Inlägg från: Upprepade missfall |Visa alla inlägg
  • Upprepade missfall

Utredning på gång, stötta varandra?

Ellencassandra skrev 2017-02-01 20:05:37 följande:

Mina äl tester blir inte starkare än såhär. Både förra månaden å denna blev det såhär. Testet e taget den 29e jan å nu dagarna efter har det knappt dykt upp ett till streck..

Förra gången jag hade ett liknande streck fick jag mens två veckor efter..

När på dygnet brukar du göra testen? Och gör du bara 1 gång om dan? Jag brukar alltid få starkare runt eftermiddagen/kvällen när ja har äl och sen dan efter har de sjunkit igen, så de kan ju va så att du missar stegringen tänker jag, om du brukar testa samma tid varje gång?

Senaste 3 månaderna har ja dock inte fått så mkt starkare stegring än du hade där trots att ja testat 2 ggr per dag när ja vetat att de är på g, så ja är lite förvirrad över äl-tester just nu.. Har du testat flera sorters tester? Funderar på att pröva en annan sort o se om ja får tydligare resultat :/
  • Upprepade missfall
    Rosenblad skrev 2017-02-01 09:27:30 följande:

Ja, vi känner oss väldigt förvirrade och nu har vi gjort utredning men vi har ingen lösning på vårt problem. Jag trodde också att vi skulle få en ny tid men han gav oss bara sitt "tips" om ivf. Och var vi skulle vända oss, till privat ivf.. Känner att jag måste gå till någon annan..Detta har bara slösar ännu mera tid, väntade på denna tid hos han i ca två månader och tänkte att nu kan vi slappna av men vi får ju ingen hjälp.. Och han stavar inte ens rätt i mailen så det känns så oseriöst.

Jag skulle också känt att de verkade va en väldigt oseriös läkare och inte kunnat lita på vad han sa om jag fick mina provsvar på mail :/ Har ni möjlighet tycker jag nog ni ska kontakta en annan vårdgivare och be om en andra åsikt. Tycker inte riktigt dedär är okej faktiskt.. Visste inte ens att läkare fick skicka provsvar till sina patienter över mail. Brev har man väl fått nån gång när man lämnat nått prov, men efter en fertilitetsutredning känns de självklart att man ska ha möjlighet att få lite mer förklaring kring provsvar o va man kan göra osv.. :/
  • Upprepade missfall
    Ellencassandra skrev 2017-02-02 09:17:54 följande:

Okej! Hoppas att det blir nåt nu!!

Ja det kan va dåliga test.. Men digitala fungerade ju inte heller.. Men får testa vidare! Jag har gjort blodproven men min gyn sa på dag 23 å det lät lite väl sent (fick mens 3 dagar efter) så borde ju ha tagit tidigare. Fick värde 17 då på progesteron. Men tror jag tog försent.. Har hört att man ska ha över 20 för ägglossning.. Men ska ju till en ny gyn nu den 28e så får se vad hon säger!

Men hur tidigt i cykeln börjar du testa då? Tänker att du kanske har äl mkt tidigare o därför missar de? Men de verkar ju konstigt ändå eftersom du ändå får en stegring även om de inte blir så hög stegring som de ska va... Visst har ni kollat ägglossningshormon på dig oxå där runt cd 3, som såg bra ut? Har för mig att du sagt att du fick lämna blodprov då oxå. O såg de bra ut så borde du ju få utslag på äl-test :/

Jag får sjukt ont i brösten ganska direkt efter äl o sen börjar de släppa när ja närmar mig mens, så på så sätt vet ja när de är förbi iaf, sen om ägget släpper eller inte vet ja inte längre eftersom ja inte heller får nån stegring längre.. Får du någon skillnad i kroppen strax efter den starkaste stegringen på testen?
  • Upprepade missfall
    Ellencassandra skrev 2017-02-06 08:25:57 följande:

Det är så konstigt att läkarna säger så olika. Enligt min läkare var mitt värde bra.. Men så läser man ju överallt att det ska va över 20.. Ska bli skönt å träffa en ny läkare å få höra vad hon säger..

Okej! Aa har hört att om man får jätteont så är det nåt stopp. Men det e väl olika för alla!

Vad tråkigt att du blev bemött så. Alla känner väl olika under dessa undersökningar..

Högst progesteronvärde har man ca 7 dagar innan bm läste jag mig till på flera sidor igår, och sen sjunker det igen efter de. Så det kan ju va så att ditt värde va så lågt för de va så kort innan mensen. Och det kanske var de din förra läkare utgick från att de va ett bra värde. Men med tanke på att du inte får utslag på äl-testerna så är de ju ändå bra om de kollas nogrannare!
  • Upprepade missfall
    Annabola skrev 2017-02-20 16:46:43 följande:

Hej!

En förvirrad själ nu.. fick glad gubbe på ÄL test (CB) som då menar att ÄL sker inom ca 24-36h. Enligt men NC app har inte ÄL ägt rim, fast det nu är över 48h sedan glada gubben.. tog en ÄL sticka från typ testlagret som visar noll stegring. Har ÄL varit?? Förvirrad..

Jag blir lite osäker på vad du menar :P Hur långt efter glada gubben testade du testlagrets? Har ingen koll på NC öht, men din kropp borde ju rimligtvis vara mer pålitlig att lyssna på än vad en app visar. Äl kan ju skifta lite ibland, så det måste va svårt för en app att visa exakt varje månad. Hade din kropp en så hög stegring att du fick utslag på test så bör ju äl ha vart då oxå. Det hade iaf jag tolkat det som :)
  • Upprepade missfall
    Annabola skrev 2017-02-20 20:24:48 följande:

Nästan exakt 48h sedan gick jag glada gubben och nu nästan noll stegring...ytterst liten stegring på stickan.. men ingen temperatursänkning för sedan ökning så NC appen har inte kunnat bekräfta att ÄL ägt rum.. suck!

Kanske får extraligga ikväll för att vara på den söka sidan, tills temperaturen ökar..?

Hmm, att testlagrets visar nästan ingen stegring alls låter ju som den sjunkit igen så då borde ju ägglossning redan skett. Kanske finns de någon anledning till att ingen sänkning märktes när du tempade, något som gjorde att den va normal ändå.

Extraligga låter definitivt som något värt att satsa på iaf! ;)
  • Upprepade missfall
    Annabola skrev 2017-02-24 09:24:44 följande:

Känns lite sniket.. vi är ju ett par som vill ha barn.. tycker man att en avgift hade räckt.. men men

Samma gällde för oss, att man betala för båda. Men dom nämnde inget om att vi inte avbokat killens besök i tid när han blev sjuk o inte kunde följa med, o sa inget om att de skulle kosta för att han inte va me heller. Förstår om man inte dyker upp alls, men som du säger så var ju besöket ändå utnyttjat så ni har ju inte slösat på läkarens tid genom att inte avboka honom. Nä de va lite fult av dom tycker jag..
  • Upprepade missfall
    Ellencassandra skrev 2017-02-24 20:18:09 följande:

Hoppas verkligen det blir nåt denna gång! Första gången jag får lika starkt streck på äl testet! Å att flytningarna kommit tillbaka hoppas det är ett gott tecken! Har myst precis. Men visst borde vi mysa imorgon också för å va på säkra sidan? :P

Oh du har fått positivt äl-test för en gångs skull?? De tolkar vi verkligen som bra tecken, håller tummarna att ni lyckas nu oxå! :) Annars har ni möte med nya gyn nu i slutet av feb nån gång eller hur?

Om de va idag ni fick positivt så bör ni försöka få till de imorgon oxå ja, för det är om ca 12-36 timmar efter första positiva testet som ägget släpper :) Även söndag är en bra idé att försöka då ägget kan va livsdugligt i upp till 24 timmar (rätta mig om jag har fel någon, men jag är ganska säker på att de är så länge?)!
  • Upprepade missfall
    Annabola skrev 2017-02-24 19:36:56 följande:

Tack! Det känns lite bättre, så att jag inte uppfattas helt som en snålis

Haha nää de behöver du inte känna dig som, tycker de är lite löjligt om dom är så principfasta när ni ändå utnyttjat tiden :P Då kanske dom kan upplysa om de lite tydligare då att de är viktigt att man hör av sig i tid o meddelar om den ena inte följer med, för du lär ju knappast vara den första som kommer dit utan att ha sin partner med på ett samtal :P Min kille va som sagt sjuk o kunde inte följa med, o fler här säger ju att dom gick själva så de verkar ju va ganska vanligt ändå :P
  • Upprepade missfall

Den här månaden har jag knappt haft nån koll alls på vart i cykeln jag är. Känner mig så trött på dehär just nu, och sex känns mest som ett tvång som är poänglöst om de är vid "fel" tid i cykeln. De där lustfyllda sexet som sker spontant existerar knappt hos oss längre. Det tär verkligen på relationen, vilket bara gör att de känns ännu jobbigare att få till dedär "nödvändiga" sexet.. Är de bara vi som hamnar i såna här svackor, är det kanske dags att bara ge upp o acceptera att de inte blir nått barn? 3,5 år, de kanske inte är meningen helt enkelt bara.. Fortsätter det såhär så finns det ju snart ingen relation kvar heller!

Trots det så bestämde jag mig iaf för att testa CBs digitala äl-test den här månaden. Dom va lite billigare på nätet än i butik, så ja beställde igår. Men insåg efter att ja bör ha äl mellan söndag-tisdag och testerna antagligen inte kommer komma förns på måndag. Är de någon här som använt dom o kan förklara hur dom funkar? Den glada gubben ska man ju få när de 2 mest fertila dagarna ska vara. Men har man då glada gubben båda de 2 dagarna, eller bara den första dagen? Om ja har äl på tisdag tex, kommer de visa positivt på måndagen då?

Jag är visst lite av en expert på att skriva långa inlägg, hoppas ni står ut! :P

Svar på tråden Utredning på gång, stötta varandra?