• kattman

    Hur gammal var ni när ni fick ert första barn?

    Föräldrar hur gammla var ni när fick ert första barn? OCH tycker ni att ni att ni då var redo att få ert första barn??

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur gammal var ni när ni fick ert första barn?
  • Carambolan

    24. Absolut redo, det har gått jättebra med både familj och karriär, men hade jag fått välja om så hade jag nog väntat 2-3 år till.

  • Linnis92

    24 och ja, jag var redo för det :) ville inte vara en för ung mamma men ville heller inte börja närma mig 30 med första.

  • elyse

    29, skulle fylla 30. Jag var redo och hade gärna fått barn lite tidigare, men med PCO är jag glad att jag faktiskt blev gravid öht.

  • fluu

    Jag var 18 år och ja, jag var redo då. Sen förändrades jag däremot massor(men inget som krockade med att ha barn). Däremot så hade jag kunnat vänta längre och göra det än lättare för mig.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • lövet2

    19 år och helt redo. Jag hade härjat runt i flera år och hunnit göra det mesta som hör tonåren till. Vid 18 år var jag less på det och kände att jag började vara vuxen. Det blev barn vid 19 år och husköp vid 20.

  • Curlingmorsan

    Hade precis fyllt 26 år när första föddes. Var 28 när andra föddes. Och kommer precis ha fyllt 38 när tredje föds. Kände mig absolut redo när första barnet kom. Däremot kan jag nu när jag väntar nr 3 känna lite oro över att jag kommer vara en ganska gammal mamma.

  • embollen

    Missade andra frågan.
    Skulle inte påstå att jag VAR redo, men jag blev ju längre graviditeten gick. Ångrar inget men skulle rekommendera andra att iallafall gå klart gymnasiet...

  • Anonym (K)

    26 år med första och 29 med andra. Jag var absolut redo när första barnet kom. Det var jag flera år tidigare men ville plugga klart och åka på två långresor innan vi började försöka få barn.

  • Gladskit

    Min son föddes det året jag skulle fylla 26, helt lagom för oss!
    Var redo sen flera år tillbaka med bra jobb, boende och sånt .

  • Loriyana

    Jag var 27 år och kände mig inte det minsta redo. Tog mig ett tag att vänja mig vid situationen. Men det var en fantastisk upplevelse och det gjorde verkligen att jag mognade till och blev "vuxen" på riktigt.

Svar på tråden Hur gammal var ni när ni fick ert första barn?