Inlägg från: FrökenE1985 |Visa alla inlägg
  • FrökenE1985

Bim september

Åh herregud! Tog ett babyplan testa tidigt. Kan ana en svagt streck (dock inte inom tiden, har dock inte kunnat ana något på dom tidigare). Blir till att testa varannan dag nu, typ. Hoppas det blir starkare och inom tiden. Bim 17 september.

Har en bitter/besk smak i munnen konstant, ömma bröst/bröstvårtor, lätt illamående och huvudvärk. Jag har alltid varit extremt hormonkänslig, så har aldrig mått bra på p-piller och dyl. tidigare heller.

Hoppas, hoppas!

• FrökenE1985
    LillaPyret skrev 2016-09-10 13:23:18 följande:

Visa bild :)

Tror det är på tok för svagt för att synas på bild så försökte inte ens fota. Och nu är jag inte hemma. Men kan ge det ett försök när jag är hemma igen.
  • FrökenE1985
    sigge1235 skrev 2016-09-10 19:25:56 följande:

Låter precis som jag! Samma bim-dag, samma resultat med samma test och samma symptom. Jag har även konstiga drömmar och nyser mycket. Lycka till!

Men coolt! Jag nyser också jättemycket. Drömmer sjukt mycket och livligt. Lycka till du med!
  • FrökenE1985

När jag tagit ägglossningstest har de aldrig visat positivt på morgonen. De som blivit positiva har jag tagit på kvällen innan jag gått och lagt mig, men jag jag har kunnat se stegring under dagen då. Dagen efter brukar jag få min vanliga ägglossningsvärk.

• FrökenE1985
    livias skrev 2016-09-13 17:26:15 följande:

Någon med bim i helgen? Har på söndag. Denna väntan! Känner ni något? Jag känner inget särskilt, svagt illamående idag och började även få molvärk idag, mycket flytningar. Men kan ju lika gärna vara pms :p Ni med bim söndag/helgen, när ska ni testa om ni testar innan bim??

Jag har mått illa till och från, men mest på nätterna så har svårt att somna. Lite täppt i näsan och nyser mycket. Brösten är galet ömma och när jag fryser känns det som att det bränner/svider i bröstvårtorna. Mer flytningar än vanligt, brukar vara snustorr den här tiden. Är på äl +11/bim -4.

Blir mer och mer övertygad om att jag är gravid och det är min karl också. Tog ett test idag från billiga-tester men det var negativt. Blir ett nytt på torsdag tror jag. Eller så väntar jag till lördag då jag är på bim.
  • FrökenE1985
    livias skrev 2016-09-13 20:16:25 följande:

Låter som massa bra tecken! Hoppas på plus! Jag tänkte försöka hålla mig till lördag och testa, en dag innan. Men så svårt ju haha. Har fyra test hemma också så ligger ju där och ropar på mig! Illamåendet har inte avtagit på hela dagen och först nu ikväll som jag fick aptit och kunde äta.. Molvärk en har dragit sig till vänster sida.

Haha... jag har fyra test hemma från billiga-tester samt ett cb digital som hag tänkt bekräfta med när jag väl får plus på sticka. Hoppas jag får använda det denna månad. =)
  • FrökenE1985

Just det... idag har jag också haft galen huvudvärk, sovit på dagen. Och mitt luktsinne är sjukt känsligt. Avsmak för alkohol och dess lukt. Åh jag har väl egentligen aldrig varit den som spottar i glaset om man säger så. Har dock valt att avstå alkoholen nästan helt ändå den senaste tiden då jag vill bli gravid.

• FrökenE1985
    livias skrev 2016-09-13 21:48:31 följande:

Luktsinnet har alltid varit ett tecken för mig innan:)

Då hoppas jag att det är så för mig också.

Emotionell som tusan är jag med. Jag gråter sällan, men har gjort det två kvällar i rad när jag såg de två sista avsnitten av Prison Break. Karln tycker jag är astöntig. Haha
  • FrökenE1985
    Jasmin3 skrev 2016-09-15 12:12:22 följande:

Okej, igår kväll insåg jag att min kropp förmodligen har grundlurat mig! Alla dessa symptom som har varit exakt samma som tidigare, har förmodligen varit en reaktion på att jag slutade med Cerazette för knappt en månad sen. Jag har haft mens under den tiden jag åt dem, regelbundet och när jag slutade kom den två dagar efter (på sitt vanliga datum). Därför tänkte jag att ordningen var återställd och räknade kallt med att jag hade äl ca 1 sept.

Men! Jag har senast idag fått toknegativt gravtest, men däremot stegring på äl-test. Dessutom kände jag igår att okej, det är NU jag har äl. Det kändes exakt som det, vattnigt + trådigt sekret osv, ni vet..

Så nu har jag helt lagt ifrån mig tanken på att BIM är idag och hoppas istället att vår mysstund igår ska vara svaret på vår önskan om en trea! Så himla sjukt, men äl kanske helt enkelt kan förskjutas när man nyligen slutat med ex minipiller, nån som vet? :)

Jag slutade med cerazette i mitten på maj. Första cykeln efter det var 40 dagar, andra 33 dagar och tredje 27 dagar. Innan var nina cykler på 29-30 dagar Så tog tydligen ett tag för min kropp att återställa sig. Min lutealfas har även förlängts, hade 12 dagar innan jag började med cerazette och nu är den 14-15 dagar. Så allt har typ ändrats.
  • FrökenE1985
    t123 skrev 2016-09-16 21:15:13 följande:

ÄL+4 här idag! Dagarna går fantastiskt sakta :') Har lite molvärk i alla fall och stickningar i äggstockstrakten. Kände väldigt liknande i min senaste graviditet (slutade dock med MF), hade diffusa symtom nästan hela vägen från ÄL som blev tydligare för varje dag.

Känns knepigt att ha känningar så tidigt men läste en vetenskaplig artikel om att när det befruktade ägget är på väg ner mot livmodern så börjar faktiskt HCG (för att förbereda kroppen på vad som komma skall) att produceras, vilket ju gör att man faktiskt kan ha symtom innan ägget ens har fäst, vilket en del hävdar är omöjligt. Så enligt de forskarna är det inte så konstigt att man kan ha lite känningar ganska snabbt efter ÄL, även om de kanske inte är så tydliga liksom :)

Åh, den artikeln skulle jag vilja läsa. Jag har varit så övertygad ibland att jag varit "gravid" men så har mensen kommit. Jag är väldigt hormonkänslig så känner av minsta lilla avvikande. Denna månad hade jag massa symptom, men så igår tyckte jag att det inte alls kändes lika starkt. Då tänkte jag "J*kla skit, tror inte det fäste." Mycket riktigt. Idag dök tempen och mensen kom nyss, Har haft som denna månad två gånger tidigare, och då fått "spökstreck" som sedan försvunnit. Har fortfarande symptom, men mildare, sist jag kände så här mycket så avtog de sakta också. Annars brukar det upphöra i samma stund eller dagen efter mens. Iaf för mig. 

Bara hoppas att nästa gång, (speciellt om jag mår som jag gjort från strax efter äl denna månad,) så fäster det. Man känner sig ju helt schizo när man verkligen tror att man är gravid men ändå inte får plus utan bara mens månad efter månad.
  • FrökenE1985

Mensen kom igår kväll. Mot försök nr.4. Nästa äl beräknad 28 september och bim 13 oktober.

Lycka till alla som inväntar bim och inte plussat än!

Svar på tråden Bim september