Nykär15 skrev 2016-11-28 13:11:06 följande:
Vi går ju privat, men fick en tid tre veckor efter att jag mailade dem. Så vi har precis tagit alla prover då de måste tas på en viss dag i cykeln. Så på första besöket tog vi bara AMH (äggreservsprov) och sen fick killen lämna spermaprov några dagar efter. Så nu nästan en månad senare blev det dags för resterande prov. Och idag börjar jag med Letrozole för att stimulera äggen. Spännande!
Vi verkar ju blir gravida relativt lätt..men har haft både mf och MA nu...så behöver hjälp att behålla.
Välkommen till oss!
Ja det är ju detta med att åka in rätt dagar i cykeln, jag har väldigt lång cykel och det skiljer sig varje gång när alla steg sker i min cykel. Så detta ska bli spännande och se hur lång tid vi behöver för att ens få komma o göra alla prover då :|
Sambon blev lite nervös över spermaprovet, vi har 45min körtid till sjukhuset och det ska vara inne hos dem inom en timme, blir ont om tid ;) jag ser framför mig hur vi kör dit med livet som insats och burken i högsta hugg springandes i korridorerna för att hitta rätt ;)
Är letrozole något som har ersatt pergotime jag läst om förr?
Usch va tråkigt att inte kunna behålla :( du får ursäkta mig, men får jag fråga vad skillnaden är på MF och MA? Har läst det lite överallt, men inte vågat fråga..