• Äldre 17 Sep 09:17
    9656 visningar
    59 svar
    59
    9656

    Bf 2017 Malmö/Skåne

    Jag bor i Malmö och har precis plussat:) är i v 5 nu så det är fortfarande väldigt tidigt! Första barnet och det är så blandade känslor, överlycklig och samtidigt livrädd för att något ska hända! Men jag följs gärna åt här!:)

  • Äldre 17 Sep 14:28
    #7
    November83 skrev 2016-09-17 12:00:07 följande:

    Hoppas kunna få joina tråden snart! Bim om en vecka så får vänta lite till.... grattis till era plus :) bor i Malmö


    Då får vi hålla tummarna för dig:) jag hade precis gett upp hoppet och börjat kolla upp olika fertilitets kliniker när plusset kom!
  • Äldre 18 Sep 22:25
    #9

    Ja det känns lugnare att veta att det går på egen hand, ivf är jätte bra men tankarna fanns ju att tänk om inte det heller fungerar!!! Nu ska man bara ta sig igenom dom kritiska veckorna innan man kan andas ut:) Har ni försökt länge att få barn?! Är det erat första eller har ni barn sen tidigare?!:)

  • Äldre 23 Sep 12:21
    #12
    November83 skrev 2016-09-19 00:20:52 följande:

    Eller hur? Jag var också rädd vi skulle få problem men gravid blir jag, problemet är att det inte vill stanna kvar :( det är vårt första barn och försökt sen december -15 så försök 9 men 2 MF hittills, 1 i april å det senaste i juni. Så oron att där är nåt fel finns....


    Förstår att du känner dig orolig! Men vi får bara försöka vara positiva och ta en dag i taget( så lätt att säga)! För varje dag som går blir jag lite lugnare! Vilken vecka är du i?!du kanske sa det innan, mitt minne är sådär;) jag skulle så gärna vilka göra ett tidigt ul, för min egen skull så man kan andas ut lite, jag är ändå 33 år, känns som man har sin ålder lite emot sig!
  • Äldre 23 Sep 15:19
    #14
    November83 skrev 2016-09-23 14:08:29 följande:

    Jo man kan inte göra nåt åt det så d hjälper inte att stressa upp sig....

    Jag är inte gravid än vad jag vet (försök 9 och bim i morgon) jag upplever det lyckades men idag är jag inte hoppfull längre, tog test i morse som var tokblankt... Jag har de senaste dagarna mått piss, illamående å yr så trodde det tagit sig men nu är jag som sagt inte lika positiv då dagens test var negativt.... Så nu blir det att invänta mens men kommer den inte så finns ju hoppet kvar!

    Vilken vecka är du i? När har du bf?


    Då får vi hålla tummarna för att mensen uteblir:) jag är i v 6 så om allt går som det ska så är det bf 23 maj men det är så tidigt ännu så jag vågar inte hoppas för mkt!!!
  • Äldre 23 Sep 17:36
    #16
    November83 skrev 2016-09-23 15:46:09 följande:

    Håller tummarna det fortsätter gå bra för dig! En dag i taget å vips är du snart över den första kritiska perioden :)

    Tack :) hoppas verkligen mensen uteblir.... Mitt första plus fick jag inte förrän bim+10 så så länge mensen håller sig borta får jag tänka positivt! Går det vägen har jag bf någonstans mellan 30/5 till den 2/6 beroende på när äl kom....


    Tack:) ja jag hoppas tiden går fort, som det är nu räknar man ju nästan minuter;) bor ni i Malmö?! Har ni funderat ngt på IVF om det inte tar sig?! Sen får man ju såklart inte heller glömma av att det är normalt att det tar mer än ett år för ett par att bli gravida:) men när man väl är uppe i det där att man vill ha ett plus så känns ju en månad som en evighet:)
  • Äldre 25 Sep 11:43
    #18
    November83 skrev 2016-09-24 01:03:53 följande:

    Ja vi bor i Malmö :)

    Jo tanken har slagit mig om ivf men vill ju klara det själv.... Dock vill jag ha mitt tredje MF så vi kan få utredning om vad som är fel men vill ju såååååå gärna att tredje gången gillt gäller!

    Bor ni i Malmö?


    Jag hoppas det blir tredje gången gillt för er:) ja man vill gärna fixa det själv, är det tre missfall man ska ha fått för att få en utredning?! Vilken vecka har ni fått missfall i?! Ja vi bor också i Malmö sen två år tillbaka:)
  • Äldre 25 Sep 22:12
    #20
    November83 skrev 2016-09-25 15:59:38 följande:

    Ja jag har för mig 3 MF på raken och/eller gått 1 år utan att lyckas så påbörjas utredning.

    Bim igår å fortfarande ingen mens, testet i morse negativt så jag är inte hoppfull tyvärr! Känns som det är på gång idag... Kommer den inte tar jag det dyra testet i morgon.

    Fått MF inom 10/14 dagar från plusset längsta var vecka 7 (6+2) och vecka 5 (4+0)


    Då hoppas vi att det inte kommer:) tänkte innan på alla gånger man suttit och andats ut av lättnad när mensen kommit och hur många gånger man nu när man vill ha bebis istället suckat för att den kommit!!! Jag tänkte alltid innan att jag skulle vara så där cool och ta det som det kommer, jag skulle då aldrig bli en sån som håller på och kollar ägglossning och har koll på exakt vilken dag man ska ha sin mens osv, och det blev precis tvärtom;)
  • Äldre 25 Sep 23:04
    #22
    November83 skrev 2016-09-25 22:29:44 följande:

    Ja verkligen hoppas den håller sig borta.

    Upplever jag mår extremt illa på kvällarna efter kl 19.... Hoppas det betyder vad jag hoppas på! Blandade känslor inför morgondagen... Hatkärlek till clearblue digitala haha den är brutalt ärlig å jag är så rädd den ska säga Inte gravid....

    Jo jag sa samma haha jag ska då aaaaaaldrig bli så hysterisk som många man sett här inne som kör äl tester å graviditetstester flera gånger om dagen, tempar, loggar symptom.... Jo tjena! Har blivit exakt likadan! Denna månad är första gången jag inte testat äl å vi har haft sex när vi känner för det, inga tvång eller måsten.

    Jag trodde detta skulle vara lätt, tyckte alla kompisar blev på smällen till höger å vänster av misstag, woops kondomen sprack å pang gravid. Jag har även hela mitt vuxna liv sagt att jag aldrig ska ha barn, det ändrades när jag träffade min sambo. Äntligen träffat den jag vill leva resten av livet med <3

    Första plusset var jag livrädd, tänkte att är detta ett misstag? Vad fan har vi gjort..... När missfallet kom fick jag mitt svar.... Grät mig sönder å samman.... För varje månad efter det har jag märkt hur längtan växer i styrka å nu gråter jag varje gång mensen kommit... Åh snälla, låt det va min tur nu!


    Jag mår inte illa alld,nästan så man vill må illa för att få lite bevis på att man är gravid, knappt trött heller, det enda är bröstvårtorna som står i givakt hela tiden:D och molande värk, men den vet man ju inte om det är positivt eller negativt att ha! Haha ja det där med clearblue, den är nästan för ärlig;) trodde också det skulle bli lätt, vi blev gravida för 5 år sen men valde att göra abort då, det enda rätta då, och då var det som att jag blev gravid bara att tänka tanken, men det var inte lika lätt denna gång, tog nästan 1 år, vilket egentligen är helt normalt! Är du född 83?! Tänkte på ditt nickname?!:) jag är 83a och känns som att alla runt omkring en har barn! Nu håller vi bara tummarna här hemma att det ska gå vägen, min sambo är bra på att ta det med ro, är värre med mig! Önskar man kunde slappna av lite:)
  • Äldre 26 Sep 07:49
    #24
    November83 skrev 2016-09-26 00:14:34 följande:

    haha jo tack de där bröstvårtorna lever sitt egna liv! skäms på gymmet för det syns!

    jo clearblue är brutalt ärlig haha på gott å ont....

    Jag har gått på ppiller å alltid varit noga så det här är första gången ever å delvis tacksam över missfallen för nu vet jag hur det känns så när det andra skedde visste jag vad jag hade att vänta å behövde inte bege mig i panik till KK och sitta med ångest i kroppen i väntrummet och inte veta vad som händer. blev ledsen som förra gången men rätt skönt att veta vad det var å slippa gå å fundera, oroa sig å överanalysera.

    jag är född 83 helt rätt å i November också :) vad kul att du också var det :) usch abort måste känts tungt men som du säger, ibland måste man även om det tar emot. Vad kul det klickade nu!

    usch vad jag våndas inför imorgon.... är så rädd för negativt igen...


    Hehe jag fyller också i november, då är det snaaart våra födelsedagar :D jag håller tummarna för dig idag!!!
  • Äldre 26 Sep 19:19
    #25
    November83 skrev 2016-09-26 00:14:34 följande:

    haha jo tack de där bröstvårtorna lever sitt egna liv! skäms på gymmet för det syns!

    jo clearblue är brutalt ärlig haha på gott å ont....

    Jag har gått på ppiller å alltid varit noga så det här är första gången ever å delvis tacksam över missfallen för nu vet jag hur det känns så när det andra skedde visste jag vad jag hade att vänta å behövde inte bege mig i panik till KK och sitta med ångest i kroppen i väntrummet och inte veta vad som händer. blev ledsen som förra gången men rätt skönt att veta vad det var å slippa gå å fundera, oroa sig å överanalysera.

    jag är född 83 helt rätt å i November också :) vad kul att du också var det :) usch abort måste känts tungt men som du säger, ibland måste man även om det tar emot. Vad kul det klickade nu!

    usch vad jag våndas inför imorgon.... är så rädd för negativt igen...


    Hur har det gått idag?! Tänkt på dig och hoppats det gått bra:)
  • Äldre 26 Sep 19:45
    #27
    November83 skrev 2016-09-26 19:26:12 följande:

    hej! tyvärr kom mensen idag så nya tag :(

    haha vad kul med en till November :) 19 fyller jag år


  • Äldre 26 Sep 19:51
    #28
    November83 skrev 2016-09-26 19:26:12 följande:

    hej! tyvärr kom mensen idag så nya tag :(

    haha vad kul med en till November :) 19 fyller jag år


    Vad tråkigt att höra:( Hur går tankarna nu?! Förstår att det känns jobbigt men eran dag kommer:) jag hade nog kontaktat RMC Malmö, där ni kan få hjälp! Se vad dom säger iallafall! Jag skulle precis kontakta dom när jag plussade! Tre IVF försök har man kostnads fritt:) jag fyller den 1a november:)
  • Äldre 26 Sep 22:07
    #30
    November83 skrev 2016-09-26 21:24:45 följande:

    aha :)

    RMF ska jag lägga på minnet. tror dock jag lugnar mig lite, trots allt "bara " försök 10... men det visste jag inte att 3 IVF försök är gratis.

    känns okej, vill ju fokusera på att gå ner i vikt innan jag blir gravid så denna månad var inget aktivt försök men visst suger det och jag är mest besviken att kroppen kan luras så pass.... Får se om jag får joina er nästa månad, bim 28/10.... äl om 18 dagar


    Det hoppas jag du får:) känn ingen stress, som jag skrev innan så får man räkna med det tar över 1 år, det är bara vi barnsugna som är otåliga;) jag vet att jag kommer få höra på bm att jag är överviktig, inte mkt men ändå överviktig, jag är en liten godisråtta, det är min stoooora svaghet;D
  • Äldre 27 Sep 06:55
    #33
    November83 skrev 2016-09-26 23:20:36 följande:

    Tack <3 jo jag är inte överdrivet stressad då jag vet 1 år är normalt men det värker mer å mer i hjärtat varje mens.... tror det jobbigaste är att hade jag inte fått mf första gången skulle jag haft bf 13 december...

    men jag vet att jag kan bara blicka framåt och njuta så idag gjorde jag det jag inte får som gravid: en gigantisk fet kaffe på morgonen, cigg (ska sluta denna vecka) och lite vin nu ikväll :)

    jag trodde liksom aldrig jag skulle träffa världens bästa man och för första gången inse vad riktig kärlek är, världens finaste hund (min första bebis haha) så allt annat är bara underbar bonus <3

    ah godis är jävulskt... Jag har mer problem med att jag äter för mycket å fel. har vägt 114, gick ner till 70, upp till 86 ner igen till 70 å nu 97 igen när jag tog tag i det igen å väger nu 94 så bara att kämpa på så rätt skönt att få 1 månad till att skala av lite mer. Vill vara under 83 minst innan en graviditet och helst så nära 70 som möjligt


    Åh det låter så härligt med att du hittat kärleken och att ni har en vovve, det är en bra början;) träffade min sambo för 13 år sen, visst är det underbart när man träffat den där rätta:D vi vill också ha hund men vi får inte ihop det med jobb, tittat lite på hunddagis men det är ju as dyrt!!! Hur gör ni?!:D ja nu har du en månad ett ge järnet, alltid lättare när man har ett mål:)
  • Äldre 27 Sep 07:00
    #34
    LinaP skrev 2016-09-26 23:49:00 följande:

    Hej tjejer!

    Läste igenom alla kommentarer och ska berätta för er. Jag har längtat efter barn sen jag var 15 år är 21 år i dagens läge!

    Har försökt i 12 månader att bli gravid, tills jag sa till sambon vi lägger detta åt sidan, för vi var mitt uppe i ett bröllop, syrran skulle gifta sig, sen skulle vi flytta osv.

    Mensen månaden innan var 3 dagar sen, så tänkte inte mer på det. Vi flyttade och jag hade beräknad mens under flyttdagen. Men den kom aldrig, och inte dagen efter det heller. Så sa till sambon på kvällen att för skojs skull tar jag ett test imorgon bitti. För visste att där inte skulle vara något som alla andra månader. Men på morgonen dök där upp ett plus, trodde inte mina ögon, så gjorde ett nytt och ännu ett plus visade sig. Sen för att bli ännu mer hundra köpte jag ett cb, och ja jag var ju gravid. Hade inga symtomer ingenting. Åt bara mer än vanligt!

    Och nu när jag är i vecka 8 (7+4) mår jag illa konstant och är fruktansvärt trött. Går bara och hoppas varje dag att illamåendet ska gå över. Kan inte ens jobba pga det och sen att jag ständigt sover.

    Så alla ni tjejer som inte plussat, försök att inte tänka så mycket på det, så blir det snart en liten :)

    Min är i alla fall beräknad till den 10 maj och jag lääängtar så.


    Åh så roligt, grattis:D ja visst brukar det vara så, att när man inte längre tänker på det så brukar det där plusset komma, hehe men inte alltid så lätt att slappna av när det är det enda typ man vill:D jag är beräknad till 23 maj, går in i v 7 imorgon! Men till skillnad från dig mår jag inte alls illa eller är särskilt trött, när började ditt?! Har ni varit hos bm än och isåfall vilken ska ni gå hos?!:)
  • Äldre 18 Oct 19:02
    #39
    Fröet skrev 2016-10-14 01:04:11 följande:

    Såg att vi bor ganska nära varandra :)

    Jag är beräknad till 8 maj men väntar tvillingar så det lär bli tidigare efter vad jag har förstått.


    Grattis till dina tvillingar, så kul:D själv är jag beräknad 23 maj men inte vart på ngt ultraljud än! Hur upptäckte du att ni väntade tvillingar?! Gjorde du ett tidigt ultaljud?!:)
  • Äldre 25 Oct 14:34
    #41
    Fröet skrev 2016-10-23 01:19:37 följande:

    Grattis till dig!

    Då jag har många missfall bakom mig så drog jag en rövare om att jag inte visste hur långt jag var samt att jag inte haft några symtom alls vilket jag haft med mina 2 andra graviditeter så snart jag fått plus.

    Så jag fick ett tidigt ultraljud. jag fick vänta någon vecka så man var säker på tt man skulle se något om det skulle vara väldigt tidigt.

    Det var en himla tur jag fick det! Är fortfarande i chock


    Haha förstår att det tar ett tag att smälta:) både jag och min sambo har många tvillingar i släkten så finns ju en stor chans att där är två:)
Svar på tråden Bf 2017 Malmö/Skåne