• Sandra1988

symptom gravid v1-2

Hej

Jag och min sambo försöker skaffa barn och jag har sedan många år tillbaka slutat med prementjvmedel.

Är nu inne på dag 10 efter senaste ÄL och jag inbillar mig att jag är gravid. Gjort ett test för två dagar sedan men visade negativt och jag vet att det är alldeles för tidigt att testa men jag är så otålig, vill gärna veta. Är det någon av er som känt av symptom v1-2 vid graviditet? Jag känner/ inbillar mig att jag har graviditetssymptom i form av lite yrsel, halsbränna samt "mensvärk".

Tack på förhand ????

• Svar på tråden symptom gravid v1-2
  • Flisan79
    Sommanliggerfårmanbädda skrev 2016-08-05 15:43:29 följande:

Det är vad jag har läst med, 5-10 dagar.

Därför är det så lurigt om man som jag, är oerhört känslig och känner av hcg-ökningen redan implantation. Många befruktade ägg fäster ju aldrig och därför är så tidiga symtom inte en garanti för graviditet utan bara ett kvitto på ett befruktat ägg.

Själv är jag på dag sju sedan befruktning och upplever att symtomen är mildare idag så det kanske inte blir någon hoppsan-bebis.

Hcg bildas inte förrän ägget fäst (det talar då bla om för kroppen att inte blöda ut slemhinnan) så innan implantation kan du inte ha symtom. De symtomen kommer antingen av äl eller så har du äl tidigare än du tror.
    Vissa är dock väldigt känsliga och blir påverkade redan samma dag hcg:t börjar bildas.
  • Sandra1988

Hej!

Tack för alla svaren!

Status nu är att jag fortfarande är osäker på om jag är gravid eller inte. Nu är det 5 dagar kvar till BIM. Så jag gjorde ett nytt test????

Vad tycker ni det ser ut att vara? Ett starkt minus eller ett väldigt svagt plus?

• Carambolan

Jag ser inget plus. Men fem dagar före bim är väl för tidigt att testa även med de tidigaste testen?

• Ettanvändarnamningenannanhar

Jag förstår absolut att du är ivrig att testa eftersom du hoppas och vill veta, men ge det ett par dagar till. Gravidsymton och menssymtom är förvillande lika i början, genom att testa så himla tidigt så blir du bara besviken fast du kanske är gravid, jag tror som ovan att det att det är alldeles för tidigt att testa nu ;) Lycka till :)

• Virvlande

Det som fick mig att reagera nu senaste grav var att mina pmds-symptom/nedstämdhet uteblev. Kände att jag mådde lite för bra. De ömma brösten kom först några dagar innan BIM istället för strax efter ÄL som i vanliga fall.

• Sommanliggerfårmanbädda
    Flisan79 skrev 2016-08-05 20:41:14 följande:

Hcg bildas inte förrän ägget fäst (det talar då bla om för kroppen att inte blöda ut slemhinnan) så innan implantation kan du inte ha symtom. De symtomen kommer antingen av äl eller så har du äl tidigare än du tror.

Vissa är dock väldigt känsliga och blir påverkade redan samma dag hcg:t börjar bildas.

Jag har lärt mig (och läste senast här om dagen) att hcg börjar bildas direkt när celldelningen startar. Alltså innan implantation.

Jag vet exakt när jag haft ägglossning. Dels har det vid tre graviditeter stämt med datum vi fått på UL plus att jag använde ägglossningstester två av gångerna. Jag är hundra procent säker på min kropp och mina symtom
  • Anonym (Hoppas)

Jag tror det gick vägen för oss :) :D

• Anonym (Hoppas)

Tack :) Har svårt att förstå det, känns overkligt! Ska köpa ett digitalt test och testa tänkte jag :)

Lilla Gs mamma skrev 2016-08-08 20:05:46 följande:

Åh! Grattis!!!

• Fkvi

Det där kändes lite väl tidigt å testa.. Vänta tills dagen då din mens är beräknad för att vara helst säker :)

Svar på tråden symptom gravid v1-2