Utredning på gång, stötta varandra?
Hej.
Jag hoppar också in här. :)
Försökt få barn i ett år utan framgång. Jag har dock endometrios så visste att det kanske inte skulle gå. Lämnade blodprover och spermaprov i somras. Sambon som har två barn sedan innan hade lite nedsatt funktion men inte mycket. Jag har dock ingen ägglossning (pga endometriosen enligt läkaren). Så nu börjar vi resan mot IVF.
Jag känner mig oförskämt positiv faktiskt, det ska bli en spännande resa. Kanske är det för att jag när jag fick min diagnos på endometrios för så många år sedan började förbereda mig att det kunde bli svårt att bli gravid. Visst är jag orolig att inte IVF ska funka heller men de tankarna skjuter jag upp till senare. Kanske håller inte min optimism hela vägen heller.
Jag är däremot nervös inför alla behandlingar och undersökningar så det vore trevligt att få vädra känslor och annat med någon har går igenom/har gått igenom samma sak.
Nästa steg blir HyCoSy. Skulle gjort det redan för ett par veckor sedan men var osäker på vilken dag i cykeln jag var så vi sköt upp det en månad. Är nervös att det ska göra ont.
Kan även tillägga att jag har hypotyreos, men värdena ligger bra med levaxin nu.
Kram på er