Utredning på gång, stötta varandra?
Hoppar med in här om det är ok?
Har försökt snart ett år med sambon, jag har två barn sen innan, han inga.
Kort om vår resa hittills: gravid på försök nr 2, missfall en vecka senare, gravid igen på försök 5, MA i v 13, fostret dött v 12+1 ungefär. Födde ut och sen strulade ALLT, tre behandlingar Cytotec, akut skrapning, sen en hysteroskopi och sist en behandling med extra östrogen.
I fredags hade jag första ÄL efter MA, men vi hade återbesök först i måndags och hade förbud på att försöka så vi fick ju skita i ägget. På måndagen gjorde de kontrast-UL (nåt av det värsta jag gjort genom detta, men först efteråt, så SJUKT ont). Men var värt det för att äntligen få se att livmodern är i bra skick igen med fin slemhinna och inga sammanväxningar mer. Så nu har vi fått ok köra på nästa ÄL.
Pga min ålder (39 men snart 40) hade vi bestämt söka hjälp i augusti om det inte tagit sig, men nu har vi ju ist blivit gravida rätt lätt men fått två missfall. Känner vi inte har så mycket tid på vår sida. Så har bokat tid för utredning privat nu för att ev få hjälp med vad som kan orsaka våra missfall. Så den 1/11 ska vi dit första gången och då har jag förstått de gör UL och tar prover och efter det går vidare. KOmmer ha haft ÄL precis i helgen innan. När är bäst ta olika prover osv?
Vi kommer försöka på egen hand under tiden utredningen är, vi hoppas ju att det inte ska behövas IVF som blir nästa steg efter nyår är vår plan om det inte händer nåt.