• småvildingar

    Bim september

    Nu är det dags att ge sig in i bebismakariet! Spännande och lite jobbigt. Det där plusset kan ju ta sin tid på sig..

    Hoppas på att det sätter sig nu i mitten på aug så bim torde bli i början på sept.

    Någon mer som är igång? Alltid roligt att ha någon/flera att kunna prata med!

  • Svar på tråden Bim september
  • Cfmilla

    Jaha hoppar in här. Försök 12, ett mf i bagaget. Och i veckan blir det att boka samtal med fertilitets klinik. Det trodde jag aldrig :-/ men men

    Bim 4/9

  • misslina

    Hej hej!

    Hakar också på här! Har idag fått min mens :( en dag försent så man hade fått upp hoppet. Men men...

    Detta blir tredje försöket efter missfall i mars och skrapning i april....
    Trodde någonstans att det skulle gå fortare efter missfallet...

    Men i alla fall.. Detta är tredje försöket...tredje barnet!
    Bim 7/9

  • småvildingar
    Cfmilla skrev 2016-08-08 13:36:57 följande:

    Jaha hoppar in här. Försök 12, ett mf i bagaget. Och i veckan blir det att boka samtal med fertilitets klinik. Det trodde jag aldrig :-/ men men

    Bim 4/9


    Kämpigt :( Hoppas innerligt det tar sig för er nu. Har inget missfall i bagaget med första barnet tog två år. Så jag förstår the struggle så att säga.
  • småvildingar
    misslina skrev 2016-08-08 16:00:38 följande:

    Hej hej!

    Hakar också på här! Har idag fått min mens :( en dag försent så man hade fått upp hoppet. Men men...

    Detta blir tredje försöket efter missfall i mars och skrapning i april....

    Trodde någonstans att det skulle gå fortare efter missfallet...

    Men i alla fall.. Detta är tredje försöket...tredje barnet!

    Bim 7/9


    Beklagar missfallet :(

    Kul med nr 3! Nr 3 för oss också!
  • misslina
    småvildingar skrev 2016-08-08 18:14:43 följande:
    Beklagar missfallet :(

    Kul med nr 3! Nr 3 för oss också!
    Spännande! Hur gamla är dina andra två?
  • Cfmilla
    småvildingar skrev 2016-08-08 18:13:54 följande:

    Kämpigt :( Hoppas innerligt det tar sig för er nu. Har inget missfall i bagaget med första barnet tog två år. Så jag förstår the struggle så att säga.


    Åh fy två år!! Antar att ni gick på utredning?
  • columbus
    stellanocte skrev 2016-08-06 02:02:36 följande:

    Hoppar på jag också efter att jag precis fått mens. BIM 1/9. Detta blir vårt fjärde försök med första barnet.

    Lycka till alla


    Väntar min mens idag (tempen störtdök) så BIM 9 september. Blir också fjärde försöket på första barnet. Hoppas det är vår tur nu!
  • småvildingar
    misslina skrev 2016-08-08 21:54:32 följande:

    Spännande! Hur gamla är dina andra två?


    Stora blir 2,5 nu i aug och lilla blev 1 i juli :D Dina?
  • småvildingar
    Cfmilla skrev 2016-08-08 23:02:00 följande:

    Åh fy två år!! Antar att ni gick på utredning?


    Nej, vi hann inte. En av kriterierna för att få hjälp här i Göteborg är att vi måste varit skrivna på samma adress i två år och när vi började försöka hade vi inte varit det. Blev ett par i nov 2010 och året efter i juni 2011 började vi försöka, flyttade ihop i maj. Jag hann däremot skicka in alla papper, skickade in dem april 2013, och hann få hem kallelsen men juli 2013 plussade jag.
  • Cfmilla
    småvildingar skrev 2016-08-09 08:29:57 följande:

    Nej, vi hann inte. En av kriterierna för att få hjälp här i Göteborg är att vi måste varit skrivna på samma adress i två år och när vi började försöka hade vi inte varit det. Blev ett par i nov 2010 och året efter i juni 2011 började vi försöka, flyttade ihop i maj. Jag hann däremot skicka in alla papper, skickade in dem april 2013, och hann få hem kallelsen men juli 2013 plussade jag.


    Va är det sant måste man? Bor också i Göteborg. Så löjligt. Då måste vi vänta till februari typ. Mannen ska ringa i veckan så får vi se vad dom säger. Vart vände ni er till? Men sedan gick det fortare med barn 2?
Svar på tråden Bim september