• Hope7

Utredning på gång, stötta varandra?

Paroon- vi har en son på 4 år och försöker med ett syskon. Har försökt i tre år men hade att missfall för två år sen. Har nu börjat med utredning. Ska på första besöket 16/11.

• Hope7

Nån som vet hur detta värde är 29,1 pmol/L i AMH värde?
    ( Står sen referensområde 8,4-64,4. )

• Hope7

Hej allesammans!
    Vi ska på första läkarbesöket idag, ska bli spännande. Hoppas att man får nå hjälp..
    Jag har kört med äl test i 6 dagar utan stegring. Är rädd att jag missat äl. Började testa på dag 14 och jag har oregelbunden mens. Mellan 33-49 dagar, sista menscykeln var på 49 dagar. :/

• Hope7

Åh nu var läkarbesöket gjort, det gick bra. Men hon trodde att jag redan haft äl enligt vul. Så antar att denna cykel kommer vara ganska kort. Ska också få börja med letrozol nästa cykel och sen även få göra spolning av äggledarna. Känns skönt att vara igång iaf. Så nu väntar jag på mensen istället för äl. :/ Tråkigt att ha missat en äl ???? Vad är lutinus förresten? :)

• Hope7

Nej vi hann inte nå dem dagarna innan. Vi laddade för fullt för kommande äl ;) i söndags hade vi sex men måste haft äl redan torsdag/fredag. Får börja med äl stickor tidigare nästa gång..

Ska höra mig för om lutinus när jag ska på nästa besök. :)

• Hope7

Nån som kan nåt om ovitrielle (?) sprutan?

Ska tydligen ta sån sen men uppfattade inte riktigt vad den gör? Och när den ska tas? :)

• Hope7
    Paroon skrev 2016-11-19 17:50:09 följande:

Så nervös... Första möte med barnmorska på måndag inför utredningen igen...

Hoppas det går bra! Berätta gärna på måndag hur det gått! :)
  • Hope7

Jag har tagit det provet när vi var där den 16/11. Och då förmodade dem enligt vul att jag redan haft äl, vilket isf borde ha varit runt den 10-11/11. Mitt prov visade 24 i progesteron. Vad det säger vet jag inte. Nån annan som vet? :)

• Hope7

jag ska börja med letrozol nu när min mens kommer igång. Men visst ska man börja när man börjar blöda ordentligt? För min mens små började i fredags med rosa & brunt och än har den inte dragit igång.. men har för mig att hon sa att jag skulle ringa dem på fertiliteten när mensen kommit igång ordentligt. Så drygt att den håller på så här flera dagar innan den kommer igång på riktigt.

• Hope7

Jag har ätit en första kur med letrozol. Tog sista tabletten i söndags och var på vul i fredags, alltså dag 12. Hade ett stort o fint ägg och dem tyckte inte jag behövde ta nån ovitriellespruta. Testat med äl tester och imorse hade jag maximal fertilitet på clearblues äl test. :)

• Hope7

Madelene- Skulle ni ta nån ägglossningsspruta eller bara köra på? :)

• Hope7

Jag har ju kört första kuren med letrozol nu i december. Skulle ha mens julafton tidigast men gissa nån som vart chockad när jag bara av nyfikenhet tog ett gravtest ( tre rättare sagt ) som visade Gravid 1-2.

Har inte riktigt fattat det eller vågar väl inte riktigt. 3 års försök och första kuren letrozol. Haft ett missfal för två år sedan. Hoppas bara den vill stanna kvar i magen.

Jag hoppas det tar sig för er också snart, verkligen! :)

Svar på tråden Utredning på gång, stötta varandra?