• elinaehn

kontakta instagram

någon som vet ett sätt att komma i kontakt med instagram? hittar bara en massa förslag på frågor jag kanske har och svar på dessa. jag är orolig över en kontakt mitt barn har på instagram. skulle vilja fråga om instagram bara kan bekräfta att han inte skriver från sverige (han säger sig bo i annan världsdel) eller liknande. kan man kontakta dem? är det möjligt ta reda på nåt sånt själv annars? skulle vara bra att veta bara att det inte är en pedofil i grannhuset som låtsas vara trettonårig kille i annan världsdel...

• Svar på tråden kontakta instagram
  • Jasmin Karlsson

Även om du kontaktar dem tvivlar jag på att de skulle lämna ut sådana uppgifter till dig.
    Lär ditt barn istället att inte skriva personliga saker till främlingar på nätet (alla är främlingar tills man träffat dem) och att man aldrig kan vara säker på att människor är de dem utger sig för att vara. Om du ändå vill veta så kan ni ha ett skypesamtal, så ser du personen live.

• Ankan03

Fråga efter hans mobilnummer, mailadress eller Facebookprofil.

Får du hans mailadress eller tele kan du söka på det i Facebook.

• elinaehn

bra tankar. funderar på att be honom att få möta både honom och hans föräldrar/förälder på skype en kortis. klart det går att rigga men det blir i alla fall ett försök tilla tt få lite mer koll. är jag fånigt misstänksam eller vettig i en farlig internatvärld? ingen aning.

Svar på tråden kontakta instagram