• palmskan

Konstig smärta - vad göra?

Vaknade imorse med konstigt ont i magen. Lite krampaktigt till och från, lite som mensvärk men ändå inte. Det sträcker sig även bak runt svanken och upp emellanåt. Det är inte outhärdligt, eller jättesmärtsamt utan mer utdraget och känner mig därför orolig. Det kommer och går liksom, men släpper aldrig helt.

Är det något jag bör söka vård för eller ska jag ta det lugnt? Jag känner mig så osäker då jag nästan alltid när jag åker in tex akut eller dyl. upplever det stressat att åka in och skäms när det visar sig att det är lugnt. Då alla liksom får en att känna sig så liten när man överreagerat på något.

Har ingen sorts ovanliga flytningar eller blödningar.

• Svar på tråden Konstig smärta - vad göra?
  • Carambolan

Hur långt gången är du?

Min spontana tanke är att det är tarmarna som krampar. Inget ovanligt med körig mage under graviditeten.

• Fia 28

Ja tarmarna kan krampa rätt rejält ibland när man är gravid. Hade även rätt tuff molvärk som bara var på ena sidan i början av graviditeten.

• palmskan

Jag är i v.24, och har ju tidigare känt av tarmar osv, det har inte riktigt känts såhär. Men det kanske är något nytt med tarmarna haha.

Har känt av sammandragningar sedan ca v.18-19, sådär så det snörper ihop i magen och den blir hård. Får även lite speciell känsla i andningen? Känner en del sådana sammandragningar nu i samband med smärtan.

Svar på tråden Konstig smärta - vad göra?