• alesig

P tracker

Hej! :)

Jag har skaffat mig appen p tracker. Men jag förstår inte riktigt vad jag ska knappa in på menscykelns längd? Min menscykel varierar mellan 24-27 dagar. Oftast tror jag att den ligger på mellan 25-26. Hur fyller ni i menscykelns längd på appen ni som ej har en menscykel på tex 26 dagar varje månad utan att det kan skilja någon dag? :)

• Svar på tråden P tracker
  • alesig
    peterssonfanny skrev 2016-08-02 19:49:57 följande:

Japp, som ovan. Fyll i genomsnitt. Den räknar om ganska bra ändå! Min e oregelbunden men den funkar kanon ändå

Nu känner jag mig jätte trög. (Har precis skaffat appen så har ej lärt mig allt än) men hur vet appen när jag får min mens? Går jag in på inställningar och skriver in start datum för varje mens första dag i några månader och sen räknar den ut själv då det gått några månader så appen har något att jämföra med? :)
  • alesig
    alesig skrev 2016-08-02 20:01:47 följande:

Nu känner jag mig jätte trög. (Har precis skaffat appen så har ej lärt mig allt än) men hur vet appen när jag får min mens? Går jag in på inställningar och skriver in start datum för varje mens första dag i några månader och sen räknar den ut själv då det gått några månader så appen har något att jämföra med? :)

Alltså tex så har jag fyllt i menscykelns längd på 26 dagar och appen beräknar att jag ska få min mens nu på söndag 7/8 men om mensen tex kommer på lördag 6/8 så går jag in och skriver in det på "lägg period" och skriver in mensens första dag? Ska man alltid göra så varje månad? Eller vadå? Ursäkta att jag är så trög ;)
  • alesig
    peterssonfanny skrev 2016-08-02 19:49:57 följande:

Japp, som ovan. Fyll i genomsnitt. Den räknar om ganska bra ändå! Min e oregelbunden men den funkar kanon ändå

Oj, nu råkade jag skriva på min egen. Jag har svarat dig men i två olika rutor ;) (är ny på denna sida också)
  • alesig
    embollen skrev 2016-08-02 18:40:23 följande:

Fyll i genomsnittet. Den räknar ut det automatiskt efter någon mens.

Tack snälla för svar :) men jag förstår inte det här på bilden? Vad betyder det röda strecket samt det gula? Och ägget? Är det en symbol för ägglossning?och vad betyder det som står under? Förutsägelser och utanför? Fattar ingenting. Och så står det ju "lägg period" är det där jag klickar in och skriver varje månad mensens första dag? Eller vadå? :)

• alesig
    alesig skrev 2016-08-02 20:19:16 följande:

Tack snälla för svar :) men jag förstår inte det här på bilden? Vad betyder det röda strecket samt det gula? Och ägget? Är det en symbol för ägglossning?och vad betyder det som står under? Förutsägelser och utanför? Fattar ingenting. Och så står det ju "lägg period" är det där jag klickar in och skriver varje månad mensens första dag? Eller vadå? :) Samt denna är det bäst att ha den Inaktiverad eller aktiverad?

• alesig

Alltså denna. Ska den vara aktiverad eller Inaktiverad för att räkna ut bäst?

Svar på tråden P tracker