kesapesa skrev 2016-08-15 23:04:02 följande:
Den har nog varit så här ett tag. Trodde först det var dåliga torkarblad och sen spolarvätska, allt bytt, inte mycket skillnad. Allt lägger sig väl i groparna.... Blev okej när jag körde bilen i tvätten men sen sprack det ännu mer. Tur i oturen....
Alltså, lär inte försäkringsbolagen förlora multum på att folk åker runt och byter ruta för nån liten spricka? Iofs så vet man aldrig var sprickan letar sig vidare, och hur fort. Den flyttade sig typ 2-3 dm från botten efter tvätten... Tvättar jag igen då kan jag ju bara ana hur det ser ut...
Det är trafikfarligt att åka runt med en sliten / sprucken ruta, och ett försäkringsbolag finns där för att hjälpa när olyckan är framme, både vid skada/brand eller sprucken framruta, sen om dom förlorar multum (stämmer inte) dom tjänar mer på allas inbetalningar än vad dom betalar ut på rutor och skador, annars skulle dom lagt ner för länge sen...
vad man förlorar på gungorna tas igen på karusellerna...
Jag bytte ruta på min V70 förra året, den var inte ens sprucken bara sjukt sliten (orginalruta sen 2001) var inga problem alls att få den bytt, bokade tid hos volvo, lämnade in bilen dom fixade alla papper, jag betalade självrisken vid avhämtning, färdigt.. behövde inte ens ringa mitt försäkringsbolag :)