• Linsi

Utredning på gång, stötta varandra?

Hormonkarusellen skrev 2018-01-24 21:27:14 följande:

Nu har jag tagit första sprutan gonal f. Det gick väl inte jättebra kanske, min sambo fick ta den tillslut. Jag började hyperventilera och gråta hysteriskt, höll på att svimma... det gick bara inte. Så han fick göra det. Modiga mannen min, jag hade aldrig satt en spruta i honom när han gråter i panik. Han sa att det var den lilla insatsen det, han tar den imorgon med. Så tacksam. Nu hoppas vi på att denna plågan ger snabba resultat!

Min sambo tog alla sprutorna på mig. 
    Jag gillar inte sprutor så det hade vi bestämt från första början.
    Jag fick sitta med en kudde över ansiktet medan han tog sprutan. Och så fick han klämma hårt i fläsket så att det skulle ta överhand över sticket.

Lycka till!

• Linsi
    Hormonkarusellen skrev 2018-01-25 21:27:25 följande:

Idag gick det bättre, när jag inte försökte själv först och fick panik. Så stolt över mig själv. Och över sambon , haha! Igår skrek jag ut siffror bara för att tänka på något helt annat, 12, 47, 68, 164523... idag började sambon prata om någon gammal kollega och efter en stund pep jag att det har gått tio sekunder nu ! Men ingen panik, så jag är nöjd.

Hur mycket sprutor har du behövt ta? Har det gått bättre vart efter tycker du?

Jag körde bemfola i 11 dgr, 7 dgr oralutran + ovitrielle.

Gick bättre och bättre???? men sen blev jag lite öm i magen.

Men nu ruvar jag på två små embryon sedan igår. Så det var värt det.

Nu hoppas jag bara att iaf ett ska fästa.

Håll ut - tänk på vad som väntar.
  • Linsi
    Hormonkarusellen skrev 2018-01-25 22:12:20 följande:
    Jag försöker tänka så, samtidigt törs jag inte drömma för långt fram i tiden. Hoppas bara att jag kan få en ägglossning så vi får en enda chans att försöka! Sedan vi började har det fortfarande aldrig hänt... men jag hoppas sprutor ska vara det som funkar. Nu känner jag mig mindre rädd för sexet också. Jag tänkte först att hur ska detta gå, jag gråter hysteriskt , sambon sticker mig, och sen ska man lägga sig och komma i sexig stämning och lyckas få till något som kan ge bebis.... men nu gick det ju lugnt och stilla till, så man kan säkert hitta känslan ändå sen.. vi gör ju alltså ingen ivf, utan endast sprutor

Haha, nej man känner sig inte jättesexig efter sprutorna.
    Vi körde IVF - för dels min ålder men framförallt manlig faktor.

Lycka till!

• Linsi
    Hormonkarusellen skrev 2018-01-27 14:13:00 följande:

Hoppas ett fäster nu, ska hålla tummarna! Hur mycket sprutor har du behövt ta? Det känns som att OM man nu får ägglossning av detta, då lär man ju ändå behöva försöka ett par gånger, så jag försöker mentalt förbereda mig för en 50-60 sprutor och botad sprutfobi..

Tack, jag hoppas varje dag.

Jag tog totalt 21 sprutor denna fången. De ökade min dos lite efter första ultraljudet och eftersom jag redan hade sprutor hemma i ordinarie dosen så fick jag två dagar ta en spruta extra med den kompletterande mängden. Tre sprutor i två dagar - då var det fest - Not!

Hur kommer det sig att du sprutar men att ni sedan får sköta själva befruktningen själv?

Hoppas det går bättre och bättre med dina sprutor.
  • Linsi
    Ellencassandra skrev 2018-01-28 08:46:50 följande:

Misslyckades med mitt andra ivf försök :( har en i frysen som vi ska använda efter nästa mens.. känns oerhört tungt nu.
    När man tagit först två sprutor om dagen å sen tre sprutor å så blir det inte så bra resultat ändå :(

Åh så tråkigt!
    Tillåt er nu att vara ledsna och sedan ladda sen för tredje gången gillt!

StyrkekramarHjärta

• Linsi
    Ellencassandra skrev 2018-01-30 10:33:46 följande:
    Fick reda på idag att den eskimån är en blastocyst <3 trodde det var en tredagars ju. Å var lite ledsen att ingen av de 8 embryona klara sig till det stadiet men då var det den där lilla som gjorde det :) hoppas att den ska klara upptiningen <3 kör igång efter nästa mens!

Så roligt - då får vi hoppas på denna lilla krigare.

Såg ditt tidigare inlägg om att många tror att IVF är någon form av mirakelkur.
    Det enda man får hjälp med är ju själva befruktningen, sedan måste ju ens egen kropp sköta resten.
    Man vill ju gärna tro att allt ska gå på räls.
    Jag lever fortfarande på hoppet med mina.

Jag har testdag 10/2, enligt min naturliga cykel (om det finns någon kvar efter behandling) så är mensen beräknad till 6/2.
    Har dina blödningar kommit i samband med din beräknade mens eller efter du slutat med lutinus?
    Hur reagerade din kropp på lutinus?
    Första dagarna fick jag äckliga flytningar av dem - men de ha avtagit mer och mer och idag har jag inte haft något alls.....
    Om du orkar får du gärna dela med dig av dina erfarenheter, min första behandling så jag har inget att jämföra med.

Svar på tråden Utredning på gång, stötta varandra?