Utredning på gång, stötta varandra?
Jag hade inte svarat alls på letrozol, varken ägg eller slemhinna. Har fått ny tid, men nu bygger vi på tio dagar extra igen om jag måste äta primolut igen för att få mens. Jag orkar inte med detta....
Jag hade inte svarat alls på letrozol, varken ägg eller slemhinna. Har fått ny tid, men nu bygger vi på tio dagar extra igen om jag måste äta primolut igen för att få mens. Jag orkar inte med detta....
Jag blir så ledsen, ägglossning har jag nu haft en gång! Ett jäkla riktigt försök på 6månader. Läkarbesök hela tiden, bara för jag inte haft mens ordentligt på flera år. Ätit letrozol igen nu, men inget händer, förra gången jag testade funkade det. Två veckor sedan jag slutade med tabletterna nu och både temp test och flytningar skrattar mig i ansiktet och säger att nej lilla du, det blev ingen ägglossning! Jag blir så ledsen, varför är det såhär svårt... jag skulle börjat försöka när jag var 14 som jag ville då! 15 år senare och man borde vara världens lyckligaste - min älskade sambo vill ha barn med mig!! Istället håller jag på att börja gråta på tunnelbanan igen, den här jäkla kroppen fungerar inte!
jag får ju inte ens en chans! Det är ju som att försöka köra bil utan bil....eller?
Förstår att det känns tufft :( jobbigt när mensen inte fungerar som den ska. Men hade ni gått på en utredning eller hur var det? Förlåt men blandar ihop namnen ibland. Vi kanske borde göra nån sån där lista å skriva vart vi är i utredning osv! :)
Det måste vara så otroligt frustrerande.. Har du tagit enkel eller dubbel dos den här månaden? Varför använder man inte spruta också för att få äggen att släppa, blir de inte mogna nog för det?
När är meningen att du ska få nästa mens nu, visst får du tabletter för att starta den? Hoppas nästa månad går bättre för er iaf, att det bara va en engångshändele att letrozolen inte fungerade.
"Upprepade missfall":
Försökt 4 år, 4 missfall.
Bim ca 16-18 sep, med prednisolon från äl som insatt medicinering och lutinus från ev +.
"ellencassandra":
Försökt snart 3 år, oförklarligt barnlösa
Påbörjar IVF september/oktober
"Hormonkarusellen"
Väldogt oregelbunden/utebliven mens i tre år, gått hos gyn för det, aktivt försökt 6 mån, men bara en äl (efter letrozol).
Går på primolut och letrozol för pco-liknande äggblåsor, ska få utredning efter 4 lyckade försök med letrozol, just nu dos två som inte gav äl, så minst tre försök kvar.
Hade första utredningsbesöket igår. I över ett år har 2 olika läkare inte hittat någon anledningar till mina mensrubbningar. Vid vul har dom uttryck att ingenting är fel och allt ser minsann jättefint ut. Igår, 5sek in i ultraljudsundersökningen får jag höra att jag har PCO äggstockar. Hon vinklar skärmen och jag ser mycket tydligt pärlbanden i båda äggstockarna. Iochmed mensrubbningarna & den mycket oregelbundna mensen var hon nästan helt 100 på diagnosen PCOs. Chocken .. så ofta jag har googlat mina symptom och totalt uteslutit just PCOs just för att det syns så väl att läkarna inte kan missa det. Hur i helskotta kan man missa?!
Sambon fick remiss till spermaprov och vi båda lämnade blodprov. Besök igen på måndag för att kolla in polypen hon även hittade. Har varit så nere och ledsen sen igår.. svårt att smälta att man faktiskt har något fel.
Jag gick hos aleris först och sen octaviakliniken, båda ställena sa att inget är fel. I journalerna står äggstockar u.a ?! Dom kan inte ha kollat alls! Går nu hos victoria gruppen och verkar kanon där.
Jag är varken överviktig eller något annat, men pco har jag garanterat. Röker inte, äter inte onyttigt, dricker inte kaffe .. Vet ingenting om hur man ska lyckas bli gravid med pco/pcos. Går det ens?
Jag väntat på ägglossning efter dubbel letrozol. Om inte den blir av ska vi göra tester ihop... håll tummarna för att vi slipper!
Ägglossning borde ha varit typ igår, men ska kolla torsdag igen hos gyn, och progesteronprov om ägget vuxit tills dess... hade ett 12mm som möjligen kan bli något, men ingen slemhinna.. hoppas den växer på sig!
Hoppas det går bra :)
Nu har vi fått tid. Vad kan vi vänta av första besöket? Jag har ju gått själv innan, och gjort vul för att se om letrozol gett ägglossning, men eftersom det inte funkar sks vi gå och börja utredning och sedan är planen ivf.
De gör väl inte så mycket första gången eller? Man får tid och remisser till prover och ev spolning? Försöker lugna sambon med att "koppen" inte kommer just då så han inte ska bli nervös