Inlägg från: Glesmustaschio |Visa alla inlägg
  • Glesmustaschio

"Avundsjuk" sambo

www.varningstecken.n.nu/passiv-aggressiv

Han later mycket omogen. Jag föreslar par- och/eller -famileterapi om du tror att det finns en chans att han kan ändra sig, och om du själv är villig att prova pa det.

Jag ans
    er inte att ert förhallande fungerar sasom det ser ut nu. Det later som om du har ett tredje barn att ta hand om när du behöver en man och en far till ditt/dina barn. Det är ett helt oacceptabelt beteende, vissa kan ändra sig, andra inte och den som vet bäst vilka chanser ni har är nog du.

Jag skull
    e försöka ordna barnvakt at pojken och be flickan att hälsa pa en kompis och därefter sätta mig ned och ta ett ordentligt prat med honom, inga anklagelser eller liknande, utan bara förklara hur du känner inför hans agerande utifran ditt perspektiv.

Undvik ord som omogen och sa vidare sa gott det gar, det kan fa honom defensiv, fokusera istället pa hur det far dig att känna, att du försöker halla ihop familjen men att du upplever det som att han tar det personligt och dessutom inte diskuterar det ordentligt.
    Gör honom m
    edveten om att han ägnar sig at passiv aggressivt beteende (utan att vara för anklagande) Det kan vara inlärt beteende fran barndomen och har du tur vill han förbättra sig. Om inte vet du var han star och har i alla fall försökt.

Svar på tråden "Avundsjuk" sambo