• Ritva

Bim september

Hej!

Hänger gärna med er här. Har beräknad BIM den 20, vet inte hur jag ska få tiden att gå tills dess.. Har haft jätte oregelbundna menstrationer så denna månaden har vi kört med ÄL-test så vet åtminstone att vi har prickat rätt.

Lyckas vi denna gången blir det mitt andra barn. Har sen innan en liten tös på 1år.

• Ritva
    Glädje skrev 2016-09-08 21:29:08 följande:

Jag har bim 21 sept och har redan tre tester inköpta som ligger o väntar, haha testmissbrukare!

Jag ska försöka hålla mig till bim-5 minst, för det står det att testet tidigast kan känna av...

Ja hur får man tiden att gå utan att bli galen, jag brukar kolla "live pregnancytest" på YouTube haha så töntigt men blir så glad av att se folks miner när dom plussar

Haha, jag är inte bättre själv.. Jag köpte tio tester och då fick man ett Grattis.... Jag var tvungen att pröva så det fungerade i morse. Fick inget plus ;) Men måste ju bli varm i kläderna innan BIM.

Ohh, det Får jag ta och titta på nu. Har sett igenom alla "one Born every minute" avsnitt nu så behöver något nytt ;)
  • Ritva
    MissMarvel skrev 2016-09-08 21:54:52 följande:

Åh jag behöver lite pepp! Jag har ägglossning ungefär om en vecka. Det blir vårat tredje försök, så inte alls särskilt lång tid. Men det känns ändå som det är något fel på mig och känslan är att detta kommer ta tid! Blev gravid i februari detta år (inte i mitt nuvarande förhållande), det var oplanerat och gick hur enkelt som helst uppenbarligen. Var tvungen att genomgå en abort, blödde därefter i 4 månader. Fick igång min normala cykel med första mensen i juli. Sedan dess har det inte hänt något. Så knasigt att det gick så lätt när det inte var planerat, och nu när det ÄR planerat så går det inte.

Tycker att jag har diffusa symtom som tyder på lägre progesteronhalt. Har nu köpt ägglossningstest och ska prova ProgesterAll och köra all in denna gång. Men tar det sig inte då så känns det som jag kommer bryta ihop. Vill detta så så mycket. Passar perfekt in i livet dessutom. Hur håller man modet uppe?

Vet hur det är när allt bara känns menlöst. Innan jag och sambon fick till vårt första barn tog det drygt ett år. Under den tiden hann jag bryta ihop helt. Den månaden vi fick plusset hade jag föregående månad bestämt mig att ge fasen i allt som hade med barnplanering att göra eftersom hela mitt liv tillslut cirkulerade runt att bli gravid. Såg ingen glädje i något.

Blev nästan smått chockad när jag blev gravid för jag hade ju inte ens brytt mig om Äl och hela dem cirkusen.

Men jag vet att det inte är realistiskt att ge dig rådet att försöka tänka på annat, för det är ju inte så enkelt :)

Ända rådet jag har är att försöka tänka framåt hela tiden och hålla tankarna fokuserade på sådant som är positivt.

Skickar en styrkekram och lyckospark :)
  • Ritva
    copycat skrev 2016-09-08 21:28:15 följande:

Ingen som vet?;/

Hittade detta när jag googlade lite på frågan:

Har du stegring en dag har du ägglossning inom 12-24 timmar senare, har du stegring två dagar så har du ägglossning inom 24-48 timmar efter första positiva stickan.

Vet dock inte hur tillförlitlig källan är. Men för mig att jag har läst detta vid något annat tillfälle med.
  • Ritva
    LillaPyret skrev 2016-09-09 07:04:57 följande:

Vågar man tro på detta?

Rent spontant säger jag grattis :) tror bara testen är olika känsliga därav bara plus på det ena .
  • Ritva
    bebisdags skrev 2016-09-11 21:53:35 följande:

Ville dubbel bekräfta och yey????????

Hade en konstig tanke i huvudet att det skulle stå "ej gravid" men icke:D

Ohh vad kul! :) grattis!
  • Ritva

Känner mig nästan lite hoppfull idag. Har så smått börjat få liknande flytningar, som jag hade när jag plussade med dottern. Behöver ju självklart inte betyda något. Men hoppas kan jag ju alltid ;)

• Ritva

Känner mig lite modfälld :( inget tecken på att vi har lyckats denna gången. Flytningar jag hade försvann lika fort som jag noterade dem.

Förra graviditen kände jag av tidigt så är ingen trösta att BIM inte är förrens den 20.

Någon av er som har plusat som inte har anat något innan ni fick pluset?

• Ritva
    LillaPyret skrev 2016-09-14 12:16:10 följande:

Jag! Hade inga symptom alls denna gången och hade dessutom en dunderförkylning. Vart helt paff när jag med ett Predictor Early test fick plus på BIM-3. Har fortfarande inga större symptom mer än att min hunger är snabbare tillbaka. Inte mätt lika länge

Vad skönt att höra! Då kan jag ändå hoppas på att vi kanske lyckades denna gången :) man vill ju ha massa symtom för lättare att hålla upp hoppet ;)

Och Grattis än en gång till plusset! :)
  • Ritva
    Glädje skrev 2016-09-17 10:59:56 följande:

Bim-3 idag och mkt hormoner i svajning, irritabel, finnar, flåtigt hår, svag mensvärk fortfarande sen äl+3..

Inga ömma bröst å inga andra symtom så räknar starkt med att mensen kommer på tisdag, så sugen på att köpa ett test men så onödigt å slösa pengar om mensen kommer snart..

Fler med bim på tisdag? :)

Jag har också BIM på tisdag. Men förväntar mig att mensen kommer. Har inga som helst tecken på att vi skulle ha lyckats denna gången.

Dessutom minus på ett testa tidigt test igår. Men hoppet har inte riktigt övergivit mig ännu ;)
  • Ritva
    Glädje skrev 2016-09-18 20:37:42 följande:

Predictor early på bim-3, eftermiddag

Såg linjen inom tiden, efteråt plockat isär..

Mörkat kontrasten på bilden men visst tusan är där två streck!!? Annars får jag skriva in mig på psyket i morgon! :/

Jag det också två streck :) Grattis!
  • Ritva
    copycat skrev 2016-09-18 21:20:39 följande:

Alltså hörrni, hur funkar det nu med fukt/vatten och gravtest? Har för att det finns nåt test för att avgöra torkstreck och äkta, att man ska blöta dom och beroende på om det försvinner eller stannar kvar så betyder det nåt?

ÄL+9-10 idag och har tidigare idag lagt upp bilder på vad jag tycker är svaga streck. Nu på kvällen - 12h senare går jag och duschar. Efter duschen är badrummet såklart fuktigt och det är ånga på speglar osv. Får för mig att titta på testen igen (ett från igår, ett från idag) och plötsligt ser jag verkligen strecken TYDLIGT. Inget att fundera på. Förstår att dom måste reagera på fukten men vad fan BETYDER det? Tycker dock det är svårt att avgöra färg, är ju inte klockrent rosalila. Lägger upp två bilder, en icke redigerad och en redigerad (ett test från igår, ett idag).

Ohh vad spännande! Vet inte hur de reagerar på fukt. Men det ser ju mycket lovande ut! :)
  • Ritva

Nu lämnar jag.. Tyvärr var det det inte vår tur denna månaden :(

Deppa lite idag sen dags för positiva tankar imorgon.

Ett stor Grattis till alla er som har plussat och all lycka med graviditeten.

Till oss andra skickar jag en stor lyckospark och massor med positiva vibbar inför nästa månad!

Svar på tråden Bim september