• småvildingar

Bim september

Nu är det dags att ge sig in i bebismakariet! Spännande och lite jobbigt. Det där plusset kan ju ta sin tid på sig..

Hoppas på att det sätter sig nu i mitten på aug så bim torde bli i början på sept.

Någon mer som är igång? Alltid roligt att ha någon/flera att kunna prata med!

• Svar på tråden Bim september
  • Anonym (en trea?)
    LadySatisfied skrev 2016-08-26 11:35:22 följande:

Det känns som att det är väldigt individuellt. Själv brukar jag inte ha ont mer än kanske fyra dagar (veckan innan mens). Du är inte gravid då? Jag hoppas ju att mitt onda är pga graviditet, men försöker intala mig att det inte är det så att jag inte ska bli besviken om jag testar negativt.

Inget positivt test iaf. Några dagar sedan nu som jag testade. Men jag är ju på bim-6 eller -8 idag. Så jag får vänta lite till.

Har inte fått sova inatt dock. Vaknat säkert 20 ggr av ryggont! Undrar vad som händer egentligen. Såå typiskt när det var sovmorgon och jag har varit så himla trött hela veckan

Så visst. Det kanske är något på g iaf

stellanocte skrev 2016-08-26 15:45:46 följande:

Vissa extrema månader kan jag börja få ont veckan efter mens och sedan fortsätta ha ont ända fram till nästa mens. 

Vanligtvis har jag dock ont från ÄL till mens. 

Så drygt med bröst ont! Har jag aldrig haft förut före mens.

Bara när jag varit gravid.
  • Hellsing
    L 91 skrev 2016-08-26 19:54:15 följande:

Okej! Har du bilder? :)

Tog ett nytt ÄLtest imorse - dag 12 efter ÄL

Första gången jag lägger in bild så säg om det inte gick :) (sitter med mobilen också...)

Strecket närmast det gröna är kontrollstrecket!
  • L 91
    Hellsing skrev 2016-08-27 07:33:34 följande:

Tog ett nytt ÄLtest imorse - dag 12 efter ÄL

Första gången jag lägger in bild så säg om det inte gick :) (sitter med mobilen också...)

Strecket närmast det gröna är kontrollstrecket!

Det där tycker jag verkligen är solklart! Så såg mina ut med yngsta barnet i en vecka innan gravtest blev svagt positivt
  • Hellsing
    L 91 skrev 2016-08-27 07:44:46 följande:
    Det där tycker jag verkligen är solklart! Så såg mina ut med yngsta barnet i en vecka innan gravtest blev svagt positivt
    Så spännande! :) ska hålla ögon på testen ;)
  • Kolan91

Hej hej!

Hoppar gärna in här. Kort om mig: 25 år, gått fertilitetsutredning och har lågt progestron blev gravid efter ett år i april mha letrozol men blev ma och skrapades i juni. Fick min 2:a mens efter skrapning idag så denna månad testar jag munkpeppar/agnus castus som sägs ha god inverkan på fertiliteten då den hjälper till att stabilisera hormonerna. Bim 26/9. Lycka till nu tjejer!

• Lady K
    t123 skrev 2016-08-26 21:55:48 följande:

Hänger på här! Blev gravid i juli men det blev tyvärr ett MA som upptäcktes i onsdags (i v8 men det hade antagligen stannat av i v5). Det var väntat då jag inte alls har mått så dåligt som med min son född 2015, det kändes inte rätt i kroppen helt enkelt. Så just nu är jag mitt uppe i alltihop men vi tänker försöka igen vid första ÄL efter missfallet nu, vilket borde vara om ca 14 dagar och BIM alltså om ca en månad.

Det var vårt första försök att få ett syskon, så det kändes nästan lite för bra för att vara sant när det tog sig direkt. Men hoppas förstås att det tar sig direkt nu med :))

Vad tråkigt att höra! Håller tummarna för att det blir ett nytt plus för dig nu!
  • Anonym (en trea?)

Jag tror absolut att du är gravid Hellsing! <3

• Hellsing
    Anonym (en trea?) skrev 2016-08-27 09:20:49 följande:

Jag tror absolut att du är gravid Hellsing! <3

Ja man hoppas iaf <3 vi har försökt flera månader så det hade varit fantastiskt att äntligen få det efterlängtade plusset :D
  • t123
    Hellsing skrev 2016-08-27 11:49:33 följande:

Ja man hoppas iaf <3 vi har försökt flera månader så det hade varit fantastiskt att äntligen få det efterlängtade plusset :D

Sådär har mina äl-tester sett ut när jag varit gravid också (varför man nu testar med såna? Men jag har också gjort det, haha), så det är du nästan garanterat. En del får stegring innan mens med men det brukar vara lite svagare än kontrollstrecket oftast!
Svar på tråden Bim september