Inlägg från: Madeeleenee |Visa alla inlägg
  • Madeeleenee

Utredning på gång, stötta varandra?

Dhevil skrev 2017-01-05 20:52:27 följande:

Jag har endast varit hos bm/gyn ännu, ska på ett första möte med en fertilitetsläkare den 26e. 

Har tagit massor av blodprover och gjort flera vul, så jag hoppas att jag kan få läkaren att skriva ut letrozol direkt. Kan ju lika gärna försöka med det tills dess att spermaprovet är gjort.

Vet ju redan vad felet är, jag har ingen ägglossning.

Helt värdelös och okvinnlig känner jag mig. 

Låter som jag. Vi är färdigutredda och hittar inget fel på någon av oss, förutom dålig ägglossning hos mig därav letrozole. Vår utredning tog ca 2.5 månad. Jag ville också ha letrozol direkt i väntan på prover osv då det var uppenbart att det inte funkade ordentligt. Fick ett absolut nej tyvärr. De ger inga hormoner innan alla prover/undersökningar gjorts. Vilket i efterhand jag kan förstå. Om man tex har slöa spermier eller fel på äggledarna är det ingen idé att proppa i hormoner i kroppen.
  • Madeeleenee
    Annabola skrev 2017-01-08 11:28:00 följande:

Förlåt om jag tjatat, ni som spolat äggledarna/HSSG. Tog ni smärtstillande innan? Verkar som att en del kliniker tipsar om att man ska ta voltaren stolpiller 1h innan.. alt alvedon/Ipren efter? Hur gjorde ni?

(Ska fråga min gyn innan mitt besök men det är ju först imorgon jag kan ringa.. )

För mig kändes inte själva spolningen alls. Det som gjorde ont var när de blåste upp ballongen och fick lov att hålla i tappen med en tång. Men somsagt själva spolningen kändes inte och hade inte ont efteråt. Sparsam blödning i några dagar efteråt bara,
  • Madeeleenee

Hej alla! Andra kuren letrozol här. Haft mkt känningar sista dagarna och igår fick jag pos äl test på dag 14 så kroppen verkar svara bra vilket känns skönt. Bara att hålla tummarna att 'grabbarna' och 'tjejerna' har världens party i äggledarna nu!:)

• Madeeleenee
    Nykär15 skrev 2017-01-13 08:35:59 följande:
    Vet ej...de kollar inte med UL där jag går, så jag är liksom lämnad till att hoppas att det släpper ett ägg vilket känns lite tröstlöst...men har bett om att få UL och spruta för att lossa nästa cykel...får se om de går med på det Obestämd
    Samma för mig. De kollade med VUL första cykeln med letrozol, men då en äggblåsa hade mognat släppte de mig efter det.. 'Prova i 6 månader, är du inte gravid så hör av dig.'
  • Madeeleenee

Här går jag och väntar på BIM efter Andra kuren letrozol. BIM på torsdag/fredag. Magkänslan säger att det inte gick denna gång heller.. enda skillnaden är väl att jag har noll symptom! Brukar få lite ömma bröst, ilningar i magen och smått illamående knappa veckan innan mens... kanske är ett bra tecken...? Men vågar inte hoppas längre.

• Madeeleenee

Hej sköningar! BIM imorgon eller fredag. Mensvärken kom idag, runt blygdbenet och livmodertrakten annars inga symptom. Gissar att mensen kommer som den (inte) ska. Men hoppas ju in i det ssta. På fredag åker vi till Uppsala och hälsar på mamma för en dagskryssning på lördag. Sambon fyller år på söndag. Skulle ju vara världens bästa present att få ge honom....

• Madeeleenee
    Nykär15 skrev 2017-01-25 15:39:35 följande:

Nej att det inte är 100% chans att man ägglossar är jag helt med på..jag misstänker ju att jag inte har gjort det under mina två första omgångar, just därför är jag orolig för att se hur det ser ut i morgon. Men kan ju ta en liten tid innan man svarar bra på medicinen med så kanske ser det ändå ok ut. Vi får se!Hoppas du får ge honom den finaste gåva man kan få! Har du inte tänkt att testa något innan?

Testade minus i måndags morse så nu vill jag invänta helgen, slippa bli besviken igen!
  • Madeeleenee
    Nykär15 skrev 2017-01-26 09:43:09 följande:

Detta var tredje omgången dubbeldos. Och ja, har använt ÄL-tester och mensen har stämt i relation till dem, men har inte fått fullt positiva enligt mig så jag har vart lite orolig om de släpper eller ej...

Men nu har jag iaf vart på UL (CD10 idag). Först kikade hon bara inuti och sa att slemhinnorna såg jättefina ut och bra sekret från livmodertappen. Sen gjorde hon VUL, mätte slemhinnan till 9 mm och visade att den är treskiktad (den bör vara 8-10 mm för att vara mottaglig för graviditet så det är ju jättebra och tyder på att mina östrogennivåer är i bra balans). Sen kollade hon äggen, på höger sida hade jag ett jättefint på 23 mm och på vänster ett på 20 mm. Så ikväll ska jag ta Ovitrelle. Nästa fredag ska jag börja med Lutinus igen.

Om det inte tar sig denna gången så kommer jag att stimuleras enbart med sprutor nästa omgång och då kommer jag få gå på 2-3 UL för att kolla tillväxten och sen även få Ovitrelle för att lossa.
    Hon var nöjd med på hur kroppen svarade på medicinen iaf och hur allt såg ut. Och jag med, var så himla rädd att inget ägg skulle vara moget!
    Vad härligt med goda nyheter! Hade ordentlig mensvärk igår och vaknade 4 inatt och trodde jag skulle kräkas. BIM imorgon och negativt test imorse. Så nu väntar jag bara in mensen.....
  • Madeeleenee

Hur går det för alla? Borde ha BIM idag och ingen mens än. Sticker och dra som tusan runt äggstockarna, samma känsla som runt ägglossning! Hmm.. antagligen mens på g. Ikväll åker vi på en minisemester i helgen för att fira älsklingen som fyller på söndag. Köpt ett test att ta på söndag om ingen mens kommer innan dess.. hoppet är det sista som överger en?

• Madeeleenee

Föresten! OM det skulle vara ett frö i magen, visst kan jag väl ta ett glas vin till middagen imorgon då? Fick ju minus på stickan igår och vill inte testa förrän söndag om inte mensen kommer... kan väl inte vara nån fara sååå tidigt om det skulle vara så? Dricker jag vatten kommer jag ge sambon falska förhoppningar...

Svar på tråden Utredning på gång, stötta varandra?