Ägglossningstest
Skrev här för ett tag sedan att jG ej fått ägglossning på dag 16 nu idag fick jag det har jag ägglossning?
Skrev här för ett tag sedan att jG ej fått ägglossning på dag 16 nu idag fick jag det har jag ägglossning?
Har jag det hela dagen? Tog testet 11 i dag?
Ja du har ÄL. Tog du ett test igår också?
Man har Ägglosning i 24-48 timmar.
Så ifall du vill vara på den säkra sidan så ha sex idag.
Tog igår var det negativt. Tog testet två gånger i dag vid 11 o nyss o visade samma.
Det där klassas som positivt. Bara att ta en sväng ikväll :)
Jag hade tolkat det som positivt. Ägget ska då lossa mellan 24-48 timmar efter positivt ÄL-test, så du ägglossar inte idag utan imorgon eller övermorgon. Spermier kan leva i upp till 5 dygn i kvinnan, så det är toppen att ha sex nu.
Lycka till!
Sticker in med en fråga...
Så länge testet är positivt så har ägget inte släppt än ? Så om mina test är lika positiva imorgon så har inte lossningen skett än?
Fick positivt idag oxå.. o kan inte sexa förrens imorgon kväll men är lite rädd för att missa =)
Fick positivt test igår och så här i dag. Positivt med va?
Kan det bli positivt två dagar i rad?
Sticker in med en fråga...
Så länge testet är positivt så har ägget inte släppt än ? Så om mina test är lika positiva imorgon så har inte lossningen skett än?
Fick positivt idag oxå.. o kan inte sexa förrens imorgon kväll men är lite rädd för att missa =)
Fick positivt test igår och så här i dag. Positivt med va?
Kan det bli positivt två dagar i rad?
Tips: köp clearblues ägglossningsapparat - den mäter när du ska testa med stickor och analyserar fertiliteten utifrån stickorna. Lättfattligt och exakt.