• Sandra1988

symptom gravid v1-2

Hej

Jag och min sambo försöker skaffa barn och jag har sedan många år tillbaka slutat med prementjvmedel.

Är nu inne på dag 10 efter senaste ÄL och jag inbillar mig att jag är gravid. Gjort ett test för två dagar sedan men visade negativt och jag vet att det är alldeles för tidigt att testa men jag är så otålig, vill gärna veta. Är det någon av er som känt av symptom v1-2 vid graviditet? Jag känner/ inbillar mig att jag har graviditetssymptom i form av lite yrsel, halsbränna samt "mensvärk".

Tack på förhand ????

• Svar på tråden symptom gravid v1-2
  • Carambolan

Aldrig haft symptom så tidigt.

• Flisan79

Måste bara inflika att v 1-2 är före äl. Antar att du menar v 3-4.

Tidigast symtom jag har haft var ca 3 dagar innan bim, vilket för mig blir ca 11 dagar efter äl. Ammade min äldsta dotter och fick då plötsligt så ont i bröstvårtorna att jag knappt klarade amma. Vid det laget hade jag ammat ca 18 mån utan problem.

• Ilse79

Jag känner framförallt i brösten bara några dar efter ÄL. Illamående kan jag vara pga ÄL men när det hållit i sig så har det också betytt att jag varit gravid. Jag får mycket tidigt känningar av ökat hcg och plussade nån vecka efter ÄL med tvåan och trean. Med första barnet plussade jag först på BIM +1.

Lycka till!

• Anonym (Hoppas)

Vi försöker också bli gravida. Har min beräknade mens om ca en vecka. Inbillar mig att jag är gravid..

Sover så konstigt, kan vakna mitt i natten och vara super pigg. Skulle i princip kunna städa huset! Sedan vaknar jag med lätt huvudvärk på morgonen.

(Mina bröst har växt och är ömma men det brukar dom göra innan mens).

Så min kropp önskar kanske att jag vore gravid så kanske därför man sover dåligt. Men ska ta ett test, försöker vänta så länge som möjligt. Men är så nyfiken ????

• Sommanliggerfårmanbädda

Med alla tre barnen har jag haft symtom från fem-sju dagar DPO (alltså dagar efter ägglossning). Med trean fick jag negativt på stickan dag nio men positivt dag tio så testa igen ????????

Själv har jag råkat bli oplanerat gravid igen verkar det som. Har symtom (6DPO - illamående sedan idag, molande svag "mensvärk" sedan natten till igår).

Hade en mycket kortare cykel än vanligt så den säkra perioden var inte säker ????

Nu är det så tidigt än att implantationen kanske inte ägt rum och då blir det ingen graviditet. Att vänta på en testar dag (söndag-måndag) känns olidligt!

Jag menar att implantationen inte ägt rum så blir det KANSKE ingen graviditet.

Såhär såg mina test ut förra graviditeten. Det första är 9DPO och det krävs oerhört mkt vilja för att se strecket där, Hahaha.

Andra testet är från 10DPO. Svagt men tydligt positivt.

• Lilla Gs mamma

Ägget fäster väl inte förrän ca två veckor efter befruktning? Jag har mest haft mensliknande symptom och därför inte haft lätt att känna skillnad mot vanlig pms/mensvärk.

Lycka till!

• MissMarvel

Man brukar väl säga att ägget fäster 6-10 dagar efter befruktning?

Jag fick "ägglossningont" i brösten den 23/7 och hade det hela veckan framöver, sedan dess har det bara fortsatt. Dem är svullna, ömma, ådrorna är tydligare och dylikt. Märker också skillnad på mitt humör samt att jag har molvärk i magen emellanåt. Jag är BIM-5 idag om jag inte har helt fel. Så för tidigt för test, men känner ju tydliga symtom och har gjort det länge!

• Flisan79
    MissMarvel skrev 2016-08-05 13:38:04 följande:

Man brukar väl säga att ägget fäster 6-10 dagar efter befruktning?

Jag fick "ägglossningont" i brösten den 23/7 och hade det hela veckan framöver, sedan dess har det bara fortsatt. Dem är svullna, ömma, ådrorna är tydligare och dylikt. Märker också skillnad på mitt humör samt att jag har molvärk i magen emellanåt. Jag är BIM-5 idag om jag inte har helt fel. Så för tidigt för test, men känner ju tydliga symtom och har gjort det länge!

Det stämmer. Det tar 5 dagar för ett befruktat ägg att bli balsocyst och inte förrän då kan ägget fästa. Ägget fäster vanligen inte direkt utan kan leta några dagar efter ett bra ställe att fästa.

Det är vad jag har läst med, 5-10 dagar.

Därför är det så lurigt om man som jag, är oerhört känslig och känner av hcg-ökningen redan implantation. Många befruktade ägg fäster ju aldrig och därför är så tidiga symtom inte en garanti för graviditet utan bara ett kvitto på ett befruktat ägg.

Själv är jag på dag sju sedan befruktning och upplever att symtomen är mildare idag så det kanske inte blir någon hoppsan-bebis.

Svar på tråden symptom gravid v1-2