Inlägg från: Anonym (Pass) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Pass)

Hjälp, hur få vuxen dotter med add att fungera?

Det låter som att det är dags för dottern att lära sig att varje handling får en konsekvens. Som någon skrev, kasta grejerna när hon inte plockar undan efter sig och låt henne inte gå ut ur huset tills hon städar.

• Anonym (Pass)
    Anonym (Damp-bruden) skrev 2016-07-31 13:40:08 följande:

Oförskämt att försöka uppfostra en annan vuxen människa. Dessutom klassas det som kidnappning att hålla någon inlåst.

Nu är det TS dotter som hon uppenbarligen inte redan uppfostrat! Sen skrev jag inte något om att låsa in någon.
  • Anonym (Pass)
    Anonym (Damp-bruden) skrev 2016-07-31 13:43:40 följande:

Att hindra någon att lämna ett hus klassas som kidnappning.

Att säga till någon att den inte får gå ut tills den städat är knappast kidnappning.
    Anonym (Damp-bruden) skrev 2016-07-31 13:49:03 följande:

Spelar väl ingen roll vems dotter hon är. Hon är vuxen.

Det är aldrig fär sent att lära någon vett.
  • Anonym (Pass)
    Anonym (Damp-bruden) skrev 2016-07-31 13:55:22 följande:

Men du skrev ju att de skullr hindra henne från att lämna huset.

Jag skrev "låt henne inte" och med det menar jag en muntlig uppmaning att inte lämna huset tills hon städat. Se nedan.
    Anonym (Pass) skrev 2016-07-31 13:31:26 följande:

Det låter som att det är dags för dottern att lära sig att varje handling får en konsekvens. Som någon skrev, kasta grejerna när hon inte plockar undan efter sig och låt henne inte gå ut ur huset tills hon städar.

• Anonym (Pass)
    Anonym (Damp-bruden) skrev 2016-07-31 15:29:30 följande:

Skulle du slängt ut henne från en dag till en annan om hon inte skärpte till sig? Varför det?

Det är ju knappast från en dag till en annan. Hon har uppfört sig illa och oansvarigt under en lång period.
  • Anonym (Pass)
    Anonym (hm) skrev 2016-07-31 16:41:28 följande:

jag har ett fullt friskt barn hemma som fungerar på samma sätt, inga diagnoser men han vägrar att ta ansvar för något över huvud taget, inte minsta lilla hjälp.. bara sitta och spela iPad dagarna ut och tycker att jag är hans tjänare för han är bara ett litet barn, men när det passar honom så är han stor nog för att säga ifrån..

Då kanske det är på tiden att du uppfostrar honom
  • Anonym (Pass)
    Anonym (Damp-bruden) skrev 2016-07-31 22:22:02 följande:

Men jeez. Ts dotter är vuxen och ts ska inte längre försöka uppfostra henne. Den tiden är förbi. Det är dags för ts dotter att börja uppfostra sig själv och den uppfostran har ts inte med att göra.

Eftersom hon är vuxen är det ju ännu viktigare att hon tvättar och lagar sin egen mat själv samt flyttar hemifrån.
Svar på tråden Hjälp, hur få vuxen dotter med add att fungera?