TUL imorgon, orolig
Sist jag var hos bm hade magen vuxit för lite, var i vecka 30 då. Ska göra TUL imorgon och är orolig. Vad kan det bero på att magen inte vuxit enligt kurvan?
Sist jag var hos bm hade magen vuxit för lite, var i vecka 30 då. Ska göra TUL imorgon och är orolig. Vad kan det bero på att magen inte vuxit enligt kurvan?
Stress. Dåliga flöden i navelsträng.
Stress. Dåliga flöden i navelsträng.
Kan ju bero på massor. Hur långt ner på kurvan ligger du ? Skulle bebisen må det minsta dåligt ser de det på tul då de antagligen kommer mäta flödet till navelsträngen också
Ang flödet så mäter de motståndet i navelsträngen och får du fram om den funkar som den ska. Är det lite nedsatt brukar man avvakta och är det så att det inte finns nåt flöde tar de ut bebisen på en gång
Kan ju bero på massor. Hur långt ner på kurvan ligger du ? Skulle bebisen må det minsta dåligt ser de det på tul då de antagligen kommer mäta flödet till navelsträngen också
De flesta som går på tul får ju ändå reda på att allt är
Helt normalt.
Bm kanske mätt lita olika bebisen ligger längre ner eller att magen bara växer lite ryckigt. Försök att i te oroa dej, det är ju bra att de kollar upp det :)
De flesta som går på tul får ju ändå reda på att allt är
Helt normalt.
Bm kanske mätt lita olika bebisen ligger längre ner eller att magen bara växer lite ryckigt. Försök att i te oroa dej, det är ju bra att de kollar upp det :)
Jag blev sjukskriven, skulle vila och ligga mycket på vänster sida tror jag det var, på höger sida går en stor blodåder så man låg på vänster sida för att förbättra flödet.
Min dotter växte på sig och vägde 3 kg vid födseln.
Jag blev sjukskriven, skulle vila och ligga mycket på vänster sida tror jag det var, på höger sida går en stor blodåder så man låg på vänster sida för att förbättra flödet.
Min dotter växte på sig och vägde 3 kg vid födseln.
Hur gick det ?
Hur gick det ?
Men åh så skönt :)
Gick alldeles utmärkt, tack för att du frågar! Allt såg jättebra ut och bebisen var till och med 10% större än förväntat. Så jag verkar ha oroat mig i onödan, den här gången:)
Men åh så skönt :)
Åh vad skönt:)
Åh vad skönt:)