• HonanHöna

Mammamage appen!?

Har en fråga till er kvinnor som efter förlossningen började med mammamage appen, hur lång tid tog det innan era magmuskler drog sig tillbaka?? Alltså innan glipan försvann?

• Svar på tråden Mammamage appen!?
  • MyDestiny

4-5 mån men kände mig fortfarande svag i muskulaturen. 6-7 mån efter kändes det stabilare och jag fixade att göra lite vanliga magövningar typ plankan.

• HonanHöna
    MyDestiny skrev 2016-08-07 08:16:17 följande:

4-5 mån men kände mig fortfarande svag i muskulaturen. 6-7 mån efter kändes det stabilare och jag fixade att göra lite vanliga magövningar typ plankan.

Jaså det tog såpass lång tid ändå? Då kanske jag inte behöver oroa mig? Har bara gått lite mer än 2månader sen lillan kom.
  • Mooomin

Glipan kände jag aldrig riktigt av, så den försvann nog fort, ett par månader på sin höjd. Putet däremot tog längre tid, att få in magmusklerna mot kroppen igen.

• HonanHöna
    Mooomin skrev 2016-08-07 10:19:47 följande:

Glipan kände jag aldrig riktigt av, så den försvann nog fort, ett par månader på sin höjd. Putet däremot tog längre tid, att få in magmusklerna mot kroppen igen.

Hur lång tid innan du fick in putmagen?
  • Mooomin
    HonanHöna skrev 2016-08-07 10:30:13 följande:

Hur lång tid innan du fick in putmagen?

Jag håller faktiskt på lite än, men då slarvade jag lite här för ett tag sen oxå.. Jag födde för lite över 10 månader sedan.
  • HonanHöna
    Mooomin skrev 2016-08-07 10:48:52 följande:

Jag håller faktiskt på lite än, men då slarvade jag lite här för ett tag sen oxå.. Jag födde för lite över 10 månader sedan.

Jaha okej.. Skönt o veta att det inte e fel på mig då iallafall :) att det tar tid!
Svar på tråden Mammamage appen!?