Nykär15 skrev 2017-04-10 10:49:46 följande:
Usch vad dåligt! Så trött på att många anser att man kan gå på referensvärdet 4.0 som det är hos oss...därför blir jag inte kallad till VC för att ta om proverna regelbundet. Så nu när jag är gravid går jag privat var 4:e vecka i stället. Jag låg på 4,9 när det upptäckes efter vårt andra missfall...nu sist jag kollade i februari låg jag på 1,7, så himla skönt! Men nu måste vi ha stenkoll. Hoppas få provsvar denna veckan.  
Förstår inte varför all sjukvård kan gå på 2,5 i alla fall? Vår IVF-klinik hade 2,5 som gräns, men även att man skulle ligga på det under två till tre månader innan man startade IVF för att kroppen skulle ha landat i det eller vad hon sa. Så vi var precis ok med att mitt legat lågt från februari, annars hade de velat skjuta upp IVF.en en månad till...men nu hann vi aldrig dit, blev ju spontant gravid under vår pausmånad. Väntan är lååång på VUL och oron är stor....vecka 4+5 idag. Har VUL om tre veckor. 
Grattis till graviditeten! Jag hörde av mig till patientnämnden som sa att det var solklart att de gör ett ärende av detta som skickas till verksamhetschefen. Vi kommer vänta med ivf till värdena är bra och jag vill dessutom avvakta och se om levaxinet är vår lösning! Är det så och jag fått medicinen redan i augusti hade vi sparat mycket tid, pengar och inte minst den känslomässiga biten av hopplöshet!