• Anonym (japp)

Katt- eller hundmänniska, vad är du?

Tredje alternativet är endast för de som verkligen känner att de tycker precis lika mycket om både hundar och katter.

Vote away.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Katt- eller hundmänniska, vad är du?
  • Aniiee

Hundmänniska. Inte för att jag på något sätt hatar katter, men jag är så jäkla allergisk.

Demand to be challenged, to be offended, to be treated like thinking, reasoning adults!
  • lövet2

Kattmänniska. Jag förstår mig inte på hundar och tycker inte om dem.

• IsDimma
    Aniiee skrev 2016-08-01 19:35:49 följande:

Hundmänniska. Inte för att jag på något sätt hatar katter, men jag är så jäkla allergisk.

Demand to be challenged, to be offended, to be treated like thinking, reasoning adults!
    Samma här.
    Är uppväxt med hund men hade idag gärna haft katt om jag kunnat.
  • Anonym (123)

Hund.

Katt funkar men dom är ju inte till nån större nytta. Dock har jag hellre katt än nån liten hund som chiuaua eller liknande

• EnGladPingvin

Jag älskar både hundar och katter. De är olika typer av djur, med olika behov och beteenden, så jag ser egentligen inte poängen med att ställa dem emot varandra. Har haft hund och älskade henne. Vill gärna ha hund igen, men det fungerar inte med våra liv då hundar är flockdjur och inte ska lämnas ensamma i större utsträckning. Fungerar inte med våra jobb. Våra katter är älskade familjemedlemmar och jag gillar deras självständighet. De kan vara ensamma när vi jobbar, men kryper mer än gärna upp i knät när vi är hemma. Kan inte tänka mig ett liv utan djur, katt eller hund.

• fluu

Kattmänniska! Saknar så att ha katt här i vårt djurfria hus. Gillar generellt sett inte hundar(utom ett fåtal individer), jag förstår dem inte.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (diskriminerad)

För det finns verkligen inga andra djur än hund och katt? Booooring....!

Jag föredrar ödlor.

• Anonym (japp)

Tack för alla röster!

Fortsätt rösta!

• Anonym (Sploot)

Hundmänniska, har det i blodet så att säga.

Hunden är en bästa vän, en familjemedlem, en väktare, ett gott sällskap och en tröst. Man kan gosa, tävla med dom, avla ny familj med dom, springa med dom...

Katter - ja vad är de egentligen? Jag finner dem lika intressanta som ett grässtrå. De har väl ungefär samma livsberättigande. Förutom att katter även jagar och dödar smådjur och småfåglar :(

• Anonym (djurälskare)

Älskar alla djur, men är kattmänniska. De har mer bredd på sitt känsloregister. Intelligentare.

Hundar är burdusare, enklare individer. Glädje, sorg, förväntan, ilska, svartsjuka, lydnad, olydnad.

Katter har grader av irritation, busighet, nyfikenhet, blasé, ignorans, beräknande, sura, gosiga, uttråkade, kärleksfulla, uppfordrande osv.

Svar på tråden Katt- eller hundmänniska, vad är du?