• Charlotte N

TUL imorgon, orolig

Sist jag var hos bm hade magen vuxit för lite, var i vecka 30 då. Ska göra TUL imorgon och är orolig. Vad kan det bero på att magen inte vuxit enligt kurvan?

• Svar på tråden TUL imorgon, orolig
  • Charlotte N
    Alexi skrev 2016-08-07 15:58:36 följande:

Stress. Dåliga flöden i navelsträng.

Vet du vad man gör åt eventuellt dåligt flöde?
  • Jessicaa_85

Kan ju bero på massor. Hur långt ner på kurvan ligger du ? Skulle bebisen må det minsta dåligt ser de det på tul då de antagligen kommer mäta flödet till navelsträngen också

• Jessicaa_85

Ang flödet så mäter de motståndet i navelsträngen och får du fram om den funkar som den ska. Är det lite nedsatt brukar man avvakta och är det så att det inte finns nåt flöde tar de ut bebisen på en gång

• Charlotte N
    Jessicaa_85 skrev 2016-08-07 16:07:24 följande:

Kan ju bero på massor. Hur långt ner på kurvan ligger du ? Skulle bebisen må det minsta dåligt ser de det på tul då de antagligen kommer mäta flödet till navelsträngen också

Ja de kommer mäta flödet också. Vet inte riktigt hur långt ner jag ligger.
  • Jessicaa_85

De flesta som går på tul får ju ändå reda på att allt är

Helt normalt.

Bm kanske mätt lita olika bebisen ligger längre ner eller att magen bara växer lite ryckigt. Försök att i te oroa dej, det är ju bra att de kollar upp det :)

• Charlotte N
    Jessicaa_85 skrev 2016-08-07 16:22:08 följande:

De flesta som går på tul får ju ändå reda på att allt är

Helt normalt.

Bm kanske mätt lita olika bebisen ligger längre ner eller att magen bara växer lite ryckigt. Försök att i te oroa dej, det är ju bra att de kollar upp det :)

Tack!
  • Alexi

Jag blev sjukskriven, skulle vila och ligga mycket på vänster sida tror jag det var, på höger sida går en stor blodåder så man låg på vänster sida för att förbättra flödet.

Min dotter växte på sig och vägde 3 kg vid födseln.

• Charlotte N
    Alexi skrev 2016-08-07 21:36:05 följande:

Jag blev sjukskriven, skulle vila och ligga mycket på vänster sida tror jag det var, på höger sida går en stor blodåder så man låg på vänster sida för att förbättra flödet.

Min dotter växte på sig och vägde 3 kg vid födseln.

Ok, tack för svaret!
  • Charlotte N
    Gabriella89 skrev 2016-08-08 16:58:06 följande:

Hur gick det ?

Gick alldeles utmärkt, tack för att du frågar! Allt såg jättebra ut och bebisen var till och med 10% större än förväntat. Så jag verkar ha oroat mig i onödan, den här gången:)
  • Jessicaa_85

Men åh så skönt :)

Charlotte N skrev 2016-08-08 17:07:17 följande:

Gick alldeles utmärkt, tack för att du frågar! Allt såg jättebra ut och bebisen var till och med 10% större än förväntat. Så jag verkar ha oroat mig i onödan, den här gången:)

• Charlotte N
    Jessicaa_85 skrev 2016-08-08 22:10:08 följande:

Men åh så skönt :)

Tack! Ja, verkligen!
Svar på tråden TUL imorgon, orolig