Gravid igen???
Gjorde en abort i maj och tror nu att jag är gravid igen om det inte ligger kvar nånting sen tidigare? Det är jätte svårt att få tid, har pratat med bl.a. Danderyd.
Kan man åka in på gynakuten för det här???
Gjorde en abort i maj och tror nu att jag är gravid igen om det inte ligger kvar nånting sen tidigare? Det är jätte svårt att få tid, har pratat med bl.a. Danderyd.
Kan man åka in på gynakuten för det här???
Vad vill du ha hjälp med menar du?
Jag gjorde aldrig en efterkontroll när jag gjorde abort. Och nu när jag tog ett test var det svagt positivt och har en del symptom och svullnaden i magen har aldrig gått ner.
Jag ringde Danderyd men de hade så långa väntetider på att göra en undersökning så jag tänkte om man kan åka in på gynakuten för det här? Värker i äggstockarna också för den delen...
Vad visade testet du tog två veckor efter aborten? Var det negativt så lär det vara en ny graviditet.
Tog inget test då, tänkte nog inte på det bara.. Men jag blödde ju hur mkt som helst och såg embryot som kom ut, tror jag?
Kan man åka in på gynakuten för att göra en undersökning??
Tveksamt om en akutenhet gör en undersökning om du inte har problem av det. Det beror säkert på var i landet du bor, men en del skulle nog kunna neka alternativt låta dig vänta länge.
Tyvärr kan ju gravtest visa positivt även efter att man blött ut embryot. Jag plussade i 3-4 veckor efter mitt MF, och då var det tidigt MF.
Lycka till :)
Du kan boka privat. Tex i läkarhuset Odenplan. Lycka till!
Eller Vasamamma, också vid Odenplan.
Bra idé!