• Challe83

Någon som är medial o kan se borttappade ting?

Hej!

Har en man som är en aning...hm.. snurrig ibland. För att undvika dåligt språk. Nycklarna till hus o bil mm är spårlöst försvunna sedan ett par veckor tillbaka. Det sitter ett svart hjärta i knippan. Borde finnas någonstans här hemma, men inte säker på det då vi letat överallt. :(

Dessutom är nu även hans mobil borta (en iphobe 5 m limegrönt skal). Han hade den senast här hemna, men finns även en oro att han lagt den på biltaket när vi åkte till verkstaden med bilen. Har letat o letat. Både här hemma, i bilen o utmed vägen. Den finns ingenstans! Går fram signaler när man ringer till den. Än så länge...

Blir snart tokig av letande, så gör en chansning o slänga ut en fråga här....

SNÄLLA, om någon hjälper oss så nycklar o mobil återfinns så blir jag SÅ TACKSAM!

Börjar snart tro att vi har mucklor här hemma. ;(

• Svar på tråden Någon som är medial o kan se borttappade ting?
  • Anonym (Hjälpsam)

Nycklarna finns på en lägre plats, inte högre än till knäna. Kolla soffdynor, bakom byråer, under sängar.

Mobilen är utanför hemmet. Har ni något förråd? Garage?

• Challe83

Tack hjälpsam för svar! Vi har ett uthus med pannrum, lite förråd för trädgårdsredskap och gästrum.

Kan du se ngt mer ? Är nycklarna i huset? Kan du se ngt bredvid?

• Challe83
    Demmpa skrev 2016-07-30 10:06:12 följande:

Har han "Hitta min iPhone" installerad och inställd på att bli hittad? Logga då in på iCloud och sök efter telefonen

www.apple.com/se/support/icloud/find-my-iphone-ipad-ipod-mac/

support.apple.com/sv-se/HT201472

Han har tyvärr inte det. Och har försökt med Google timeline o liknande med, men funkar inte. Han har inte platstjänster aktiverat på mobilen, kanske är det som strular. Men tack ändå!
  • Anonym (Hjälpsam)

[quote=76839852][quote-nick]Challe83 skrev 2016-07-30 01:06:59 följande:[/quote-nick]Tack hjälpsam för svar! Vi har ett uthus med pannrum, lite förråd för trädgårdsredskap och gästrum.

Kan du se ngt mer ? Är nycklarna i huset? Kan du se ngt bredvid?[/

Nycklarna är inne i er bostad. Har ni någon vit möbel? Jag ser en vit möbel. Vitvara, möjligtvis.

Mobilen är som sagt utanför bostaden men kan inte se mer tydligt. Har ni någon trädgård utanför ytterdörren? Jag ser bara ute och grönska..

• Challe83

Vi har många vita möbler, har letat som en galning idag, utan resultat. :(

Vi har även en stor trädgård på nästan 3000 kvm, har letat där också. Men varken mobil eller nycklar är ännu funna. Tack för att du hjälper oss hjälpsam!

• Cissi2801

Jag köpte en väska av märket guess för några år sedan.. Den har varit försvunnen sedan något år innan jag och min sambo flyttade.. Den är grå/svart med ett stort spänne (av märket G på)

Tacksam för hjälp

• Challe83

Ville bara berätta att mobilen är återfunnen, den hade fallit av taket på bilen. Vi hittade skalet ute idag o när vi letade ute runt om så kom grannarna förbi o hjälpte till. Varpå den ena grannen kom på att en kille han kände hittat en mobil här ute. Visade sig att det var min mans! Så tack alla som hjälpt till! <3

Och om någon ser ngt mer om nyckelknippan så tar vi tacksamt emot era syner! :) Har letat en hel del, men är fortfarande borta. Hjälpsam, du hade alltså rätt i att mobilen var ute! Den hade legat ute tills i förgår då den hittades.

• Anonym (Hjälpsam)

Vad bra att mobilen kom hem.

Med vit möbel.. Den är fräsch, fin. Har ni nån nyare vit möbel i hemmet? Titta runt där,

Det är allt jag ser tyvärr. Under knähöjd.

Din Guess väska. Det enda jag får upp är doften av "gammalt". Tänk loppis, antikaffär. Har du någon garderob som påminner om den doften kanske?

• Pedalen

En chansning!

Våra vänners pojk tappade sin bruna nalle i Gränna idag. Någonstans mellan hamnen och Brahegatan. Kan (hjälpsam) se var den kan befinna sig nu?

Svar på tråden Någon som är medial o kan se borttappade ting?