ett vuxet bra sätt.

Åk absolut inte och hämta barnet utan låt det vara och som någon skrev ta ett samtal med föräldrarätten och få till ett planerat umgänge som gäller för hela året, varje år framöver. Pappan och mamman gör det tillsammans och allt blir bättre för er alla, tror jag.

Var hittar du att det är just mamman som flyttat?
Svar på tråden Mamman hindrar pappan från att träffa sonen