• Myhanna

Vad använder ni för shampoo till era döttrar?

Hej! Jag undrar vad ni använder för shampoo till era döttrars hår? Jag har två döttrar, 7 och 9, 7 åringen har jätte långt, tjockt och fint hår! 9:åringen har halvlångt och tunnare hår! Jag är rädd om deras hår och vill vårda det men känner att vi har inte råd med dyra frisör shampoo! Man ska ju också undvika vissa ämnen i shampoo, är inte 100 säker på vissa! Vad köper ni?

• Svar på tråden Vad använder ni för shampoo till era döttrar?
  • Grodis15

Använder inte schampoo själv och inte heller på min dotter. Vatten fungerar bra.

• Myhanna

Vad roliga ni är jag frågar inte efter om ni använder schampo eller ej, utan vilket schampo! Det är de svaren jag vill ha!

• Alexi

Min dotter är 7.5 år och vi har alltid kört typ Bamse dusch/schampo men sen i vintras köpte jag hos en frisör något märke för trassligt hår, schampo och balsam. Det tror jag är bättre i längden.

• Furstinna

Dr.organic. Sedan sätter jag i arganolja för att det ska bli lättare att kamma.

• Nonym

Urtekram ekologiskt schampo och balsam. Kostar ca 45 kr för 2,5 dl, dyrare än de flesta andra schampo och balsam på Ica, men är utan parabener och sån skit. Låter balsamet sitta i så länge som möjligt och sköljer sedan lagom noga.

Funkar bra för mig som har tjockt, långt och lite vågigt/lockigt hår och bra på bonusen som har fint och krulligt hår.

• Myhanna
    Alexi skrev 2016-08-05 10:55:44 följande:
    Min dotter är 7.5 år och vi har alltid kört typ Bamse dusch/schampo men sen i vintras köpte jag hos en frisör något märke för trassligt hår, schampo och balsam. Det tror jag är bättre i längden.

Det låter bra, min tjej med långt och tjockt hår, hennes blir också väldigt trassligt! Vad heter schampot? Använder ni balsam med? Jsg använder Ica basic balsam!
  • Myhanna

[quote=76856327][quote-nick]Furstinna skrev 2016-08-05 11:02:56 följande:[/quote-nick]Dr.organic. Sedan sätter jag i arganolja för att det ska bli lättare att kamma.[/quote Dr organic, det har jag aldrig hört talas om? Vart köper man det? Vad är arganolja?

• Myhanna
    Nonym skrev 2016-08-05 11:08:50 följande:
    Urtekram ekologiskt schampo och balsam. Kostar ca 45 kr för 2,5 dl, dyrare än de flesta andra schampo och balsam på Ica, men är utan parabener och sån skit. Låter balsamet sitta i så länge som möjligt och sköljer sedan lagom noga. Funkar bra för mig som har tjockt, långt och lite vågigt/lockigt hår och bra på bonusen som har fint och krulligt hår.

Vad är urteram? Aldrig hört? Vart köper man det? Vad för balsam använde du? Jag använde Ica basic
  • K med lilla E

Oftast vanliga från ICA. Ibland köper vi ett från Lyko som heter Keraste Specifique eftersom min dotter har känslig hårbotten och det är superbra och drygt men kostar typ 300.

• Nonym
    Myhanna skrev 2016-08-05 11:23:21 följande:

Vad är urteram? Aldrig hört? Vart köper man det? Vad för balsam använde du? Jag använde Ica basic

Urtekram är ett ekologiskt märke, funnits sen jag var liten (minst 30 år) använder urtekram balsam också.

Brukar finnas på de flesta matbutiker, dock oftast inte närbutiken..

Är helt naturliga ingredienser så förvänta dig inte att det ska kännas som när du tvättar och balsamerar håret med vanligt kemikalie-skit..
  • gbgumman

Jag har sprött långt tjockt och lockigt hår min dotter har tunt fint hår men också frissigt som mitt. Vi använder cocolocko kostar ca 90 kr på Ica. Håret blir lent och mindre frissigt sedan har vi argan olja för att få det mindre sprött. 200kr hos frisör men super drygt. En droppe till dottern per gång.

• Blipp

Har 2 döttrar med långt hår, 6 resp 10 år. Jag använder schampo från Lanza. Jag brukar beställa från Lyko eller Bangerhead beroende på vart det är billigast för tillfället. Det brukar finnas i stora flaskor med pump. De är dryga och räcker hur länge som helst. Och så är de bra. Jag brukar ta det som är på rea för tillfället och görs en större beställning så jag får fri frakt. Jag använder själv av det schampot och varje beställning brukar räcka åt oss 3 i ca 1,5 år.

• enmamma

Min dotter med vanligt nordiskt hår och känslig hud använder VÄN. Funkar bra drygt och oparfymerat, finns som postorder.

• NollÅtta

Bamse schampoo och balsam. De är fria från parabener, mineraloljor och silikon.

Son född -10 och Dotter född -13. Gravid med 3an
  • Ommm
    Distansstudier skrev 2016-08-03 21:02:23 följande:

Inget alls. Endast vatten.

Endast vatten? Blir håret rent då? Tvättar du ditt eget hår bara med vatten också?
  • Ommm

Jag köper vanliga butiksshampon från typ Ica, kan vara Barnängen, Palmolive eller så. Köper det som barnen gillar doften och som har bra pris. Balsam också och hårtvätt Max 1-3 ggr i veckan

Har inte tänkt på olmpliga ämnen i schampo men du kanske kan prova Urtekram eller Änglamark som är ekologiska.

Svar på tråden Vad använder ni för shampoo till era döttrar?