Inlägg från: K Kalle |Visa alla inlägg
  • K Kalle

Bästa nagellacket?

Mitt favoritlack, och då har jag testat många under 20 års tid, är Essie toppat med Gel Setter överlack. Breda penslar som är lätta att måla med, torkar snabbt och sitter länge (särskilt med det överlacket). Jag vet inte om Essie Couture är bättre. Har inte testat det.

• K Kalle
    Duckan skrev 2016-09-06 08:52:51 följande:

Ger ett icke-tips. Depend 7 day funkar inte alls på mig. Håller max två dagar om ens det innan det krackelerar trots noggrann prepp.

Essie och Isadora är jag alltid nöjd med. Isadoras gel top coat är bra. Seche Vite krymper lacket på mig så det går inte.

Jag bojkottar Isadora eftersom jag vet att de behandlar personalen dåligt. Hyfsat prisvärda annars, men inte i närheten av Essie. Ett budgettips är att måla med ett billigare lack och använda Essie Gel Setter över.
  • K Kalle
    kramdjur skrev 2016-09-17 21:22:00 följande:

Jag gillar H&M egna märke, det är lättmålat har otroligt bra täckning och bred pensel.

Däremot har jag svårt för Essie, dom har väldigt fina färger men det är svårt att få bra tycker jag, dessutom är penseln alldeles för smal.

Essie har två olika penslar. Jag köper Essie med den breda penseln. Den smala är omöjlig att måla med. Jag beställde några Essie-lack till billigt pris hos Cocopanda... med det visade sig att de bara sålde lacken med smal pensel. Eftersom jag beställde färger som jag redan har ska jag helt enkelt bara skifta penslar när de gamla flaskorna tar slut.
Svar på tråden Bästa nagellacket?