Inlägg från: MissMarvel |Visa alla inlägg
  • MissMarvel

Bim september

Hej alla!

Jag vill också vara med! Fick tidigt missfall denna månad och är nu på dag 9 i cykeln. ÄL nästa vecka enligt Natural Cycles men ÄL testet idag visade svagt positivt. Vi kör på så gott vi kan! Blir det så blir det

Kram på er och lycka till!

• MissMarvel

Åh jag behöver lite pepp! Jag har ägglossning ungefär om en vecka. Det blir vårat tredje försök, så inte alls särskilt lång tid. Men det känns ändå som det är något fel på mig och känslan är att detta kommer ta tid! Blev gravid i februari detta år (inte i mitt nuvarande förhållande), det var oplanerat och gick hur enkelt som helst uppenbarligen. Var tvungen att genomgå en abort, blödde därefter i 4 månader. Fick igång min normala cykel med första mensen i juli. Sedan dess har det inte hänt något. Så knasigt att det gick så lätt när det inte var planerat, och nu när det ÄR planerat så går det inte.

Tycker att jag har diffusa symtom som tyder på lägre progesteronhalt. Har nu köpt ägglossningstest och ska prova ProgesterAll och köra all in denna gång. Men tar det sig inte då så känns det som jag kommer bryta ihop. Vill detta så så mycket. Passar perfekt in i livet dessutom. Hur håller man modet uppe?

• MissMarvel
    Ritva skrev 2016-09-09 00:57:39 följande:

Vet hur det är när allt bara känns menlöst. Innan jag och sambon fick till vårt första barn tog det drygt ett år. Under den tiden hann jag bryta ihop helt. Den månaden vi fick plusset hade jag föregående månad bestämt mig att ge fasen i allt som hade med barnplanering att göra eftersom hela mitt liv tillslut cirkulerade runt att bli gravid. Såg ingen glädje i något.

Blev nästan smått chockad när jag blev gravid för jag hade ju inte ens brytt mig om Äl och hela dem cirkusen.

Men jag vet att det inte är realistiskt att ge dig rådet att försöka tänka på annat, för det är ju inte så enkelt :)

Ända rådet jag har är att försöka tänka framåt hela tiden och hålla tankarna fokuserade på sådant som är positivt.

Skickar en styrkekram och lyckospark :)

Tack snälla du! Jag ska verkligen försöka att bara leva i nuet och blir det så blir det! Svårt att släppa tankarna bara, när man vill något så himla mycket! Kram tillbaka!
  • MissMarvel
    Eniis skrev 2016-09-09 10:03:32 följande:

Nån mer med BIM sista veckan i september? Enligt min app är det dags 26/9 för mig så ägglossning måndag-tisdag förmodligen. Vi ligger loss nu under dessa dagar och hoppas på icke-mens sen :)

Jag har BIM 30/9
  • MissMarvel
    stellanocte skrev 2016-09-29 06:53:33 följande:

Jag är på ÄL+10 och förväntar mig mens i morgon. Känner mig ungefär som jag brukar innan mens

Jag är också på ÄL+10 med BIM imorgon.

Är så himla trött och vill mest sova. I övrigt inga symtom.
Svar på tråden Bim september