• Anonym (Muffinstoppen)

Hur klär jag denna fula kropp till hösten?

Jag har blivit för tjock om magen på sista tiden så tröjorna måste vara lösa och gå ganska långt ner över rumpan och benen.

Brösten är stora så jag gillar inte urringat men ville inte heller se ut som en nunna.

Rumpan och låren är ganska breda och midjan och överkroppen smalare. Drar 38/40 i byxor och Medium i tröjor. Över-och underkroppen ser ut att tillhöra två olika kroppar.

Om jag ska jämföra mig själv med någon så påminner min kroppstyp om Kim Kardashian men även om jag troligtvis är mycket smalare än henne så är hon nog mera vältränad. Jag har muffinsmidja, tjock mage, mjuka lår och sådär och det har ju inte hon. Men själva figurtypen är densamma.

Det jag skäms över och vill dölja är främst magen men även mina ridbyxlår och rumpan får gärna döljas också.

Hur ska jag klä mig snyggt men avslappnat? Jag behöver sällan vara uppklädd till tänderna så vi pratar vardagskläder, gärna jeans.

Jag gillar kläder i stil med Odd Molly men även lite preppy kanske.

Jag hoppas att det finns några stylist wannabes här som har lust att hjälpa mig.
  • Svar på tråden Hur klär jag denna fula kropp till hösten?
  • Asirna

Ibland undrar jag om det ens finns vettiga människor med tanke på första kommentaren...

Eftersom du beskriver dina höfter som större och att underkroppen är mindre skulle jag mer säga att du har en päronformad kropp. Kardishan har en kropp som ett timglass, hur vida verklig den kroppen är, är en helt annan fråga.

Det du ska fokusera på med din kroppsform är mer att framhäva din överkropp. Så lägg inte så mycket fokus på färgstarka kjolar osv, för det får dina höfter mer uppmärksamhet.

Utan klä dig mer diskret och klä dig i mönster o färger vid överkroppen. Det får då bort fokus från dina höfter.

Innan jag skriver mer så undrar jag om du har breda eller smala axlar :)

Har själv en timglas formad kropp, så kan klä mig i de flesta kläderna om jag vill, har dock breda axlar, så jag undviker alltid kläder som framhäver mina axlar för mycket.
    O jag försöker lägga mer fokus på min midja för att få fram mina former.

I mitt fall med mina axlar menar jag en sån här tröja, är det jag absolut inte ska ha.

www.ginatricot.com/cse/kollektion/klader/linnen-toppar/toppar/alicia-spetstopp/prod758841420.html

En sådan tröja får mina axlar att se ännu bredare ut än vad de är.

O det jag då menar med dina höfter är att du inte ska ha något sånt här på dig,

www.google.se/url&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiHzbntzLDOAhXEQZoKHckGAYcQjRwIBw&url=https%3A%2F%2Fmarketplace.plick.se%2Fkjolar%2FN8eOT8kD&bvm=bv.129391328,d.bGg&psig=AFQjCNGNMU5SrfJwYkqTCjZZjoKeyBAF_A&ust=1470703826194658

En sådan kjol, o speciellt med lodräta ränder får dina höfter att så mycket större ut. Därför är det bästa att ha en enkel färg. O för att vara tydlig, på underdelen ska du helt klar undvika lodräta ränder.

Och om du som jag har breda axlar, undvik då sådana toppar som jag visa innan ;) Annars är det bara att framhäva dina axlar hur mycket du vill.

Om du inte vill framhäva din byst, kan du köra på  runda urringningar.

• Asirna

TS, jag ska också tillägga att jag blev sjuk för jag inte kunde acceptera min kropp. 

Jag skämdes så över mina lår, redan när jag endast var 8 år gammal.

Men det var  slutet av nian jag började framhäva mina former, jag var fortfarande sjuk då, men det ser så extremt mycket bättre ut än att hålla på att dölja sin kropp.

Skit i om du har några extra kilon, men om du inte trivs med det kan du alltid träna bort det och äta rätt kost.

Men om du vill ha på dig tajta kläder kan du alltid ha mörka färger o helst samma färg på både överdel och underdel, det får liksom magen att försvinna.

Annars finns det fina tunikor osv, gå runt i affärer o se om du finner något som du trivs i.

Men vi är kvinnor med former, o vi ska inte gömma vad vi har, utan vi ska framhäva det! :)

• Carambolan

Jag har en graviditet som jag vill dölja ett tag till och var häromdagen och shoppade loss inför höstens jobbstart. Modet är verkligen på din sida just nu! Varenda butik jag var i (Lindex, Mq, KappAhl, H&M) hade gott om snyggt mönstrade, lössittande och halvlånga toppar i höstkollektionen. Ett par kostymbyxor och en kavaj till det duger för mig på jobbet, men kan ju lika gärna kombineras med jeans.

• Anonym (Muffinstoppen)

Asirna, tack för dina råd. Dom var jättebra. Fast du måste ha läst lite fel, jag har en timglasformad kropp men magen är i största laget just nu. Om jag bortser från magen så har jag alltid tyckt att min midja är FÖR smal för att markeras, jag tycker det blir för opropertioneligt men i dagsläget är det magen som sabbar allt.

Ditt andra inlägg är tänkvärt men ack så svårt att leva upp till. När jag tänker tillbaka på när jag var typ 8-10 kg lättare än nu så måste jag ha haft en skitsnygg kropp men jag har alltid skämts för den men det är nog först nu jag borde skämmas lite på allvar. Fast redan då tyckte jag att jag var tjock och nu fattar jag att jag verkligen inte var det.

Carambolan, vad köpte du? Skrattande
    Problemet som jag ser det med tunikor är att även om man kan slappna av i dom vilket är underbart så blir det lätt tältkänsla över dom och så ser man större ut än vad man är.

Jag hittade äntligen ett par jeans för någon månad sen som går upp över magen så att man slipper muffinstoppen och jeanskanten som skär in i magen men dom ramlar ner på något sätt så jag får världens Gällivarehäng är det någon som vet varför det blir så? Det är rätt storlek men blir väldigt obekvämt att gå och dra upp byxorna hela tiden. Är det för att jag måste ha en större storlek än vad jag egentligen skulle behöva om magen var plattare?

• Asirna
    Anonym (Muffinstoppen) skrev 2016-08-08 14:49:36 följande:

Asirna, tack för dina råd. Dom var jättebra. Fast du måste ha läst lite fel, jag har en timglasformad kropp men magen är i största laget just nu. Om jag bortser från magen så har jag alltid tyckt att min midja är FÖR smal för att markeras, jag tycker det blir för opropertioneligt men i dagsläget är det magen som sabbar allt.

Ditt andra inlägg är tänkvärt men ack så svårt att leva upp till. När jag tänker tillbaka på när jag var typ 8-10 kg lättare än nu så måste jag ha haft en skitsnygg kropp men jag har alltid skämts för den men det är nog först nu jag borde skämmas lite på allvar. Fast redan då tyckte jag att jag var tjock och nu fattar jag att jag verkligen inte var det.

Carambolan, vad köpte du? Skrattande
    Problemet som jag ser det med tunikor är att även om man kan slappna av i dom vilket är underbart så blir det lätt tältkänsla över dom och så ser man större ut än vad man är.

Jag hittade äntligen ett par jeans för någon månad sen som går upp över magen så att man slipper muffinstoppen och jeanskanten som skär in i magen men dom ramlar ner på något sätt så jag får världens Gällivarehäng är det någon som vet varför det blir så? Det är rätt storlek men blir väldigt obekvämt att gå och dra upp byxorna hela tiden. Är det för att jag måste ha en större storlek än vad jag egentligen skulle behöva om magen var plattare?

Okej, jag lästa det, men det du beskrev lät mer som en päronformad kropp, i och med du skrev du är mindre upp till :)

Du kan fortfarande lyssna på de råden jag gav dig, du kan ha toppar som markerar midjan och som är mer fladdriga ner till för att dölja magen.

När man har en timglas formad midja ska man verkligen visa det, tro mig, men får många svartsjuka blickar ;)
  • Anonym (Muffinstoppen)
    Asirna skrev 2016-08-08 23:11:55 följande:
    Okej, jag lästa det, men det du beskrev lät mer som en päronformad kropp, i och med du skrev du är mindre upp till :)

Du kan fortfarande lyssna på de råden jag gav dig, du kan ha toppar som markerar midjan och som är mer fladdriga ner till för att dölja magen.

När man har en timglas formad midja ska man verkligen visa det, tro mig, men får många svartsjuka blickar ;)
    Jaså, du tolkade så. Det är inte så lätt i text. Drömmer Mina axlar är raka och fina så jag kanske borde framhäva dom i tröjor som du inte kan ha förresten, men iaf dom är ungefär lika breda som höfterna men just midjan och runt revbenen är jag smal-överkroppen liksom- ja förutom mina DD-bröst då. Men sen är det den där förbenade tjockmagen som putar ut under naveln som förstör allt. Skrikandes

Förut kunde jag visa midjan men nu har jag fått för mycket muffinstopp och tjock mage för att det ska vara snyggt just nu. Skäms Jag måste träna och banta bort denna fula mage! Men till dess vill jag klä mig fint och smickrande så ni får gärna berätta eller visa hur det ska gå till.
  • Asirna
    Anonym (Muffinstoppen) skrev 2016-08-09 21:43:44 följande:
    Jaså, du tolkade så. Det är inte så lätt i text. Drömmer Mina axlar är raka och fina så jag kanske borde framhäva dom i tröjor som du inte kan ha förresten, men iaf dom är ungefär lika breda som höfterna men just midjan och runt revbenen är jag smal-överkroppen liksom- ja förutom mina DD-bröst då. Men sen är det den där förbenade tjockmagen som putar ut under naveln som förstör allt. Skrikandes

Förut kunde jag visa midjan men nu har jag fått för mycket muffinstopp och tjock mage för att det ska vara snyggt just nu. Skäms Jag måste träna och banta bort denna fula mage! Men till dess vill jag klä mig fint och smickrande så ni får gärna berätta eller visa hur det ska gå till.
    Du beskrev liksom något helt annat :P
    Det jag mena är om du har breda eller smala axlar, mina är också raka och fina, men se allt för breda ut i vissa kläder :P

Men framhäv det! Finns flera toppar så du kan dölja magen eller om du inte följer de rådet jag gav dig om en o samma färg :)
  • Domesticgoddess

Jag har samma typ av kroppsform som du beskriver ; stora bröst och stor rumpa, markerad midja och lår som inte skulle göra sig i hotpants;)

Rekommenderar varmt Ilse Jacobsen, DvF och Camilla Thulin klänningar! Bekväma och funkar bra till vardags, smickrande med vår typ av figur och man slipper se vulgo ut pga bröst som vill trilla ut. Greta klänningar när man vill klä upp sig/känna sig extra fin.

• Anonym (Muffinstoppen)
    Asirna skrev 2016-08-09 22:31:05 följande:
    Du beskrev liksom något helt annat :P
    Det jag mena är om du har breda eller smala axlar, mina är också raka och fina, men se allt för breda ut i vissa kläder :P

Men framhäv det! Finns flera toppar så du kan dölja magen eller om du inte följer de rådet jag gav dig om en o samma färg :)
    Haha, som sagt det blir svårt i text ibland.
    Domesticgoddess skrev 2016-08-10 00:38:46 följande:
    Jag har samma typ av kroppsform som du beskriver ; stora bröst och stor rumpa, markerad midja och lår som inte skulle göra sig i hotpants;)

Rekommenderar varmt Ilse Jacobsen, DvF och Camilla Thulin klänningar! Bekväma och funkar bra till vardags, smickrande med vår typ av figur och man slipper se vulgo ut pga bröst som vill trilla ut. Greta klänningar när man vill klä upp sig/känna sig extra fin.
    Har aldrig tittat på deras klänningar men får göra det nu. Skrattande Jag går bara i klänningar på sommaren för jag har inte lyckats klura ut hur man klär sig i klänning på höst och vinter utan att frysa ihjäl och utan att behöva en kappa som går ner till fötterna för att dölja klänningen. Hur gör ni andra? Jag föredrar dessutom långa klänningar för att, ja jag vet inte, vill väl inte visa benen antar jag.

Handlar någon på Joy förresten eller är det en tantaffär? Drömmer

• Anonym (mor)

Fattar knappt frågan. "Till hösten" kan man ju bylsa på sig hur man vill. Har man klarat sommaren så är väl hösten en nåd att stilla bedja om när man .....typ har ngt man vill dölja? eller? Vad har jag missat?

• Anonym (Polly)

Vad är dina mått?

Du beskriver dig själv som större än jag tror du är, och dumt att tipsa om "tantiga" kläder då!

• Anonym (Muffinstoppen)
    Anonym (Polly) skrev 2016-08-10 16:29:14 följande:
    Vad är dina mått?
    Du beskriver dig själv som större än jag tror du är, och dumt att tipsa om "tantiga" kläder då! smile1.gif
    Jag vet inte mina mått faktiskt. Men jag har 29 tums jeans för det mesta, ibland 30 tum om jag vill andas bättre. Tungan ute Om det är finbyxor så är det storlek 38-40.  Medium i tröjor och DD-bröst. Har ridbyxlår så jag kan absolut inte ha stuprörsjeans utan jag måste ha bootcut eller 70-tals utsvängda jeans.

Egentligen är jag nog inte så stor som i tjock nödvändigtvis utan det är mer att magen putar så mycket och att jag har fått muffinstopp och fett runt höfterna på äldre dagar som är så fult. Och stora bröst får en ju att se tjockare ut än man är förstås. Men jag behöver väl klä mittenpartiet så smickrande som möjligt kan man säga.
  • Anonym (mor)
    Anonym (Muffinstoppen) skrev 2016-08-10 16:36:22 följande:
    Jag vet inte mina mått faktiskt. Men jag har 29 tums jeans för det mesta, ibland 30 tum om jag vill andas bättre. Tungan ute Om det är finbyxor så är det storlek 38-40.  Medium i tröjor och DD-bröst. Har ridbyxlår så jag kan absolut inte ha stuprörsjeans utan jag måste ha bootcut eller 70-tals utsvängda jeans.

Egentligen är jag nog inte så stor som i tjock nödvändigtvis utan det är mer att magen putar så mycket och att jag har fått muffinstopp och fett runt höfterna på äldre dagar som är så fult. Och stora bröst får en ju att se tjockare ut än man är förstås. Men jag behöver väl klä mittenpartiet så smickrande som möjligt kan man säga.
    Har du varit på "Indiska"? Där finns GARANTERAT kläder för den lite mer "frodiga" kvinnan.
Svar på tråden Hur klär jag denna fula kropp till hösten?