• ctrlaltdelete

Napphållare med pärlor

Hej!

Beställde nyss hem lite pärlor, ringar och fästen för att göra egna napphållare.

Så söta. Sen slog det mig.. Kan det vara farligt med napphållare bestående av pärlor?

Alltså att barnet sätter dem i halsen. Använder ni napphållare med pärlor eller bör det undvikas?

• Svar på tråden Napphållare med pärlor
  • Anonym (Anna)

Varför pärlor? Pärlor är inget för småbarn.

• Vickan I

Den måste ju vara oerhört säker då. Bebisarna suger ju även på kulorna och drar i dem osv, så dem inte lossnar. Jag skulle låta bli. Inte värt risken liksom.

• Trippelmamma76

Skulle aldrig falla mig in att använda sådana. Mina barn suger och biter på allt. Och även om de inte skulle lossna och fastna i hals/åka ner i lungor; är de garanterat giftfria?

• BuoBä

Jag såg det som "pysseltips" på nåt ställe men det verkar inte alls fiffigt tycker jag. Vill man absolut göra det bör man nog knyta knutar mellan varje pärla så att det inte kan bli så många som lossnar ifall tråden går av.

Sen ska man iofs aldrig lämna barnet med en napphållare utan uppsyn, men det kan gå fort när det händer nåt...

• ctrlaltdelete

Jag ser sånna överallt på instagram och andra pysselsidor. Är hur fina som helst. Kanske får göra några och hänga upp som dekoration och ta av när bebisen ska använda nappen, så vet jag vart dom finns :)

Svar på tråden Napphållare med pärlor