Anonym (Ont!) skrev 2016-08-07 13:18:27 följande:
Skitsnack att man kan ta bort grad 4 själv hemma.
Hur då? Vet du hur ont grad 4 gör som konstant är svullna och lila?
Dessutom trots bra kost kan du få hemorrojder, jag har varit noga med både vätska och laktulos och bra mat VARJE dag... Mina hemorrojder beror på graviditeten! Inte dålig kost.
Jag menar inte att man kan få hemorrojder pga dålig kost. Utan man får de ifall man äter för mycket torr mat. Alltså som inte innehåller mycket vätska. Torr mat behöver inte vara dålig kost, utan det har bara för lite vätska i sig. Grad 4 får man inte från "ingenstans" utan det är något du själv gjort. Man får inte grad 4 bara så där. Det börjar med grad 1, det börjar göra lite lite ont. Sen börjar det bli större och större.
Tro mig, finns mycket du kan äta hemma för att få bort de. Det är svårt ja, det gör ont ja. Men har man styrkan så kan man.
Detta är väldigt gammaldags förr kunde man inte springa direkt till doktorn.
Finns många gammaldags "recept" man kan göra hemma för att eventuellt ta bort hemorrojder,hosta,feber osv osv.
Så man behöver ex inte springa direkt till Apoteket och köpa medicin för 200kr.
Det man ska undvika är alls slags "stark" mat tom som innehåller lite peppar som ex inte du känner av. Man ska inte äta konservativa mat, ketchup, alkohol (säger ej att du gjort det) (nu säger jag vad man ska undvika). Hamburgare,pizza och all sån mat med mycket deg osv, man ska inte "trycka" för mycket när man sitter på toan då den lurar dig att du vill göra nummer 2, allt som innehåller ättika osv, allt som innehåller kolsyra.
Det du kan äta för att få bort de. Ett glas varm mjölk med mycket honung (det ska vara söt), en sked fikon innan du äter något varje morgon.
Mycket mat med vätska, koka två paket kamomill te (så det blir ca 5 liter vatten) lägg i en badkar och sitt i badkaret (vänta tills vattnet blir lite kall sitt inte om det är för varmt) ca 15-30 min varje dag i en vecka. Man ska dock göra ny kamomill te varje dag osv. Äta mycket söt frukt så som banan,vattenmelon osv.
Nu när man läser det så känns det som om det är "mycket" bara för man läser det på text. Gör man detta så känner man direkt inom några dagar att det börjar bli bättre. Och inom några veckor så är de borta.
Tror att det var allt.
Haha så inte alla tror nu att jag är gammal bara för jag skriver "gammaldags" jag är 21år. Dessa recept har inte kommit från Sverige, så kanske därför man inte kan hitta sånt på Google. När man skriver "vad hjälper för att ta bort hemorrojder" ex.