• 82sjo

Ägglossning två gånger på en månad ?

Kan man få ägglossning två gånger på en månad ?

Helt hundra på att jag hade det förra fre-lör o nu idag har jag ont på höger sida som ägglossning o tig då ett ägglossningstest o det visar jätte starkt positivt, (gjorde även förts helgen)

• Svar på tråden Ägglossning två gånger på en månad ?
  • gravidkanske

Testa med gravtest, du kanske är gravid? ÄL test kan visa positivt vid graviditet.

Sedan så kan man ha ägglossning 2 gånger på en månad också även om det är ovanligt.

Skriv gärna och berätta om du var gravid eller inte :)

• 82sjo

Får kolla med gravtest men tror inte jag är gravid men får hoppas det va två ägglossningar denna månad o att det blir ett plus snart :)

• MammAmma

Jag har två ägglossningar ca var tredje månad och har så haft ända sedan tonåren. Så ja, det kan vara så att du haft två ägglossningar den här månaden.

• 82sjo

Ja det verkar ju som det då jag fick positiva äl-test både nu o förra fredagen, dock lite starkare idag.

Har du haft det med ett visst mellan rum då när du haft eller olika var tredje månad ?

• MammAmma
    82sjo skrev 2016-08-05 20:54:57 följande:

Ja det verkar ju som det då jag fick positiva äl-test både nu o förra fredagen, dock lite starkare idag.

Har du haft det med ett visst mellan rum då när du haft eller olika var tredje månad ?

Upp till en vecka mellan ägglossningarna, aldrig mer. Vissa gånger har de varit nästan samtidigt.
  • 82sjo

[quote=76857740][quote-nick]MammAmma skrev 2016-08-05 21:00:20 följande:[/quote-nick]Upp till en vecka mellan ägglossningarna, aldrig mer. Vissa gånger har de varit nästan samtidigt.[/

När du hade två äl på en månad när kom mensen ? Räknat från första el andra äl ?

• Loriyana

Fick själv höra att man absolut inte kan ha ägglossning två gånger per månad, men själv är jag inte lika säker. Jag har en cykel på 32 dagar. När jag blev gravid så blev jag tydligen gravid runt tiden då jag väntade min menstruation. När de skulle räkna ut vilken vecka jag var i enligt min senaste mens så skulle jag vara i vecka 7, men enligt VUL var jag i vecka 3-4. Jättekonstigt!!!

• 82sjo

Ok ja jag fattar inget just denna cykel

Fick positivt på äl båda gångerna med ca 5-6 dagar emellan så får väl se när o om mensen kommer, hade jätte ont nu i fre-lör när jah fick positivt o släppte först på söndagen o inatt har jag haft typ molvärk så fattar inget

Men är väl bara vänta o se

• MammAmma
    82sjo skrev 2016-08-09 14:38:25 följande:

[quote=76857740][quote-nick]MammAmma skrev 2016-08-05 21:00:20 följande:[/quote-nick]Upp till en vecka mellan ägglossningarna, aldrig mer. Vissa gånger har de varit nästan samtidigt.[/

När du hade två äl på en månad när kom mensen ? Räknat från första el andra äl ?

Eftersom mina dubbla ägglossningar nästan alltid inträffar ungefär samtidigt, så har jag så gott som alltid en menscykel på 28 dagar.

Om du har tvåäggstvillingar i släkten så kan du nog nästan räkna med att det var två ägglossningar du hade den här månaden. Jag har det på mammas sida och min mormor har en tvillingbror och jag fick missfall med ena tvillingen när jag var gravid med min äldsta. Vet inte om min mamma brukade ha dubbla ägglossningar (hon är i klimakteriet nu), har aldrig tänkt på att fråga. Ska nog göra det
  • MammAmma

Jag hade förresten ägglossning både 23 och 26 juli den här menscykeln. Den första kom tidigare än vad den borde (26e skulle ha varit den enda dagen, om jag haft bara en äl) och min mens var tre dagar för tidig och började i förrgår istället för imorgon. Så nu när jag tänker efter antar jag att mensen 'följer' den första ägglossningen.

• 82sjo

Tack för svar :)

Då väntar jag o ser vad som händer o sker

Har tvillingar på vår sida, dock mormors systrar som är tvillingar så vet inte hur det räknas.

Har molvärk sedan inatt o det brukar jag inte ha efter äl eller innan mens. Borde få mens typ efter helgen mån-tis som senaste enligt första äl men tiden får utvisa

• 82sjo

Eller tänkte ju helt fel borde få mensen till helgen typ lör senast

Svar på tråden Ägglossning två gånger på en månad ?