Inlägg från: Upprepade missfall |Visa alla inlägg
  • Upprepade missfall

Utredning på gång, stötta varandra?

Längtanefterdig skrev 2017-06-14 23:10:17 följande:

Var på vul igår för att se hur äggblåsorna reagerat på den här omgången av letrozol. Fanns flera som var på G till att börja växa. Största var över 9 mm så nu hoppas jag på att det blir äl inom en vecka iaf  Ska även ställa oss i kö för IVF nu till efter sommaren.

Spännande! Hur stora ska äggen egentligen vara för att släppa? Tar du spruta för att släppa oxå eller är förhoppningen att dom ska släppa av dig självt? Får du ett till vul om nån vecka för att se om något släppt oxå?

Håller tummarna för den här omgången!
  • Upprepade missfall
    Längtanefterdig skrev 2017-06-15 19:04:03 följande:

Äggblåsan ska vara minst 20 mm för att spricka som jag har förstått det. Jag har tagit spruta också de tidigare omgångarna för att verkligen vara säker på att äl ska ske  Jag ska höra av mig till kliniken om äl-testen visar positivt för då ska vi in för inseminering dagen efter. Jag har även en tid inbokad för att kolla under nästa vecka hur det ser ut om inget hänt innan.

Tack!

Åh vad spännande, blir det första insemineringen eller har ni testat det nån mer månad? Snart dags att börja med ältester för dig nu väl?

Själv går jag fortfarande och inväntar mensen, men ja vet inte om man kan kalla den sen riktigt än. Brukar ha runt 28 dagar men ibland upp till 30-31, o är på cd 30 idag. Räknat från positivt ältest brukar det va 13-15 dagar, ibland upp till 16. Idag är det 15 dagar sen dess. Velar på om ja ska ta ett gravtest så ja vet om ja ska sluta me medicinerna eller inte, men det känns så onödigt när ja inte känner några symptom på att ja skulle va gravid. Men samtidigt tror ja ju inget ägg släppte så mensen kan ju bli flera dagar sen, o då känns de onödigt att slösa på medicinen istället.. Hatar att göra dom där jävla testen o bli så besviken varje gång oxå :-P
  • Upprepade missfall
    Längtanefterdig skrev 2017-06-16 18:02:50 följande:

Ja, precis. Man får se det som något spännande mitt i sorgen över att behöva vänta. Vi testade förra månaden också men då lyckades vi inte. Yes! ska börja imorgon. Skulle idag men glömde ta testet till jobbet, lite för bråttom 

Det är verkligen en svår avvägning om man ska ta ett gravtest eller inte. Förut testade jag rätt långt innan bim men nu har jag försökt vänta till minst dagen innan för att se om det kommer spottings. För jag blir så ledsen över alla negativa tester, så då är det bättre att vänta 

Ja det känns förståss kanske inte så spännande när man försökt under en längre tid. Men får ni bekräftat att ett ägg släppts så är ju förutsättningarna ändå ganska goda för att lyckas. Så då tycker jag nog ändå att denna månads försök kan vara ganska spännande Jag hoppas iaf att det blir nått för er denna gång.

Jaa jag brukade använda testlagrets stickor förut, men orkar inte med den stressen och besvikelsen varenda månad. Så nu tar ja bara test när ja verkligen misstänker nått. O de gör ja ju inte nu egentligen, men tror ju mensen kommer bli sen pga inget släppt ägg o då vill ja inte slösa mer på kortisontabletterna i onödan. Ja vet inte om ja får nya sen igen. Har än så länge inte vågat/orkat testa men tror mensen kommer nångång under dan idag. Det känns som det. Annars får ja göra ett test ikväll innan de är dags för nästa omgång medicin :-P
  • Upprepade missfall
    Lillatjejen1992 skrev 2017-06-19 13:38:57 följande:

12 månaders aktivt försökande har nu passerat utan ett enda plus på stickan. Jag är 24, varit gravid en gång tidigare (2013) och sambon 31 har ett barn sen tidigare.

Någon i tråden som kan tipsa om bra kliniker i Stockholm?

Victoriagruppen i söderhallarna har en kvinna som heter Annette sjögren (osäker på efternamnet men nått liknande). Hon har jobbat med det här i massor med år vad jag har förstått, och är ganska open minded när det kommer till att skriva ut medicin som annars kan vara svårt att få hjälp med. Däremot fick vi inte göra något kromosomprov, och jag tänkte aldrig på att fråga om det. Hade vi bett om det hade vi kanske fått göra det. Hon hade heller ingen lång kötid i vintras när vi var där, och har det säkert inte nu heller. Om du vill ha nummer dit så är det 086440070, minns att jag hade lite svårt att hitta det nämligen. Vet dock inte om dom har remisskrav för att få komma dit.
  • Upprepade missfall
    Medberoende skrev 2017-06-18 22:25:19 följande:

Hejsan!

Det va längesedan jag va inne och vart förvånad å glad att tråden är igång fortfarande!!!

Har inte hunnit läsa så jag bara hoppar in och ger er en uppdatering.

Gubben drog ut på spermaproven i evigheter och nu har det kommit tillbaka med ett dåligt resultat på 7mlj/ml och vi ska träffa läkaren i augusti. Som jag förstått det så blir det ivf och hjälp att få in sperman i ägget!

Min syster har fått sin lilla flicka och är jätte söt och jag har kommit över dom jobbigaste känslorna av avundsjuka!

Usch vilket tråkigt besked, men kanske samtidigt ganska skönt att få en förklaring på varför de inte går? En förklaring som det ändå finns lösningar på.

Brukar man inte lämna ytterligare ett prov efter en tid för att se om det ser likadant ut när man får ett dåligt resultat? Har för mig att jag läst det här, nån i tråden till och med som först fick dåligt resultat och sen ett normalt?
  • Upprepade missfall
    Ellencassandra skrev 2017-08-12 15:22:59 följande:

Jag ska ju påbörja ivf nästa månad men man håller ju ändå på å analyserar allting innan mens.. det som är konstigt denna cykel är att jag fick äl som vanligt för nästan två veckor sen. Men så i tisdags förra veckan så började jag få äl flytningar (inte riktigt men liknande) å blev fundersam så tog ett äl test som visade rätt starkt. Var inte riktigt lika starkt men svårt å tyda. Tänkte jaha kanske har äl nu då. Men så testa jag enda tills igår å det var nästan lika starkt plus att jag har kvar de snorliknande flytningarna (ursäkta) när jag har äl brukar de försvinna typ samma dag eller dagen efter.. vad är det som händer? Äl har aldrig nånsin kommit så sent :/

Graviditet är ju vanligt att de ger ökade flytningar. Även vanligt att äl-test visar positivt på graviditet för dom hormonerna är lika varandra o testen kan inte alltid skilja dom åt. Så de finns ju ett litet hopp att ett mirakel skett. Hoppas det! Tycker du gör ett gravtest och återkommer till oss ;) Om inte, så skönt att de var någorlunda kort väntetid för ivfen iaf.

Evigheter sen jag skrev nått nu. Mest för att det inte funnits så mycket att skriva, vi har ju haft en paus i 2-3 månader nu eftersom vi väntat på tid för att jag ska få göra koloskopiundersökningen. Nu är det lite mer än en vecka kvar, sen ca en vecka till äl efter det. Då är det äntligen dags igen! Om dom inte hittar nått jättekonstigt på koloskopin vill säga :/
  • Upprepade missfall

Är det möjligtvis någon av er som haft letrozol som inte kommer använda alla o vill sälja dom till mig? Skulle ju antagligen kunna få de utskrivet av min läkare men har nästa äl om ca 2 veckor o skulle vilja testa redan den här månaden :/

• Upprepade missfall
    Hormonkarusellen skrev 2017-08-13 19:32:34 följande:

Men om du ska ha äl om två veckor kommer väl inte letrozol hjälpa? Får du ändå äl så tror jag kroppen skötet det bättre utan piller. Be om en tid istället för att se att äl blev av

Nej fel av mig, dagen då jag behöver börja med letrozolen är om ca 2 veckor. Beräknad äl ska vara om ca 3 veckor.

Tack för rådet men jag har gett min kropp 4 år på sig att sköta det bättre utan piller. Jag har redan fått andra mediciner som jag ska ta inför ev grav för att förhindra fler missfall, men verkar inte fått äl senaste månaderna så ville testa om det skulle hjälpa med letrozole.

Jag är inte ny i det här, och i detta läge testar jag gladeligen alla piller i världen som kan ha en möjlighet att förbättra mina chanser. Min kropp har redan visat ganska tydligt att den inte klarar att sköta sig själv annars hade jag inte hängt i denna tråd ;) Letrozole är ju inte en medicin som är särskillt skadlig att testa heller.
  • Upprepade missfall
    Hormonkarusellen skrev 2017-08-13 20:53:35 följande:

Men usch vad tråkigt att höra!! Att du inte får letrozol av läkaren då? Låter ju helt klart som du behöver!

Jag har bara testat en gång, men det gav effekt. Hoppas drt ska funka för dig också!

Skulle säkert få om jag gick dit. Även om man verkar ha egen ägglossning så kan man ju ibland få det utskrivet. Men då ska man invänta läkartider o så ska man göra undersökningar osv. Tålamodet att vänta flera veckor på tider, och sen inför nästa äl o allt sånt... Så hamnar de illa vid äl så man måste vänta ännu en månad! Jaa du förstår säkert, tålamodet finns inte riktigt där.. Vi har redan haft uppehåll i några månader nu oxå pga en annan undersökning ja väntat på tid till o nu ska göra om 2 veckor. Så efter den vill vi bara köra igång så snabbt vi kan igen, o att allt ska funka då

Vet att de ibland säljs mediciner på familjeliv om man har kvar när man inte längre behöver dom, så jag gjorde ett försök.
  • Upprepade missfall
    Hormonkarusellen skrev 2017-08-13 22:40:23 följande:

Jo tack jag vet precis.... äter just ju primolut nor för att få mens, eftersom jag inte får någon själv och aldrig kommer i fas för letrozol igen... så hela sommaren går till ingen nytta, och nu blir äl i september...... suck suck suck......

vad gör letrozol om man har ägglossning? Trodde bara de kunde kicka igång äl, men de kanske gör mer?

Hoppas det ska gå vägen för dig snart! Behöver tyvärr mina tabletter själv , men hoppas du får tag i det om du önskar

Det låter inte ett dugg kul, hoppas du får ordning på det snart så de blir en äl i september iaf. Känns som tiden bara rinner iväg från en när inget händer, och självklart känns det som att varenda människa man nånsin träffat väntar barn nu oxå.

Hur lång tid ska det ta innan mensen kommer igång av primoluten?

Letrozol hjälper även slemhinnan ägget ska fästa i att förtjockas. Men sen är det ju inte säkert att man får egen äl bara för att det verkar som det heller, och vet att de kan skrivas ut i såna tillfällen oxå. Allt beror ju på vad det är för läkare man har också. En del vill ju inte ens skriva ut progesteron från bekräftad graviditet, som är helt naturligt för kroppen vid en graviditet! Vi får väl se vad min läkare säger helt enkelt :-P
Svar på tråden Utredning på gång, stötta varandra?