• Mirjam91

Bim september

copycat skrev 2016-09-07 17:15:13 följande:

Mjahapp, verkar fått svar på alla symptom. Fick nyss positivt ÄL-test! Fattar nada. Har haft ÄL på dag 19 i 5 månader, förra gången (efter missfallet) på dag 22. Nu är jag på dag 15! Snacka om skiftningar. Blir nästan lite förbannad, haha! Hade ju en plan att "börja" verkstan idag. Att köra idag, fredag? Söndag, tisdag (tisdag var förväntad ÄL) onsdag. Att liksom hinna verkligen safea upp hela ÄL-perioden. Men nä, då är fan ÄL imorgon! Hade ju velat hinna köra några ggr INNAN ÄL också, nåja. Får köra på ikväll och fredag, imorgon är sambon borta. Hoppas det räcker...

Senast jag var gravid körde vi dagen ÄL-test var positivt, dagen efter och dagen efter det. Så det är inte kört för er inte :) Tappa inte hoppet redan! :)
  • Mirjam91
    copycat skrev 2016-09-07 22:29:05 följande:

Haha nä jag ska inte tappa hoppet, tack:) <3. Blev så överraskad bara över den, för mig, tidiga ägglossningen. Men nu har vi precis myst till det och nästa gång blir fredag så vi får hoppas på det bästa:)

Härligt! Jag håller tummarna! Själv är jag på ÄL+7 idag. Ska testa med tidiga tester imorgon, fredag och lördag. Hahaha!
  • Mirjam91
    copycat skrev 2016-09-08 11:16:23 följande:

Så spännande, har du testat idag?!:)

Ja. Jag testade imorse men det visade ingenting. Äl+8 idag så det är väl inte så konstigt egentligeb. Blir att fortsätta testa. Har en känsla av att det kan vara ett litet frö som satt sig fast faktiskt, hihi. Men vi får se :)
  • Mirjam91
    copycat skrev 2016-09-08 15:25:14 följande:

Okej, ja jag håller tummarna! Du får uppdatera :)

Det blev ett suuuupersvagt plus idag. Knappt så man ser. Så jag fortsätter testa i väntan på starkare streck innan jag låter sambon veta, haha!
  • Mirjam91
    copycat skrev 2016-09-09 12:43:54 följande:

Men gud! Vad spännande!:) väntar ivrigt på nästa update:)

Tog ett till tidigt test nu som visade samma sak :) Ett svagt plus ???? Så jag är säker på att jag är gravid. Var exakt så här förra gången. Är säkert starkare imorgon eller dagen efter det ????
  • Mirjam91
    Anonym (Orolig) skrev 2016-09-11 08:56:54 följande:

Lite råd snälla! jag är på dag 15 efter sista mensens första dag. Har testat negativt på clearblue ägglossningstest med dubbelhormonindikator. Har förbrukat alla test nu. Enligt mina tiggare beräkningar så skulle jag haft äglossning för 2 dagar sedan. Men mina är rätt regelbunden. Hade ni köpt ett paket till denna månaden och testat eller tror ni jag hoppat över ägglossning denna månad?

Jag hade absolut köpt ett paket till och fortsatt testa! :) Jag fick ÄL 7dgr efter jag "skulle" haft. Men jag har iofs PCO, hehe. Men fortsätt du :)
  • Mirjam91
    t123 skrev 2016-09-16 21:15:13 följande:

ÄL+4 här idag! Dagarna går fantastiskt sakta :') Har lite molvärk i alla fall och stickningar i äggstockstrakten. Kände väldigt liknande i min senaste graviditet (slutade dock med MF), hade diffusa symtom nästan hela vägen från ÄL som blev tydligare för varje dag.

Känns knepigt att ha känningar så tidigt men läste en vetenskaplig artikel om att när det befruktade ägget är på väg ner mot livmodern så börjar faktiskt HCG (för att förbereda kroppen på vad som komma skall) att produceras, vilket ju gör att man faktiskt kan ha symtom innan ägget ens har fäst, vilket en del hävdar är omöjligt. Så enligt de forskarna är det inte så konstigt att man kan ha lite känningar ganska snabbt efter ÄL, även om de kanske inte är så tydliga liksom :)

Jag hsat oxå läst den artikeln. Ja, vissa tror kanske inte på det. Men det gör jag. Det är där alla så kallade "spök-strek" kommer ifrån. Ägget befruktas men fäster ej. Därav får man ett svagt streck (för hcg bildas) men sen när de ej släpper minskar hcg (negativa test) och mensen kommer. Men har ej orkar debattera detta i spöktråden ???? Men kul att ngn annan tror på samma :):) Lycka till mot plusset och hoppas det tar sig! Isf är du välkommen in i majtråden :)
Svar på tråden Bim september