Inlägg från: prickblomma81 |Visa alla inlägg
  • prickblomma81

Utredning på gång, stötta varandra?

Hej!

Fyller 37 år i år och jag och min sambo försöker få vårt första barn. Genomgått utredning som dels visade lågt amh-värde (0,5) men också dåliga spermier hos min sambo och kliniken rekommenderade ivf. Hur har det varit för er andra när ni gjort utredning? Stannar de när de hittar en trolig förklaring till barnlösheten? För jag har ju inte gjort någon spolning av äggstockarna och inte heller kollat progesteronprov för att se om jag ens har någon ägglossning..

• prickblomma81
    Upprepade missfall skrev 2018-01-25 10:57:53 följande:

Hos oss hittades inte heller orsak så jag vet inte. Men jag tänker att om dom funnit orsak hos både dig och mannen så bedömmer dom nog era odds så dåliga för att lyckas på egen hand att det är bättre att gå direkt till ivf. Särskillt dåliga spermier är ju svårt att ens göra något åt.

Ellencassandra skrev 2018-01-24 20:02:46 följande:

Hm hos oss hittade de ju inget fel så vi fick gå igenom alla undersökningar.. men vet inte om de tänker så att om din kille har sämre spermier så kanske det inte går naturligt utan måste ske genom ivf. Och i kombination med ditt amh värde så är det nog lättast med ivf.

Men be annars om att få göra resterande undersökningar, det kan de väl inte säga nej till.

Tack för svar båda två! Så är det nog, att de tänker att det inte kommer gå oavsett men har ju ändå läst att det där med spermiekvalite varierar och tänkte därför att det skulle kunna vara nåt mer fel som vi inte fått reda på eftersom utredningen inte är fullständig.
Svar på tråden Utredning på gång, stötta varandra?