• Farsa3

Pappa till tre!

Hur ska jag bära mig åt?

Mitt läge är som sådant att jag har tre barn med två olika mammor. De två första med samma mamma och den yngsta med en.

Sedan 2 år tillbaka så har jag en flickvän som är jätte snäll och underbar till både mig och mina barn. Hon flyttade in till oss för ca 5 månader sedan.

Vi har försökt att skaffa ett barn tillsammans men det tar sig inte. Det gör både min sambo och mig ledsna.

Det har gått så långt att hon mår så fruktansvärt dåligt när hon får sin mens. Dessa perioder så vänder hon sig mot mig och gör (vad jag tycker) saker svårare för mig. Hon får mig att inte känna mig tillräcklig, vad jag än säger eller gör så är det fel (enligt min uppfattning).

Det som nu är problemet är att jag har barn som inte är hennes, vet att det kan låta konstigt men så är det. Hon har inga problem med mina barn, utan att jag har barn som inte är hennes eller att hon själv inte har barn.

Det har blivit så jobbigt för mig så jag vet inte vad jag ska ta mig till. Vill leva med henne tillsammans med barnen för jag vet hur underbar hon är och hur grymt bra vi har det tillsammans. Men detta börjar verkligen ta på mig. Har märkt den senaste tiden att jag blir lite gladare och mindre irriterad när hon är iväg och jobba eller annat.

Detta är kortfattat, men hur ska jag bära mig åt..?

• Svar på tråden Pappa till tre!
  • Anonym (a.)

Du tror inte att det kan ha med att göra att hon då upplever det som att det är fel på henne eftersom du ju kunnat få barn med två andra?

• Cl4udio

så du planerar att ha ett till barn dvs 4 barn med 3 olika mammor?

• Carambolan

Hur länge har ni försökt få barn då? Har ni sökt hjälp?

• Anonym (S)

Känns ju inte som att ni försökt så länge om ni bott ihop i endast fem månader??

• Anonym (Lea)

Säg ifrån att det inte funkar och att ni måste hitta en lösning?

• Anonym (Lea)
    Cl4udio skrev 2016-08-06 19:35:08 följande:

så du planerar att ha ett till barn dvs 4 barn med 3 olika mammor?

Vad är fel med det?
  • Fian88

Om ni försökt i 5 månader så är inte det särskilt lång tid, genomsnittet ligger på ca 7 månader men upp till 1 år är helt normalt! Ha sex varannan dag (som minst) kring ägglossning och om ni använder glidmedel så köp fertilitetsglidmedel istället för vanligt (många vanliga har en negativ effekt på spermierna och miljön inne i kvinnan). Använder ni nikotin så sluta (gäller båda) och ät nyttigt (gäller också båda).

• mammalovis

Det är tufft att bo med barn som inte är ens egna när man har barnlängtan. Varje mens upplevs då som ett nytt misslyckande. Försök visa dig förstående trots att det är jobbigt för er båda. För er båda kan det vara bra att läsa någon bim-tråd för att få perspektiv på att fler är i samma situation och kämpar månad efter månad.

• Farsa3
    mammalovis skrev 2016-08-06 23:18:55 följande:

Det är tufft att bo med barn som inte är ens egna när man har barnlängtan. Varje mens upplevs då som ett nytt misslyckande. Försök visa dig förstående trots att det är jobbigt för er båda. För er båda kan det vara bra att läsa någon bim-tråd för att få perspektiv på att fler är i samma situation och kämpar månad efter månad.

Hej!

Jag förstår verkligen att det blir som ett bakslag vid varje menstruation. Jag försöker verkligen visa förståelse och finnas där för henne och för oss, men det blir så svårt när hon blir så ledsen och arg så hon blir mer frånstötande. Så när hon har sin mens så är mina barn hos oss oxå vilket på så vis gör att jag inte kan lägga all tid på henne när hon som mest behöver gör henne oxå väldigt ledsen.
  • Cl4udio
    Anonym (Lea) skrev 2016-08-06 20:50:16 följande:
    Vad är fel med det?
    vad tror du?
  • Anonym (Lea)
    Cl4udio skrev 2016-08-14 09:26:45 följande:

vad tror du?

Ingen aning därför jag frågar?
Svar på tråden Pappa till tre!