Inlägg från: Malva2015 |Visa alla inlägg
  • Malva2015

ni som testats för Gbs

Vad hade ni för symptom som gjorde att ni fick testa er? Jag vill testa mig men bm vill inte göra det om det inte finns skäl. Jag vill skaffa mig ett så jag kan få ta testet!

• Svar på tråden ni som testats för Gbs
  • Malva2015

Tack för era svar. Ja jag tycker också det är förjäkligt att man måste ljuga för att få testas. Jag har blivit testat för urinvägsinfektion men det visade inte något men som jag fattar det så behöver dem inte sökt efter just Gbs .

Måste dom inte ta prover från livmodertappen för att odla Gbs dessutom ?

• Malva2015

Försökte göra som ni sa och kom med symptom men hon ville inte testa mig. Då sa jag rakt ut att jag ville testas för Gbs och då blev hon väldigt provocerad. "Vi är en vårdinrättning som är gratis och vi bestämmer vad du ska testas för. Patienter kan inte ställa en egen diagnos!"

Gratis och gratis.. Jag betalar skatt i det här landet..

• Malva2015
    syntharen skrev 2016-08-05 17:18:49 följande:
    Wow! Jag skulle byta BM om det är möjligt om jag var du. Eller försöka med vårdcentralen. Fast i vilket fall skulle jag inte vilja gå till en BM som inte tar ens oro på allvar. Urinen ska odlas om man har symptom men inget visar på snabbstickan.
    Men hur vet jag att dom odlar och inte bara kollar snabbstickan? Jag fick nämligen kissa och gå direkt sist jag var där och sedan hörde jag inget mer.

Jag träffar tyvärr bara på den här typen av bm.. Alla ser på mig som att jag är en av dessa jobbiga förstagångsföderskor som läser för mkt på familjeliv. Vilket jag är och gör. Men jag vill ändå testas :( får vända mig till vc och se om dom är mer medgörliga.
Svar på tråden ni som testats för Gbs