• Anonym (TS)

Vill att mannen ska ha sex med andra

Jag och mannen fick barn för 4 månader sen. En liten pojk som vill ha sin mammas närhet största delen av dygnet. En underbar pojk som vägrar nappen och bara är nöjd vid bröstet. All min energi går åt till lillen, och när han sover gör helst även jag det så jag får ladda ny energi. Då samsover vi dessutom för att jag ska slippa gå upp 5-6 ggr per natt.

Detta innebär att min sexlust är minimal! Jag får mitt egna närhetsbehov släckt av lillkillen, jag är snarare i behov av egentid än att ha sex med mannen när tillfälle ges. Jag har ingen som helst ork till sex heller. Det enda jag har att erbjuda är "ok, jag ställer väl upp på en snabbis"-sex, och det blir en gång i veckan. Min man har inte uttalat ett missnöje över att vi har så lite sex, men jag märker ju på honom att han saknar det. Att han saknar närhet överlag, jag har blivit himla dålig på att erbjuda mys överlag, kramar och pussar.

Kan jag ge honom någon form av "frikort" att få det behovet tillfredsställt av någon annan? Jag har verkligen ingen lust som sagt- men känner mig så dum över att liksom förneka honom den biten i förhållandet.. Vad gör man?

• Svar på tråden Vill att mannen ska ha sex med andra
  • Carambolan

Klart att du kan föreslå det om du vill och verkligen tycker att det känns ok. Det är många som lever i lyckliga men öppna förhållanden.

Om du INTE tycker att det känns 100% ok tycker jag däremot inte att du ska göra det. Småbarnsåren gör att närheten och sexlivet får stå åt sidan, så är det för de flesta och det måste han finna sig i.

• Dorian Ertymexx
    Carambolan skrev 2016-08-07 09:18:01 följande:
    Klart att du kan föreslå det om du vill och verkligen tycker att det känns ok. Det är många som lever i lyckliga men öppna förhållanden.

Om du INTE tycker att det känns 100% ok tycker jag däremot inte att du ska göra det. Småbarnsåren gör att närheten och sexlivet får stå åt sidan, så är det för de flesta och det måste han finna sig i.
    Precis så.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Anonym (nightlady)

Det gör han ju. TS skriver  "Min man har inte uttalat ett missnöje över att vi har så lite sex, men jag märker ju på honom att han saknar det."

Det klart han saknar det. Men han förstår säkert att det kommer vara såhär ett tag, och är ok med det.
    Eller?
  • Carambolan
    Anonym (nightlady) skrev 2016-08-07 09:29:21 följande:

Det gör han ju. TS skriver  "Min man har inte uttalat ett missnöje över att vi har så lite sex, men jag märker ju på honom att han saknar det."

Det klart han saknar det. Men han förstår säkert att det kommer vara såhär ett tag, och är ok med det.

Eller?

Absolut, mitt inlägg var ingen kritik mot mannen utan mot TS pliktkänsla.
  • Anonym (TS)

Du har helt rätt känner jag, och som det verkar så gör mannen det. Finner sig i det alltså. Men det är lite den pliktkänslan jag känner, precis som du nämnde.

Jag vet ju faktiskt inte hur jag hade känt det i ett öppet förhållande. Min förhoppning är ju att det hade stärkt oss, minskat pressen jag sätter på mig själv, och tillgodosett mannens behov. Och att det skulle bli bara vi igen, när min lust återkommer. Jag vet faktiskt inte ens om min man hade gått med på en sån form av överenskommelse, men då har jag gett honom möjligheten iaf.
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (TS) skrev 2016-08-07 11:08:40 följande:
    Du har helt rätt känner jag, och som det verkar så gör mannen det. Finner sig i det alltså. Men det är lite den pliktkänslan jag känner, precis som du nämnde.
    Jag vet ju faktiskt inte hur jag hade känt det i ett öppet förhållande. Min förhoppning är ju att det hade stärkt oss, minskat pressen jag sätter på mig själv, och tillgodosett mannens behov. Och att det skulle bli bara vi igen, när min lust återkommer. Jag vet faktiskt inte ens om min man hade gått med på en sån form av överenskommelse, men då har jag gett honom möjligheten iaf.
    Det är stort och starkt att ens lyfta frågan! Men om han säger att han är nöjd så får du försöka finna ro i det. Om han saknar något så är det hans sak att ta upp det, du ska inte känna press för vad du TROR att han tänker eller känner, vad han KAN tycka och tänka. Jag hoppas det löser sig för er, och att ni får en fortsatt bra relation!
  • Anonym (Niklas)

Försök att sätta dig in i situationen lite om du skulle ge han frikort. Vill du att han ska njuta med en annan kvinna, kanske sexigare? Ge henne pussar, ömhet, stöna när han har sin kuk i henne och kanske spruta i henne? Kanske uppstår det lite känslor mellan dom vilket är helt naturligt.

Jag har mycket svårt att förstår hur man i en seriös kärleksrelation skulle kunna gå med på detta och kunna leva vidare som ingenting och vara intima med varandra.
    Det är inte äkta kärlek enligt mig. Om han älskar dig och har skaffat barn med dig så kan han rida ut detta tills det blir bättre tider. Han får runka så länge eller så hjälper du honom med din hand eller mun när tillfälle ges.

• Dorian Ertymexx
    Anonym (Niklas) skrev 2016-08-07 11:19:10 följande:
    Försök att sätta dig in i situationen lite om du skulle ge han frikort. Vill du att han ska njuta med en annan kvinna, kanske sexigare? Ge henne pussar, ömhet, stöna när han har sin kuk i henne och kanske spruta i henne? Kanske uppstår det lite känslor mellan dom vilket är helt naturligt.

Jag har mycket svårt att förstår hur man i en seriös kärleksrelation skulle kunna gå med på detta och kunna leva vidare som ingenting och vara intima med varandra.
    Det är inte äkta kärlek enligt mig. Om han älskar dig och har skaffat barn med dig så kan han rida ut detta tills det blir bättre tider. Han får runka så länge eller så hjälper du honom med din hand eller mun när tillfälle ges.
    Det kan absolut vara äkta kärlek (hur man nu definierar äkta, och vad som anses vara falsk kärlek). Ponera att TS varit helt asexuell. Skulle mannen då avstå sex resten av livet? Det känns som ett ganska grymt val att ställas inför. (Vilket, ironiskt nog, är varför det finns så förvånansvärt många asexuella i polysfären.)
  • Anonym (Niklas)
    Dorian Ertymexx skrev 2016-08-07 11:33:23 följande:
    Det kan absolut vara äkta kärlek (hur man nu definierar äkta, och vad som anses vara falsk kärlek). Ponera att TS varit helt asexuell. Skulle mannen då avstå sex resten av livet? Det känns som ett ganska grymt val att ställas inför. (Vilket, ironiskt nog, är varför det finns så förvånansvärt många asexuella i polysfären.)
    Man kan inte ponera andra omständigheter än de som råder. Sex är något otroligt viktigt för sexuella personer för att ens en gnista till kärlek skall kunna uppstå.
    Har svårt att se att ett förhållande mellan en asexuell person och en sexuell person kan ha något äkta. Då är det mer ren vänskap.
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (Niklas) skrev 2016-08-07 11:55:37 följande:
    Man kan inte ponera andra omständigheter än de som råder. Sex är något otroligt viktigt för sexuella personer för att ens en gnista till kärlek skall kunna uppstå.
    Har svårt att se att ett förhållande mellan en asexuell person och en sexuell person kan ha något äkta. Då är det mer ren vänskap.
    Nu är det ju så väl att du inte avgör vad som är kärlek eller inte. För om sexet är det som definierar kärlek, ja, då har TS och henne man just gått och blivit vänner, eller hur! Jag misstänker starkt att vare sig TS eller hennes man håller med dig dock. Jag gör det definitivt inte. Kärlek definieras inte av sex.
Svar på tråden Vill att mannen ska ha sex med andra