Utredning på gång, stötta varandra?
hoppar in här... behöver uppmuntran.. :(
har påbörjat utredning nu och är SÅ besviken på hur allting har hanterats! sökte hjälp i juni 2017 då det var nästan ett år vi hade försökt då (började försöka i juli 2016). fick en tid hos barnmorska nu i sep. träffade barnmorska och pratade lite och gick igenom en massa frågor osv.
träffade läkare 6 veckor senare, hade ganska höga förväntningar på det besöket. halva tiden lades på att gå igenom allt som vi gått igenom med barnmorska 6v tidigare, onödigt enligt mig. läs journalen! sedan en undersökning som i princip inte visade något förutom att jag inte skulle ha ägglossning den månaden. Min ägglossning har strulat en del men eftersom de inte tyckte att jag räknades som en typisk pco patient så kunde de inte hjälpa till med medicin. de visste heller inte om de kunde fortsätta utredningen då jag haft en sk biokemisk graviditet i aug.
men för att göra en lång historia kort så besökte jag istället en privat mottagning- där de kunde konstatera PCO pga väldigt många äggblåsor på varje sida. 25+ st på varje sida. läkaren där kunde även se att min livmoder drog väldigt mycket åt höger, ska dit igen för att köra en spolning för att se bättre hur livmodern ser ut. OM det är så att livmodern drar för mycket åt höger så kan det påverka passagen från äggstocken på vänster sida, i ett sånt fall så minskar mina chanser att bli gravid då endast ägg från höger sida isåfall har fri passage till livmodern. 
otroligt tunga nyheter för mig.. även om de inte vet helt säkert förrän efter spolningen så kan jag ju inte låta bli att tänka på det.... hade inte räknat med både PCO samt detta med min livmoder. och så jäkla dåligt att de på sjukhuset sa att jag inte klassades som en PCO patient!. usch blir så less på vården!!! och på all den här väntan, sökte ju hjälp redan i juni. kommer inte gå tillbaka till sjukhuset iallfall..