• småvildingar

Bim september

Nu är det dags att ge sig in i bebismakariet! Spännande och lite jobbigt. Det där plusset kan ju ta sin tid på sig..

Hoppas på att det sätter sig nu i mitten på aug så bim torde bli i början på sept.

Någon mer som är igång? Alltid roligt att ha någon/flera att kunna prata med!

• Svar på tråden Bim september
  • Feagnoli

Mina bröstet har blivit större och tyngre . Har även haft mensvärk i några dagar nu. Idag så kan jag inte ha byxorna mot nedre magen då det värker. Ska ha mens om en vecka. Känner mig dock inte gravid. Men hoppas kan man ju alltid.

Lycka till alla. Och grattis till dom som fått plus <3

• Elisabeth24

Är det rimligt att känna stickningar/molande värk som något slags tidigt gravidtecken äl +5? Känns inte rimligt men jag har en konstig känsla i magen. Ska då notera att jag inte vet om min äl var i lördags eller ej men vi myste då. Jag har haft mycket oregelbunden mens och ej hunnit få koll på cykeln ännu. Kan likaväl vara mensen som väntar runt knuten, mer troligt :)

• Väntar på magen

Tittar in igen... Enligt beräkning så ska jag ha ägglossning imorgon och har denna månad haft ett samlag och detta idag. Får se vad som händer... Men har svårt att tro att vi prickat in rätt dag :) Hur går det för alla andra? Detta med att pricka in varje dag är svårt när man har olika arbetstider :)

• FrökenE1985
    Cfmilla skrev 2016-08-31 19:12:42 följande:
    Åh tack!! Misstänker att det kan vara något vajsing med den. Ska kolla upp!!
    Det gör du helt klart rätt i då. Sköldkörteln är ju nått slags "huvud-kugghjul" för kroppen när det kommer till hormoner och sådant. Den kan vara både överaktiv och underaktiv. Är den överaktiv brukar den förr eller senare bli underaktiv. Läkarna brukar dock tycka att det räcker med att ta prov på TSH men de referensvärdena är oftast väldigt breda och vilket värde man själv mår bra på är väldigt individuellt. Så be om att ta fullständigt blodprov, inte bara TSH. (Några som jag minns i huvudet är bl. T3-fritt, T4-fritt och TPO-antikroppar utöver TSH.)
  • Milie
    Hellsing skrev 2016-08-31 12:37:40 följande:

Äl-test kan känna av grav-hormoner ;)

Ja, men några sådana finns inte dagarna runt ägglossningen. Jag tänker på de som fortsätter testa och tror att om testen fortsätter vara positiva så har ägget inte släppt.
  • Anonym (Leila)

Mensdag 2:

Gått en promenad på 13km & inhandlat en massa vitaminer och folsyra. Kan ju aldrig vara fel liksom? Läser på en massa om att förbättra fertilitet och spermier. Haha! Min man blir helt perplex när jag kommer med påståenden.

Känner mig väldigt taggad inför denna månad, har så mycket att tänka på med inskolning på dagis & mannen kommer jobba långpass på sitt jobb och vara tröttare än vanligt = tjata till sig sex typ (nej, jag tvingar honom inte).

Tempar & ska försöka hålla koll med ÄL-stickor.. hallåååå kan mensen vara över snart? :D

• stellanocte
    misslina skrev 2016-08-31 05:41:08 följande:

Har egentligen bim på lördag den 3/9..... Men tog en sticka idag! Och japp!! Jag är gravid ;)

Ihhhhhhhh;)

Grattis, vad kul. Vad hade du för symtom innan? :)
  • FyrAAAA
    stellanocte skrev 2016-09-01 05:00:48 följande:
    Grattis, vad kul. Vad hade du för symtom innan? :)
    Grattis!! Vad härligt! Är själv på bim+2 idag så får se om mensen kommer idag, testade neg med grav.test i måndags. Testade starkt pos med äl test nu på morgonen men har läst att det även kan indikera att mens är på g! Vad använde du för test nu?
  • Svelin

Grattis misslina!

Själv har jag bim idag och jag har haft en massa gravsymtom eller inbillning eller bara pms. Vi får se. Min temp har gått neråt i tre dagar nu så jag tror att mensen dyker upp snart, men jag hoppas så klart att den inte gör det. Om den inte gör det så kan jag inte testa än på nästan en vecka troligtvis eftersom jag har en lutealfas som bara är ca 7 dagar. Har det inte blivit något denna gången så kommer jag börja äta b6 tabletter och använda progesterall och se om det kan förlänga lutealfasen lite så att ägget har en chans att fastna!

Svar på tråden Bim september