• Milie

Bim september

Anonym (Orolig) skrev 2016-08-29 16:05:50 följande:

Hej tjejer. Någon som kan stilla min oro? Vi har föröslt bli gravida 5 cykler utan att lyckas. När vi var nya partners så blev jag oönslat gravid trots skydd. Fick göra abort på grund av olika omständigheter. Nu 2 år senare när vi försöker allt vad det går så funkar inte detta. Mår nu ännu sämre över den aborten vi gjorde. Tänker att det kanske aldrig kommer att gå igen. Hur kunde vi då bli gravida så lätt oönskat men nu månad efter månad vill det inte ta sig. Någon naturlig förklaring till detta? Usch mår så dåligt har så dåligt samvete. Kommer jag någonsin få bli mamma. Eller var det den enda chans jag fick :(.

Ja, det hoppas jag att jag ska kunna. Det är fullt normalt att det tar mer än fem försök. Jag och sambon blev också oönskat gravida och gjorde en abort. Ett par år senare tog det sju försök innan vi fick till det. Jag minns att det var hemskt jobbigt så klart, men misströsta inte. Du (och jag) har ju fått bekräftat att vi kan bli gravid med våra respektive partners så det är "bara å nöta på!". Jag är här nu och jobbar på ett syskon.
  • Milie

Mens idag. Ammar och inväntar tillräckligt lång lutealfas. Den ökar 1-2 dagar per cykel, hade 9 dagar nu sist. Jag har för mig att 10 dagar är minsta möjliga så även om vi varit öppna för graviditet sen i april så är det inte riktigt någon sportslig chans vi haft än. BIM 22 september.

Lite kul förresten att det var i BIM september 2014 jag hängde sist jag plussade. Det var egentligen i oktober men vi var ett gäng som blev less på att byta tråd så vi behöll tråden.

• Milie

Jag ser att det är väldigt vanligt att fortsätta ÄL-testa efter att man fått ett positivt test. Varför gör ni det? Den enda informationen man får av ÄL-test är ju att det är stor chans att den sker inom 36-48 timmar därefter. Om toppen av hormoner är kort eller lång tillför ingen information. Vill man ha extra information så är det lättast att tempa för att detektera då progesteron kommer igång och värmer kroppen.

Eller har jag missat någon information om ÄL-test? Länka gärna i så fall. Jag älskar att mäta och testa och är precis som alla andra här angelägen om att ha koll.

• Milie
    Hellsing skrev 2016-08-31 12:37:40 följande:

Äl-test kan känna av grav-hormoner ;)

Ja, men några sådana finns inte dagarna runt ägglossningen. Jag tänker på de som fortsätter testa och tror att om testen fortsätter vara positiva så har ägget inte släppt.
  • Milie

Förkylning minskar inte chansen till graviditet. Sist jag var redigt förkyld var för ganska precis två år sen, då jag blev gravid. Jag har hört ungefär tvärt om. Inte att förkylningen i sig påverkar men att immunförsvaret går ner för att tillåta ägget fästa och då kan en bieffekt vara förkylning, men innan det ska hunnit komma igång är det nog mer troligt att man blir förkyld vid BIM eller efter.

Svar på tråden Bim september