• Orolig blomsterflicka

Blödning och vul

Hej!

Tänkte höra om någon varit med om något liknande och hur det isf gick.

Är i vecka 7 och fick i fredags en blödning med färskt blod som sedan fortsatte hela helgen. Ser ut som när man har mens, men inte så att jag har behövt binda, det har räckt med lite papper i trosorna.

Var iaf säker på missfall och åkte igår in till gynakuten. Läkaren undersökte livmodertapp och sedan vul där det konstaterades hjärtljud och allt såg bra ut. Hon kunde då inte se ngn pågående blödning. Fick svaret att det är vanligt med mindre blödning i tidig graviditet. Senare på kvällen så började det blöda mer och det kom även två små svarta klumpar ca 1 cm stora.

Idag har det fortsatt blöda som innan. Vet inte riktigt vad jag ska tro. :(

• Svar på tråden Blödning och vul
  • MyDestiny

Att du fått se hjärtslag är positivt. Vid mina två missfall var fostret dött innan blödningen kom, troligtvis hade hjärtat aldrig börjat slå vid det ena. Men det är tidigt och mycket kan hända ännu. Ring din gynmottagning och få en vanlig tid för vul om några veckor till då allt är ännu lite säkrare. Lycka till, hållet tummarna

• Orolig blomsterflicka

Tänkte uppdatera lite eftersom jag vet hur störigt det är när man läser trådar för att man själv är orolig och sen inte får veta hur det gått..

Igår var jag tillbaka till gynakuten då blödningen tilltagit och det vid ngt tillfälle rann ut mörkrött/svart slemmigt blod. Vul visade att fostret fortfarande levde men att där fanns en blodansamling i livmodern. Enligt läkaren är det ett hotande missfall och 70/30 att det går vägen.

Dessvärre började jag sedan under kvällen störtblöda under 2 timmar med mörka klumpar så det känns som att det tyvärr blev ett missfall :(. Idag återigen samma "mindre" blödningar som tidigare. Ska till gynakuten på återbesök om en vecka så jag hoppas att de då bekräftar att allt är ute så vi kan börja om.

Någon som har erfarenhet av hur länge man brukar blöda vid missfall?

• Fia 28
    Orolig blomsterflicka skrev 2016-08-04 15:04:33 följande:

Tänkte uppdatera lite eftersom jag vet hur störigt det är när man läser trådar för att man själv är orolig och sen inte får veta hur det gått..

Igår var jag tillbaka till gynakuten då blödningen tilltagit och det vid ngt tillfälle rann ut mörkrött/svart slemmigt blod. Vul visade att fostret fortfarande levde men att där fanns en blodansamling i livmodern. Enligt läkaren är det ett hotande missfall och 70/30 att det går vägen.

Dessvärre började jag sedan under kvällen störtblöda under 2 timmar med mörka klumpar så det känns som att det tyvärr blev ett missfall :(. Idag återigen samma "mindre" blödningar som tidigare. Ska till gynakuten på återbesök om en vecka så jag hoppas att de då bekräftar att allt är ute så vi kan börja om.

Det är nog väldigt olika hur länge man blöder. Om inte allt kommer ut så fortsätter du ju förståss blöda länge. På mej sög de ut alla rester och då blödde jag bara i 2 dagar efteråt.
  • babypower

Jag fick MF i v. 6 och då blödde jag bara i två dagar.. fick ägglossning samma månad,men en vecka senare än vanligt. Så kroppen kom igång snabbt! Nu hoppas jag att det ska ta sig fort igen.. lycka till! 

• elyse
    Orolig blomsterflicka skrev 2016-08-04 15:04:33 följande:

Ungefär samma sak hände mig i juni. Jag blödde till och från i en månad. Om det håller på längre än så ska man kontakta Gyn.
  • Orolig blomsterflicka

elyse: var du också på vul och fick konstaterat hjärtslag trots blödningar och sedan tilltog det?

Är så trött på detta nu, även om blödningarna började för bara en vecka sedan och det så sent som igåreftermiddags inte var missfall.

• elyse
    Orolig blomsterflicka skrev 2016-08-04 20:21:32 följande:

elyse: var du också på vul och fick konstaterat hjärtslag trots blödningar och sedan tilltog det?

Är så trött på detta nu, även om blödningarna började för bara en vecka sedan och det så sent som igåreftermiddags inte var missfall.

Nej, inga hjärtslag. Första VUL var det bara en fostersäck som syntes och jag hade varit gravid så pass länge att hjärtslag borde syntes. Jag började blöda kort därefter. Två veckor senare hade säcken börjat sjunka ihop. Missfallet kom några dagar senare. Ungefär som du; störtblödning i flera timmar med stora levrade klumpar. Smärtan var som de första värkarna när min dotter föddes.

Om du fortfarande känner dig gravid några dagar senare tycker jag att du ska be om ett till VUL. Jag förstår att du vill gå vidare och försöka med en ny graviditet; så känner jag med!
  • Orolig blomsterflicka
    elyse: ja det är just det som är grejen, mina grav. symptom avtar inte :(. nu har det iof bara gått två dagar sedan min störtblödning och jag blöder fortfarande men betydligt mindre än en vanlig mens. Jag inser ju såklart att det inte kan ha varit något annat än missfall i förrgår och vill ju bara att kroppen ska återgå till normal så fort som möjligt. Känns som en evighet till torsdag då jag ska på återbesök med vul :(. Kan det vara så att gravsymptomen inte avtar för att allt inte kommit ut?
  • elyse
    Orolig blomsterflicka skrev 2016-08-05 10:06:19 följande:

elyse: ja det är just det som är grejen, mina grav. symptom avtar inte :(. nu har det iof bara gått två dagar sedan min störtblödning och jag blöder fortfarande men betydligt mindre än en vanlig mens. Jag inser ju såklart att det inte kan ha varit något annat än missfall i förrgår och vill ju bara att kroppen ska återgå till normal så fort som möjligt. Känns som en evighet till torsdag då jag ska på återbesök med vul :(. Kan det vara så att gravsymptomen inte avtar för att allt inte kommit ut?

Man kan ju faktiskt blöda och ändå behålla fostret. Eller att en tvilling kommer ut.
Svar på tråden Blödning och vul